ADAC otestoval novou funkci VW Golf. Tvrdí, že jde o milník jako ABS či airbagy

Komunikace mezi automobily bude v budoucnu nesmírně důležitá. Golf svým prvenstvím jen potvrdil své revoluční postavení.

Nový Volkswagen Golf přináší kompletní digitální propojení vozu do mainstreamového světa. Je neustále online, můžete si s ním povídat a umí také ukládat vaše osobní nastavení do cloudu, takže když jej někomu půjčíte, bude si vaše nastavení pamatovat a pak se jednoduše vrátí do původní konfigurace.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Golf je také prvním autem v Evropě, které umí připojení Wi-Fi již ve standardu. To mu mimo jiné umožňuje využívat technologii Car2X, která bude pro budoucí fungování automobilů na silnici nesmírně důležitá. Jde o komunikaci vozu se svým okolím. Ať už se jedná o ostatní automobily, cyklisty, chodce či dopravní infrastrukturu, golf je v průběhu jízdy o všem informován.

Tento speciální druh připojení funguje v oblasti 800 metrů okolo auta a chytře vykrývá ostatní signály, například od telefonního signálu. Nemělo by tak docházet k rušení a následné latenci systému, na kterou upozornil již dříve Ford při svém testování. Jak tento systém v novém golfu funguje, se rozhodl zjistit německý ADAC.

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Vůz vzal na testování a připravil pro něj osm simulovaných nebezpečných situací, na které by prý řidič bez předchozího varování buď nebyl schopen včas zareagovat, nebo by zareagoval o něco později. ADAC po testování potvrdil, že na všechny situace vůz zareagoval o 10 a 11 sekund dříve a řidiče varoval před nebezpečím na displeji digitálního přístrojového štítu.

Následně vozu dal ocenění milníku v technice, které má prý stejnou váhu jako ABS nebo airbagy. ADAC bohužel nezveřejňuje, jakým zkouškám vůz podrobil. V níže přiloženém videu od automobilky ovšem vidíme, že vůz například umí varovat před blížící se kolonou nebo projíždějícím vozem bezpečnostních složek. O funkčnosti této technologie se již brzy přesvědčíme na vlastní kůži, protože nový VW Golf se již chystá do našeho redakčního testu.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 127 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků