ADAC otestoval novou funkci VW Golf. Tvrdí, že jde o milník jako ABS či airbagy

Komunikace mezi automobily bude v budoucnu nesmírně důležitá. Golf svým prvenstvím jen potvrdil své revoluční postavení.

Nový Volkswagen Golf přináší kompletní digitální propojení vozu do mainstreamového světa. Je neustále online, můžete si s ním povídat a umí také ukládat vaše osobní nastavení do cloudu, takže když jej někomu půjčíte, bude si vaše nastavení pamatovat a pak se jednoduše vrátí do původní konfigurace.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Golf je také prvním autem v Evropě, které umí připojení Wi-Fi již ve standardu. To mu mimo jiné umožňuje využívat technologii Car2X, která bude pro budoucí fungování automobilů na silnici nesmírně důležitá. Jde o komunikaci vozu se svým okolím. Ať už se jedná o ostatní automobily, cyklisty, chodce či dopravní infrastrukturu, golf je v průběhu jízdy o všem informován.

Tento speciální druh připojení funguje v oblasti 800 metrů okolo auta a chytře vykrývá ostatní signály, například od telefonního signálu. Nemělo by tak docházet k rušení a následné latenci systému, na kterou upozornil již dříve Ford při svém testování. Jak tento systém v novém golfu funguje, se rozhodl zjistit německý ADAC.

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Vůz vzal na testování a připravil pro něj osm simulovaných nebezpečných situací, na které by prý řidič bez předchozího varování buď nebyl schopen včas zareagovat, nebo by zareagoval o něco později. ADAC po testování potvrdil, že na všechny situace vůz zareagoval o 10 a 11 sekund dříve a řidiče varoval před nebezpečím na displeji digitálního přístrojového štítu.

Následně vozu dal ocenění milníku v technice, které má prý stejnou váhu jako ABS nebo airbagy. ADAC bohužel nezveřejňuje, jakým zkouškám vůz podrobil. V níže přiloženém videu od automobilky ovšem vidíme, že vůz například umí varovat před blížící se kolonou nebo projíždějícím vozem bezpečnostních složek. O funkčnosti této technologie se již brzy přesvědčíme na vlastní kůži, protože nový VW Golf se již chystá do našeho redakčního testu.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků