ADAC otestoval novou funkci VW Golf. Tvrdí, že jde o milník jako ABS či airbagy

Komunikace mezi automobily bude v budoucnu nesmírně důležitá. Golf svým prvenstvím jen potvrdil své revoluční postavení.

Nový Volkswagen Golf přináší kompletní digitální propojení vozu do mainstreamového světa. Je neustále online, můžete si s ním povídat a umí také ukládat vaše osobní nastavení do cloudu, takže když jej někomu půjčíte, bude si vaše nastavení pamatovat a pak se jednoduše vrátí do původní konfigurace.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Golf je také prvním autem v Evropě, které umí připojení Wi-Fi již ve standardu. To mu mimo jiné umožňuje využívat technologii Car2X, která bude pro budoucí fungování automobilů na silnici nesmírně důležitá. Jde o komunikaci vozu se svým okolím. Ať už se jedná o ostatní automobily, cyklisty, chodce či dopravní infrastrukturu, golf je v průběhu jízdy o všem informován.

Tento speciální druh připojení funguje v oblasti 800 metrů okolo auta a chytře vykrývá ostatní signály, například od telefonního signálu. Nemělo by tak docházet k rušení a následné latenci systému, na kterou upozornil již dříve Ford při svém testování. Jak tento systém v novém golfu funguje, se rozhodl zjistit německý ADAC.

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Vůz vzal na testování a připravil pro něj osm simulovaných nebezpečných situací, na které by prý řidič bez předchozího varování buď nebyl schopen včas zareagovat, nebo by zareagoval o něco později. ADAC po testování potvrdil, že na všechny situace vůz zareagoval o 10 a 11 sekund dříve a řidiče varoval před nebezpečím na displeji digitálního přístrojového štítu.

Následně vozu dal ocenění milníku v technice, které má prý stejnou váhu jako ABS nebo airbagy. ADAC bohužel nezveřejňuje, jakým zkouškám vůz podrobil. V níže přiloženém videu od automobilky ovšem vidíme, že vůz například umí varovat před blížící se kolonou nebo projíždějícím vozem bezpečnostních složek. O funkčnosti této technologie se již brzy přesvědčíme na vlastní kůži, protože nový VW Golf se již chystá do našeho redakčního testu.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků