ADAC ocenil pneumatiku Dunlop SP Sport FastResponse

Triumfální start pro novou pneumatiku Dunlop SP Sport FastResponse: Německý automobilový klub ADAC udělil nové výkonné pneumatice Dunlop SP Sport FastResponse ve svém testu letních pneumatik nejvyšší hodnocení „velmi doporučujeme”. Testující z ADAC – největšího německého automobilového klubu s více než 15 miliony členů – byli nejvíce ze všeho ohromeni vynikajícím výkonem jak na mokrých, tak suchých površích.

„Skvělé výsledky těchto testů potvrzují naše pokračující úsilí vyvinout pneumatiky s vynikajícím výkonem, které navíc poskytují mimořádnou reakci na řízení," řekl Frederic Schilling, Brand Marketing Director Dunlop Europe, Middle East and Africa.

„SP Sport FastResponse je velmi dobře vyvážená, na vysoké úrovni a nemá žádné vady,” takové bylo celkové hodnocení ADAC. Asymetrická pneumatika podala mimořádně dobrý výkon
při ovladatelnosti na mokru a suchu, stejně jako při stabilitě na vozovce. Byla také na nejvyšší příčce, co se týká brzdění na suchu, valivého odporu a odolnosti vůči aquaplaningu. ADAC testoval 17 letních pneumatik (rozměru 205/55 R16 V) určených pro použití na automobilech typu Volkswagen Golf, Audi A3, BMW řady 3 a Mercedes třídy C.

Pneumatika Dunlop SP Sport FastResponse je novinkou pro letošní sezonu, která využívá následující technologické inovace:  

Multi Radius Tread (MRT) – multiprofilový běhoun

MRT umožňuje vypočítání mimořádně přesného povrchu běhounu. Čím přesněji je vypočítán profil běhounu, tím lepší rozložení tlaku nastává. Čím rovnoměrnější je rozložení tlaku, tím větší plocha pneumatiky zůstává v kontaktu s vozovkou. Větší kontaktní plocha pak zlepšuje ovladatelnost na suchých površích. Vylepšené rozložení tlaku také umožňuje hladký přechod z přímé jízdy k zatáčení. Největší výhody MRT jsou vidět, když pneumatika podává výkon v extrémních podmínkách při zatáčení a vysoké rychlosti. MRT rovněž zajišťuje výbornou reakci na řízení.

Plošší profil běhounu

Nová pneumatika Dunlop SP Sport FastResponse se vyznačuje plošším profilem běhounu. Tvar pneumatiky závisí na poměru mezi zakřivením a šířkou běhounu. Zakřivení popisuje, jak moc běhoun klesá, měřeno od středu běhounu k rameni. Pokud je zakřivení zredukováno, kontaktní plocha se zploští a o 4-8 % se zvětší v závislosti na rozměru a typu pneumatiky. Plošší profil s větší kontaktní plochou poskytuje větší impulz, lepší stabilitu a vylepšenou reakci na řízení. Pneumatiky reagují rychle, přesně a precizně.

Pevné spojení mezi ráfkem a pneumatikou

Přídavkem k MRT a pevnější bočnici vyvinul Dunlop dosedací plochu patky pneumatiky posilující pevné spojení mezi pneumatikou a ráfkem. Stejně jako přilnavost mezi rukou
a volantem, i toto řešení zaručuje maximální kontrolu a další mimořádné vlastnosti v citlivé reakci na řízení.

Dvojitá vrstva výztužného pásu a vyztužená bočnice

Pro posílení výhody MRT – multiprofilového běhounu a ploššího profilu běhounu - má pneumatika pevnější bočnici a díky využití technologie dvojité vrstvy výztužného pásu i pevnější ramenní oblast. To vše přispívá k její stabilitě a přesnosti.

Variabilní objem hmoty dezénu

Variabilní objem hmoty dezénu s vyšším obsahem v ramenních oblastech umožňuje vysokou přesnost při řízení a stabilitu při zatáčení. Znamená to větší kontrolu jak v přímé jízdě, tak při silném zatáčení – a větší kontrola zaručuje příjemnější zážitek z jízdy.   

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na závodním poli vedly Dunlop
k zavádění inovačních technologií rovněž u pneumatik určených k běžnému použití. Dunlop se vždy soustředí na zajištění maximálního požitku z jízdy, a proto nabízí všem motoristům výkonné a odolné pneumatiky využívající nejnovější technologie, včetně pneumatik
s technologií RunOnFlat, které jsou využívány např. automobily BMW řady 1 a 5. 

Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců automobilů takových značek, jako jsou Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche a TVR.

Více informací naleznete na stránkách www.dunlop.cz.

Klepněte pro větší obrázek


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků