ADAC ocenil pneumatiku Dunlop SP Sport FastResponse

Triumfální start pro novou pneumatiku Dunlop SP Sport FastResponse: Německý automobilový klub ADAC udělil nové výkonné pneumatice Dunlop SP Sport FastResponse ve svém testu letních pneumatik nejvyšší hodnocení „velmi doporučujeme”. Testující z ADAC – největšího německého automobilového klubu s více než 15 miliony členů – byli nejvíce ze všeho ohromeni vynikajícím výkonem jak na mokrých, tak suchých površích.

„Skvělé výsledky těchto testů potvrzují naše pokračující úsilí vyvinout pneumatiky s vynikajícím výkonem, které navíc poskytují mimořádnou reakci na řízení," řekl Frederic Schilling, Brand Marketing Director Dunlop Europe, Middle East and Africa.

„SP Sport FastResponse je velmi dobře vyvážená, na vysoké úrovni a nemá žádné vady,” takové bylo celkové hodnocení ADAC. Asymetrická pneumatika podala mimořádně dobrý výkon
při ovladatelnosti na mokru a suchu, stejně jako při stabilitě na vozovce. Byla také na nejvyšší příčce, co se týká brzdění na suchu, valivého odporu a odolnosti vůči aquaplaningu. ADAC testoval 17 letních pneumatik (rozměru 205/55 R16 V) určených pro použití na automobilech typu Volkswagen Golf, Audi A3, BMW řady 3 a Mercedes třídy C.

Pneumatika Dunlop SP Sport FastResponse je novinkou pro letošní sezonu, která využívá následující technologické inovace:  

Multi Radius Tread (MRT) – multiprofilový běhoun

MRT umožňuje vypočítání mimořádně přesného povrchu běhounu. Čím přesněji je vypočítán profil běhounu, tím lepší rozložení tlaku nastává. Čím rovnoměrnější je rozložení tlaku, tím větší plocha pneumatiky zůstává v kontaktu s vozovkou. Větší kontaktní plocha pak zlepšuje ovladatelnost na suchých površích. Vylepšené rozložení tlaku také umožňuje hladký přechod z přímé jízdy k zatáčení. Největší výhody MRT jsou vidět, když pneumatika podává výkon v extrémních podmínkách při zatáčení a vysoké rychlosti. MRT rovněž zajišťuje výbornou reakci na řízení.

Plošší profil běhounu

Nová pneumatika Dunlop SP Sport FastResponse se vyznačuje plošším profilem běhounu. Tvar pneumatiky závisí na poměru mezi zakřivením a šířkou běhounu. Zakřivení popisuje, jak moc běhoun klesá, měřeno od středu běhounu k rameni. Pokud je zakřivení zredukováno, kontaktní plocha se zploští a o 4-8 % se zvětší v závislosti na rozměru a typu pneumatiky. Plošší profil s větší kontaktní plochou poskytuje větší impulz, lepší stabilitu a vylepšenou reakci na řízení. Pneumatiky reagují rychle, přesně a precizně.

Pevné spojení mezi ráfkem a pneumatikou

Přídavkem k MRT a pevnější bočnici vyvinul Dunlop dosedací plochu patky pneumatiky posilující pevné spojení mezi pneumatikou a ráfkem. Stejně jako přilnavost mezi rukou
a volantem, i toto řešení zaručuje maximální kontrolu a další mimořádné vlastnosti v citlivé reakci na řízení.

Dvojitá vrstva výztužného pásu a vyztužená bočnice

Pro posílení výhody MRT – multiprofilového běhounu a ploššího profilu běhounu - má pneumatika pevnější bočnici a díky využití technologie dvojité vrstvy výztužného pásu i pevnější ramenní oblast. To vše přispívá k její stabilitě a přesnosti.

Variabilní objem hmoty dezénu

Variabilní objem hmoty dezénu s vyšším obsahem v ramenních oblastech umožňuje vysokou přesnost při řízení a stabilitu při zatáčení. Znamená to větší kontrolu jak v přímé jízdě, tak při silném zatáčení – a větší kontrola zaručuje příjemnější zážitek z jízdy.   

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na závodním poli vedly Dunlop
k zavádění inovačních technologií rovněž u pneumatik určených k běžnému použití. Dunlop se vždy soustředí na zajištění maximálního požitku z jízdy, a proto nabízí všem motoristům výkonné a odolné pneumatiky využívající nejnovější technologie, včetně pneumatik
s technologií RunOnFlat, které jsou využívány např. automobily BMW řady 1 a 5. 

Pneumatikami Dunlop své automobily standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců automobilů takových značek, jako jsou Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche a TVR.

Více informací naleznete na stránkách www.dunlop.cz.

Klepněte pro větší obrázek


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků