ADAC objevil „ameriku“. Podle jiné metody měření produkují auta více emisí

29 komentářů

oh.c!
4. října • 8:57

A dovolím si poznámku č. 2, data od ADAC posloužila právě ICCT ke porovnávání produkce NOx dle testovacího cyklu WLTC a NEDC. Pannáčci z VW budou mít problém v USA protože porušili tamní přepisy cca 500.000 motory. V Evropě je to však zcela jiný příběh.

D L
2. října • 13:10

Ano, já s dieselem jsem moc neekologický. Když jedu do Chorvatska k moři, tak se svim HDi dojedu na jedno natankování do cíle (1200 km), zatímco kolega s benzinem cestou už 2krát tankoval (kvůli nemu se muselo nějak vyrobit víc paliva, víc sajrajtu), ale já jsem nejvíc neekologický, protože mi šlo z výfuku o nějaké desetinky víc emisí :) Fakt sme už magoři všichni.

oh.c!
3. října • 10:37

Dovolím si jen drobnou poznámku. Emise škodlivin jsou udávány v g/km (pro zde probíranou kategorii vozidel). T.j. na udávaných 1200 km vyprodukujete 600 g CO; 216 g NOx a 6 g PM pro naftový vůz s EU5b. Pro zážehový motor s EU5 to je 1200g CO, 72g NOx a 6 g PM. Nebo se mýlím? Jedná se o "papírové hodnoty". CO2 není škodlivou emisí.

Fantomas
2. října • 17:38

V podstatě jste si sám odpověděl - i když jste toho spálil trochu míň, tak jste náš společný životní prostor zasvinil trochu víc.

D L
2. října • 23:49

Jste magoři. Bez technického vzdělání a papáte manipulaci ublíženého VW. Z benzinu jde taky svinstvo, ještě do cca 2000 se dokonce tvrdilo, že větší než nafta. Nafta má účinější spalování. Těch sraček co bylovz benzinu díky olovu (asi už jste zapomněli, že byli olovnatý benziny), pak se to nahradilo nějakými aditivy (na univerzitách se tvrdilo, že je to neprobádané a možná větší svinstvo než olovo) , pak se tvdilo, že nafta škodí míň, jen víc práší polétavý prach, proto Fap filtr, ted se dozvídáme, že největší zlo je nafta. Přemejšlete pitomci. Je ekologický elektro mobil, když bere štávu, která vzniká pořád i z čoudícího komínu nebo jádra?

Tank Murdock
3. října • 22:33

Co je na jádro nekologického? Ty budeš takový malý český Einstein. Že by rodiče byli sourozenci?

Fantomas
3. října • 8:35

Byly doby, kdy se benzín prodával v lékárně. A ještě dřív se rtutí léčilo.
Já jsem rád, že se lidé snaží a starají a není jim všechno jedno (jako tobě).
(A benziny byly olovnaté, ne byli. A elekromobil, ne elektro mobil. To než zase budeš chtít ostatním nadávat do pitomců)

Fantomas
2. října • 17:34

Nejde ani tak o množství, které létá z výfuků, jako o to co z nich létá. Nafta je obecně horší palivo a také se mnohem hůř spaluje a i výsledek spalování je horší. O tom tohle celé je a proto je větší problém udělat čistý diesel než benzin.
Výroba má v tomhle malý význam, ropa se zpracovává stále a celý proces je relativně dobře zmáknutý.
Tak jako vy se uvažovat nedá, to bychom se mohli na celé emise vykašlat, protože se vždycky najde něco, co kouří víc.

Nikoloki
2. října • 17:30

A kolikrát menší nádrž má kolega?

D L
2. října • 23:58

O 10 litrú, voe ;)

Ludek_II
3. října • 15:27

pyčo B-]

Cuco
2. října • 17:28

Hele Magore, ake splodiny ma nafta a ake benzin ?

D L
2. října • 23:57

Debile. Minimální rozdíl v porovnání s tim, co další k.... ládují do kamen, co další magoři uplatěj stk a jezdí rachotinanama, co hulí jak fabrika. At moderní benzin nebo nafta hulí oba zhruba podobně. Ale je fakt, že poslední turbobenziny maj problém s karbonem tak, že zasírá co může. Stačí znát neoficiálníbinformace ze servisů

vw
2. října • 10:22

porad se tu jen nadavalo na VW nakonec na tom ze vsech bude jeste nejlip :-)

Hat
2. října • 11:11

Jezdím s naftovou Insignii. Opla mám rád. ale nemyslím, že by na tom byli v Oplu o moc jinak než ve VW

mpolan
2. října • 11:49

Ne, emise v reálném provozu skutečně o moc odlišné nebudou, už z principu podobnosti motorů. Rozdíl je v přístupu a podvádění...

Hat
5. října • 7:43

Jediný rozdíl je v tom, že na to VW přišli.

Fanda
2. října • 9:11

A to jste všichni,tak nivní,že si myslíte,že pouze VW vypouští v reálném provozu více škodlivin,než ostatní.Vždyť všichni víme,že jak spotřeba,tak i emise již několik let neodpovídají reálnému měření a naopak se to neustále zhoršuje.Dnes kdejaké dieselové auto má psanou kombinovanou spotřebu 3.9 l a emise spočítané na tuto spotřebu,že je to v reálném provozu jinak ví snad každý.

kiki
2. října • 8:47

Zabudli dodat "ADAC, sponzored by VW"

Ludek_II
2. října • 2:53

Adac ? To jsou ti, co taky lhali,ze ? :-D

------
1. října • 19:10

ADAC chce jen odvézt pozornost od průseru Das Filcky. Jinak diesel je v každém osobáku jen omylem.

Adolf
1. října • 17:55

Za zlých komunistů se spotřeba testovala v reálném provozu,certifikovaným průtokoměrem. Za bruselských hnědobolševiků je všechno jinak. Krásnější,modřejší,ráj je na dosah :-D

Pavel
1. října • 18:50

Zamysli se, kolik typů aut se tu za komoušů prodávalo:-O

Hat
2. října • 11:17

Co to je za argument? Vzrůstající počet typů prodávaných vozů je omluva za vybudování nereálných norem a lživých měření? To je jako kdybys řekl, že dokud ti stará zahýbala 2x do měsíce, tak to byla nevěra a teď když to dělá každý den, tak je to v normě.

Fantomas
2. října • 13:12

Jenže ono to tak bohužel bývá. Jak se říká, stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Lidé si na lež zvyknou a za čas ji berou jako normu. Pro svět peněz a politiky velice výhodná "vlastnost".

Adolf
1. října • 20:50

Ano málo. Takže raději rychlý podvod,než přesné měření. O tom je tzv. kapitalismus s rudou tváří? O podvodu?:-D

Kankunen
1. října • 21:03

Čím je kapitalismus socialistitější, tím je horší. Taková hrůza jako byla za NDR už nebude. Na ulici nebylo vidět.

Fantomas
2. října • 4:38

A jaký je ten lepší kapitalismus?

sokar
1. října • 18:39

Největší sranda je, že každej ví, že ty jejich naměřený spotřeby jsou nereálný.
Každej taky ví, že emise si spočítali z nereálnýho testu spotřeby.
Takže všechny data sou nereálný a k ničemu.
O to trapněji by se měli rádoby odborníci a eko instituce cítit, když o své práci ví vlastně kulový a akorát si pohoněj nad papírovou spotřebou a emisema a pak si vyplatí mega odměny za dobře odvedenou práci, protože všichni jezdí za 3L/100 a emise sou skoro nula.:-/

Doporučujeme

Články odjinud