ADAC: nejspolehlivější auta posledních pěti let

Německý autoklub ADAC každoročně publikuje několik statistik a mezi ně patří i ta, která se týká spolehlivosti vozů na německém trhu. V tomto článku se můžete podívat na to, jak roste poruchovost jednotlivých vozů s přibývajícím věkem a které se v jakém období řadí na vrchol či na chvost tabulek. Jak dopadli Japonci, Němci, Francouzi nebo Škoda?
ADAC: nejspolehlivější auta posledních pěti let
Statistika týkající se spolehlivosti vozů, kterou každoročně vydává ADAC, patří mezi ty nejsledovanější. Statistika ukazuje, jak jsou spolehlivé vozy v přímém provozu, čímž se výrazně liší od druhé německé statistiky TUV. Aby se vůz dostal do přehledu, musel se prodávat na německém trhu v letech 2000 až 2005. Číslo pak udává počet poruch na 1000 přihlášených vozů daného typu a roku prodeje. V přehledu jsou pak pouze vozy, které se prodávaly minimálně tři roky bez podstatných změn a v daném roce dosáhly minimálně 10 000 prodaných kusů.

Výhodou statistiky ADACu je také v tom, že zaznamenává poruchy, ke kterým jsou povolání tzv. "žlutí andělé" na německých silnicích. Nevýhodou pak je, že ne pokaždé zavolá řidič porouchaného auta člena ADACu, ale může zvolit jinou asistenční službu, která posléze neposkytuje data ADACu. Nelze ji tedy brát jako jednoznačnou, ale pouze jako informativní. Pro lepší ilustraci je vhodné srovnat jak statistiku ADAC, tak i TUV report a poté se již výrazně rýsuje, jak je které auto spolehlivé.

Dle výsledku letošní statistiky je vidět, že japonské vozy již nepatří mezi absolutní lídry spolehlivosti a že evropská produkce je neustále dohání a posunuje na nižší příčky. Na druhou stranu patří i nadále japonské vozy k nadprůměru a žádný z modelů nijak nepropadl.

Zajímavostí statistiky je pak srovnání jednotlivých let. Některé vozy prohrávají ve stáří jednoho, či dvou let, ale vítězí po pěti letech provozů. Není tedy pravidlem, že vůz, který vykazuje při stáři jednoho roku nejméně závad, vykazuje nejméně závad i po třech, či pěti letech. Každý rok má zcela jiného vítěze a také pořadí je velmi odlišné.

Některé vozy se mohou zdát zařazeny nesprávně, tedy do vyšších tříd, než by měly skutečně patřit. Ovšem zatřídění je věcí automobilek a německého autoklubu a je ponecháno dle původního zdroje.

Malá auta

   

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Audi A2

14,9

10,5

9,8

5,4

3,1

1,5

2.

Mini

 

 

8,7

6,2

3,7

2

3.

Honda Jazz

 

 

6,5

5,4

5,1

4,4

4.

Toyota Yaris

12,5

11,1

9,3

7,9

6

4,8

5.

VW Lupo

26,7

18,3

12

8,2

4,7

 

6.

Opel Corsa

27,7

20,8

18,1

8

5

4,3

7.

VW Polo

24,3

18,2

19,4

8,8

5,5

3,6

8.

Renault Twingo

42,1

31,3

16,6

7,8

4,1

4,2

9.

Ford Fiesta

15,6

12,9

12,9

11,3

8,4

7

10.

Ford Fusion

 

 

 

9,4

5,9

4,8

11.

Citroen Saxo

29,9

19,4

19,1

 

 

 

12.

Ford Ka

14,8

10,6

8,5

15,3

15,4

12,2

13.

Peugeot 206

33,6

28,2

18,3

10,6

5,5

4,5

14.

Nissan Micra

23,8

16,7

13,8

13

10,5

5,9

15.

Opel Agila

31,2

22,5

17,3

9,1

6,4

 

16.

Smart FotTwo

29,4

31,8

24,8

16,4

5,1

1,1

17.

Škoda Fabia

31,8

21,6

16,7

11,8

6

5,8

18.

Renault Clio

49,7

46

27,6

11,5

4,8

3,6

19.

Seat Ibiza/Cordoba

35

22,2

23,1

11,1

5,7

4,9

20.

Fiat Seicento

29,9

29,4

25,7

 

 

 

21.

Citroen C3

 

 

 

12,7

6,5

6,6

22.

Mazda 2

 

 

 

14,4

8,5

6,3

23.

Fiat Punto

58,5

45,2

36

15

8,2

7,9

24.

Hyundai Getz

 

 

 

12,6

12,5

12,2

Nižší střední třída

   

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Mazda 323

18,9

21

13,8

 

 

 

2.

VW New Beatle

 

 

 

6,2

5,5

5,5

3.

Honda Civic

18,7

15,8

17,6

11,3

9

6

4.

Audi A3/S3

20,7

21,5

18,6

8,9

4,9

6,5

5.

VW Golf/Bora

22,9

24,2

17,4

9,2

6,5

6

6.

Toyota Corolla

19,7

22,3

10,5

8,7

9,4

7,7

7.

Mercedes A-Klasse

24,2

28,7

18,6

11,2

6,5

5

8.

Seat Leon/Toledo

20

25,7

20,2

11

6,7

5,7

9.

Citroen Xsara/Picasso

30,3

35

24,2

10,8

6,4

2,8

10.

Ford Focus/C-MAX

19,8

20

18,6

12,9

10,8

11,6

11.

Nissan Almera/Tino

19

24,8

23,3

18,4

16,6

6,3

12.

Opel Astra

28,2

34,3

25,4

13

9

6,4

13.

Peugeot 307

 

 

35,5

17,7

7,9

6,6

14.

Renault Megane

43,7

49,4

65,8

25,9

7,3

5,4

15.

Renault Kangoo

62,9

65,1

49

20,8

12,4

5,1

16.

Citroen Berlingo

37,3

41

28,6

15,8

13,3

7,8

17.

Fiat Stilo

 

 

44,7

23,2

18,1

 

Střední třída

   

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Mercedes C-Klasse

25,8

13,4

8,7

5,4

2,5

2,6

2.

BMW 3er

21,7

13,7

11,7

7,9

3,4

2

3.

Audi A4/S4

25,9

14,4

9,2

4,9

3,5

3,4

4.

Mazda 6

 

 

9,1

6,4

5,4

6,4

5.

VW Passat

21,2

15

12,1

7,9

5,8

4,2

6.

Toyota Avensis

17,2

15,7

11,9

7,7

8,7

5,9

7.

Škoda Octavia

25,1

16,3

15,1

9,5

6,3

6,8

8.

Ford Mondeo

23,7

17,1

20,9

15,4

10,3

8,8

9.

Nissan Primera

20

23,4

21,1

20,8

16,5

 

10.

Opel Vectra

36,4

30,7

25,1

15,4

8,7

6,6

11.

Volvo S40/V40/V50

26,2

19,1

17,6

15,8

12,4

10,7

12.

Renault Laguna

39,9

52

50,4

27,4

11

5,7

Vyšší střední a luxusní třída

 

 

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Audi A6/S6

42,3

27,8

18,3

10,4

5,8

4,9

2.

Mercedes S-Klasse

43,5

40,6

24,5

8,7

4,8

 

3.

Mercedes E-Klasse

55,5

44,5

26,6

10,6

5,7

6,8

4.

BMW 5er

51,6

41,3

32,2

16,1

7,1

6,1

5.

Volvo S60/S80

58,8

46,6

33,3

18

12,2

12,2

6.

Opel Signum

 

 

 

25,1

15,7

7

7.

Opel Omega

65,2

66,2

55,2

 

 

 

Sportovní vozy a kabriolety

 

 

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

BMW 3er Cabrio

 

10,9

7,3

5,6

2,5

 

2.

Mercedes SLK

19,4

13,9

9,5

6,4

2,5

1,9

3.

Mercedes CLK

19,3

20,8

11,4

5,4

3,3

3,1

4.

Peugeot 206 CC

 

26

19,3

10

4,6

4,3

SUV vozy

   

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Toyota RAV4

 

16,9

12

6,7

5,3

3,7

2.

Mercedes M-Klasse

31,1

22,1

14

7,3

4,8

5,2

3.

BMW X5

 

 

17,1

11,8

4,7

2,3

4.

Nissan X-Trail

 

 

 

6,8

7,8

5,6

MPV

   

2000

2001

2002

2003

2004

2005

1.

Mazda Premacy

 

10,9

7,3

5,6

2,5

 

2.

Mitsubishi Space Star

15,8

10,6

7,8

6,3

5,3

 

3.

VW T4/T5

32,1

24

16

8,2

2,1

1,4

4.

Opel Meriva

 

 

 

10,2

5

2,8

5.

VW Touran

 

 

 

7,6

6,1

4,6

6.

VW Sharan

32,6

24,5

18,6

12,5

7,6

4,9

7.

Opel Zafira

28,2

25,1

19,9

10,8

7,7

5,5

8.

Renault Scenic

40,1

37

33,1

17,4

6

3,4

9.

Ford Galaxy

34,7

32,2

29,7

16,8

10,4

8

10.

Mercedes V/Vito

45,3

49,1

51,3

36

18

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků