Musim se opravdu pokazde smat, kdyz nam panove z ADAC predkladaji vselijake testy, kdy vzdycky prvni pricky obsadi koncernove vozy. Panove z onoho autoklubu, ktery je zmitany skandaly, prolezly korupci a klientelismem a o kterem je zname, ze kdyz jim radne zaplatite, udelaji vam take nejaky ten "test na miru". Je vtipne, jak VW udelal z nedostatku (nudneho a nemoderniho designu) obrovskou prednost.Mam v praci posledni verze Passata, Octavie i Tourana. Vsechno nudny prkna z chude vyhlizejicim az zebrackym interierem a prumernymi jizdnimi vlastnostmi. Soukrome jezdim ted Peugeotem 5008 (2.0 HDI / 165 PS, najeto 180 tisic km) a musim rict, ze je to po vsech strankach lepsi auto. A to uz vubec nemluvim o poruchovosti a cenach u onech koncernovych chrastitek. U peugeota mi zatim menili jen cidlo tlaku v pneumatikach - na zaruku.Je videt, ze letita nemecka masaz (nejen u nas v CR) sklizi sve uspechy.
Nedivím se, že passat ničím nerozptyluje - vždyť je to nuda na kolech! bych i věřil tomu ,že právě zase řidiči passatů mají daleko častěji mikrospánek právě z nudy 3-[ 3-[
Ahoj, nedá mi to, ale musím reagovat. Seděl jsem v DS5 a přehlednější intuitivnější ovládání palubní desky jsem snad neviděl. Schválně se na to podívejte na internetu je obrázků dost. Vše rozděleno do logických skupin jasně rozlišitelných svým tvarem ovládáním a v příjemném vyšším položení než u kteréhokoliv jiného auta. Nedávno jsme řídil Octavii předchozí generaci s DSG, a nepřehlednější ovládání klimatizace jsem snad ještě neviděl - shluk tlačítek každý s indikační diodou, čísílka teploty idiotsky malá kolem kolečka od 24 je to za rohem takže na to nevidíte, za to se vždy leknu, protože když s tím otočíte vidíte to i na displeji rádia velkýma číslama pak to zase blikne zpátky na stanice no mazec. Pak je teplota vidět i v rozích rádia no prostě si člověk připadne jak v Matrixu. Všechno je to daný snahou ušetřit dva displeje na teplotu a sdružit to do displeje rádia i za cenu nepřehlednosti, tento trend je patrný na všech budgetových autech koncernu VW. A co mě úplně vytáčí a tomu se nevyhnul i tento Citroen číslíčka na tachometru pěkně blbě natočená k jeho obvodu místo aby byla horizontálně což je nejpřirozenější pro čtení. Tak to pak všichni řeší další fíčurou zobrazením duplicitní rychlosti digitálně uprostřed budíků. Jinak starší Citroeny měly ovládání tempomatu a rádia na takových uších pod volantem tvarově a rozmístěním intuitivně řešeno s minimem tlačítek, stále stejná pozice pro ovládání poslepu - není na to vidět, neznám nic lepšího. Dnes to strkaj na volant větší ptákovina snad neexistuje, pokaždé koukám na volant co vlastně mačkám. No nic není ideální, automobilky dělají změny pro změny, aby mohly říct my máme něco novýho, ale rok od roku je to s ovladatelností aut horší. Schválně si někdy zkuste sednout do starších aut a v některých se zorientujete velice rychle. Jinak asi ty Frantíky nějak preferuji :-)
Zlatá Korejská imitace auta (Kia Ceed 2011) se supervision panelem.Perfektně přehledné přístroje, velký tachometr uprostřed, automat. klima s velkými čísly na displeji, velké ovladače a tlačítka, to samé rádio, tlačítka na volantu...Ovládání světel na páčce, při ruce, jednoduché... Ergonomicky jedno z nejlepších aut, se kterými jsem kdy jel.Hodnotím pouze ergonomii ovládání, nikoliv komfort atd!Nyní vybírám nové auto, rozhoduji se mezi Focusem Titanium a Golfem Highline.Zde mi přijde Golf lepší v ergonomii ovládání. Po prvním posazení do auta jsem absolutně neměl problém, vše tam, kde bych to očekával...jen proti mému korejcovi menší tlačítka na ovládání klimatizace, a dotykový panel...ale lepší, než u Focuse s 8" displejem, který je výrazně pomalejší, není natočen k řidiči, a hrozně se zapatlává...
Prekvapive u Nemcu s nemeckou logikou vyhralo nemecke auto. Pokud by testovaci figuriny byli Japonci, vysledek by byl nejspis uplne jiny :-P
Mne v autě zozpyluje kontrolka dobíjení(než po startu přidám víc plynu)a pak palivoměr a hlavně ta žlutá kontrolka:-D:-D jináč mám vše po ruce zlatej fanda:-D
rád bych znal proč jsem dostal mínus a třeba dostanu další:-)
protože jsi zapomněl plivnout
Další test typu akademická sféra - informační hodnota nula, testuje se úplná kravina - každému vyhovuje něco jiného a systémy jednotlivých značek mohou někomu připadat neovladatelné po dvou letech denního používání a někomu po minutě dokonale jasné.Sám mác Cčko před faceliftem a třeba spínač výstražných světel mi teda špatně umístěný nepřijde, a že se už hodněkrát hodil :-)
Jsem zvyklý jezdit se staršími auty, které nemají čím rozptylovat, top techniky v nich je MPI :) ani ABS většinou nemají.Co nejvíce rozptyluje, je špatně fungující rádio. Odsoudil jsem proto značku Sencor jako nebezpečnou.Nedávno jsem jel s novým (nevím jestli nejnovějším) passatem 2.0 TDI 4x4 v nějaké top výbavě a variant. Po cestě neustále otravoval hláškou "88Km/hod". A pípal při tom. Předpokládám, že to byl nějaký tempomat, byl tam barevný display, takže "88" nebyl error. Bylo to velmi otravné a neměl jsem ponětí, jak se toho zbavit, takže jsem s tím jel. Za mě passatu palec dolů, ale netvrdím, že je na tom ve srovnání s novými auty špatně...
asi to tam nastavil nějaký zapřisáhlý nacista! :-D
Ale houby, bylo to upozornění na nastavený limit rychlosti, který tam ´tuknul někdo před tebou. Je to k tomu, abys mohl nastavit kdykoli jakýkoli limit, při kterém chceš být upozorněn. Vypnout to nebo nastavit jinou hodnotu je otázkou půl sekundy. Má to skoro každé auto, VW, Audi, Škoda, BMW, Mercedes, Toyota,atd.
Otázka půl sekundy to je pokud víš co máš zmáčknout a v tom je ten problém. Abys dokázal ovládat spoustu fičur, tak musíš pořádně nastudovat manuál.Ostatně já si dělám z lidí legraci tím, že je požádám o zapnutí mlhovek ve Fabii. Taktéž, zapnout je je otázka půl sekundy, ale než přijdou na to, že otočný ovladač se musí vytáhnout, tak to chvíli trvá a přijdou na to až jako na poslední možnost. Nejdříve se snaží ovladač točit doleva a doprava směrem k piktogramu mlhovek, pak na něj tlačí a opět točí a teprve až jako poslední možnost je napadne ovladač vytáhnout. Prostě ten kdo to dělal moc logicky neuvažoval. Kdyby tam alespoň napsali push/pull, ale prd.
Už to, že se člověk musí při zapínání světel koukat na nějaké symboly, je kravina. U páčky pod volantem prostě otočím a nic víc řešit nemusím. Všechno po hmatu.
Mně je jedno co řídím. Pokud jde o rozptylovaní, tak vedou děti, potom žena a tchyně. Těm se pusy nezastaví. :-))
A jestli meli c-ko pred faceliftem , tak to taky neni fer.
C neměli před facefelistem, ale dokonce starej model!!!!
Zrovna nechápu, proč je VW Passat první. Zrovna display není na nejvhodnějším místě a to, že se lehce ovládá není argument, aby byl první. Zrovna MMI a iDrive není nejtěžší na ovládání, jestli člověk tomu dá třeba hodinku na prostudování. Myslím si, že BMW 3 má lepší "kokpit" a ihned za ním je Audi A4. Přikláním se k tomu, že je to dost subjektivní, protože zrovna VW Passat mi nepřipadá jako regulérní vítěz.
Zrovna...
To je jednoduché... VW používá nejvíce lidí, tedy mají jeho ovládání "zažité" a přijde jim referenční. Ostatně, leccos o tom vypovídá už umístění ovladačů světel Citroënu mezi mínusy. Já tedy neznám lepší polohu, než na páčce světel/blinkrů; to, co mají vozy VW je pro mě zase nejhorší řešení.Klasický test od ADACu, trapná VW propaganda.
Ohledně světel - Už jsem psal že mám Passata - světla vůbec neovládám, jsou ovládány v podstatě automaticky. Jsou neustále v poloze zapnuto. - Bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s automatickou regulací sklonu a s funkcí Coming/Leaving home.- Pouze mlhové světlo ovládám manuálně když je třeba a to je celkem hned po ruce, resp. jsem to to zvyklý, takže to neřeším.
obávám se, že plně chápu proč je passat první. ADAC a WV jsou obojí němci. Jinak já se vždycky v jiném autě cítím pár set km nesvůj, takže si sám na objektivní hodnocení netroufám.
A BMW a Audi jsou odkud?
Ty jsou z prémiového segmentu. Těm 2. a 3. místo tak nevadí. Pašík má tuhou konkurenci, tak musel zvítězit. ;-)Je třeba umět číst mezi řádky.Já osobně tvrdím (toto je můj názor a nikomu jej nenutím):- žádný i-cokoli ("multikulti" tlačítka, která mění svou funkci podle toho, co si musím přečíst na displeji)- žádný dotykový displej (většinu ovladačů v autě jsem schopen nahmatat poslepu)- ideálně klasické "analog" knoflíky (ventilace, rádio atd.) - ovládání extrémně rychlé, přesné a pohodlné.Podotýkám, že se živím IT a rozhodně jinak nemám problémy s moderními technologiemi. Ale proč bych se měl nechat rozptylovat při řízení?! Ano - taková palubka nebude na fotkách autosalonu vypadat moc "sexy"...
Tyto testy jsou velice subjektivní. Pokud by je udělala jiná skupina lidí, byly by zase jiné výsledky. Jinak souhlasím, že je to hlavně o zvyku.
Souhlasím s tím, že je to hlavně o zvyku. Ale překvapuje mě, jak u Passatu můžou napsat "Nejmenší riziko ztráty pozornosti", sice rozmístění ovladačů možná OK, ale má nesmyslně nízko umístěný displej. Při používání navigace je riziko ztráty pozornosti největší!
Jenže na centrál navigace se nepotřebuješ dívat když máš navádění na přístrojovém štítu. A to u passatu je.
Podle mě je to hlavně o zvyku. Sám mám Passata a vyhovuje mi, pak sem sedl do Laguny a měl sem řídit cca 800km a nevěděl sem co tam kde je, tak to bylo ze začátku na prd. Ale nic hrozného... Pokud není člověk blb, nebo nervák tak si rychle zvykne.
jak tomu mam verit, kdyz neumis cesky
Asi tak nějak. Pokud někdo přesedne z Passata do DS5, je jasné, že bude chvilku trvat, než si na všechno zvykne. Jinak zapínání mlhovek na páčce mi přijde mnohem lepší, než otočným ovladačem někde dole na palubce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.