ADAC: nejhospodárnějším malým vozem je Kia Picanto

Podle pravidelného výzkumu renomovaného autoklubu ADAC byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu. Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5 500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 eur, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.

Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.

Picanto 1.1 LX porazilo nejen devět nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).

  1. Kia Picanto 1,1 LX 5D: 30,2
  2. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D: 30,4
  3. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D: 30,8
  4. Suzuki Alto 1,1 Club 5D: 31,0
  5. Hyundai Atos 1,1 5D: 31,1
  6. Fiat Seicento 1,1 3D: 31,3
  7. Citroen C2 1,1 3D Advance: 31,6
  8. Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D: 31,8
  9. Citroen C2 1,1 3D style: 31,9
  10. Suzuki Alto 1,1 Comfort: 32,0

Ceny v centech na km

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků