ADAC: nejhospodárnějším malým vozem je Kia Picanto

Podle pravidelného výzkumu renomovaného autoklubu ADAC byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu. Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5 500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 eur, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.

Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.

Picanto 1.1 LX porazilo nejen devět nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).

  1. Kia Picanto 1,1 LX 5D: 30,2
  2. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D: 30,4
  3. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D: 30,8
  4. Suzuki Alto 1,1 Club 5D: 31,0
  5. Hyundai Atos 1,1 5D: 31,1
  6. Fiat Seicento 1,1 3D: 31,3
  7. Citroen C2 1,1 3D Advance: 31,6
  8. Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D: 31,8
  9. Citroen C2 1,1 3D style: 31,9
  10. Suzuki Alto 1,1 Comfort: 32,0

Ceny v centech na km

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků