ADAC: nejhospodárnějším malým vozem je Kia Picanto

Podle pravidelného výzkumu renomovaného autoklubu ADAC byl model KIA PICANTO 1,1 LX vyhodnocen jako „Nejhospodárnější čtyřmístný automobil“ segmentu A na německém trhu. Z výsledků výzkumu uskutečněného na databázi ADAC čítající 5 500 nových vozů vyplývá, že celkové roční provozní náklady na model PICANTO 1,1 LX činí 4 537 eur, respektive 30,2 centů na jeden kilometr.

Výpočet provozních nákladů zahrnoval čtyřleté období užívání vozu, roční nájezd 15 000 km, pořizovací cenu, amortizaci, předepsané servisní prohlídky a údržbu, náklady na palivo, pneumatiky, pojištění a daňové poplatky.

Picanto 1.1 LX porazilo nejen devět nejbližších konkurentů (viz tabulka níže), ale také dosáhlo lepších výsledků než některé modely prestižních evropských značek (Volkswagen Lupo, Ford KA, Smart Roadster, Renault Twingo).

  1. Kia Picanto 1,1 LX 5D: 30,2
  2. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 3D: 30,4
  3. Daihatsu Cuore 1,0 Plus 5D: 30,8
  4. Suzuki Alto 1,1 Club 5D: 31,0
  5. Hyundai Atos 1,1 5D: 31,1
  6. Fiat Seicento 1,1 3D: 31,3
  7. Citroen C2 1,1 3D Advance: 31,6
  8. Daihatsu Cuore 1,0 Top 3D: 31,8
  9. Citroen C2 1,1 3D style: 31,9
  10. Suzuki Alto 1,1 Comfort: 32,0

Ceny v centech na km

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků