Mostecký závodní víkend ve fotogalerii: Vzkříšení Octavia Cupu a premiéra GT

O víkendu se na mosteckém okruhu odehrály závody čtyř motoristických sérií. Čechům se dařilo.

Na autodromu v Mostě o víkendu 28. - 29. dubna se v až letním počasí představily závodní kategorie několika druhů. O hlavní show se ovšem postaraly vozy kategorie GT3 v německém seriálu ADAC GT Master, který sem zavítal v premiéře. 

Jedná se o jeden ze dvou nejprestižnějších závodních sérií této kategorie v Evropě. V Mostě byly díky tomu k vidění vozy GT3 jako Audi R8, BMW M6, Corvette C7, Ferrari 488, Mercedes-AMG GT či Lamborghini Huracán. Na autodrom zavítalo více než 15 tisíc fanoušků a podle organizátorů byli s atmosférou spokojeni i zástupci šampionátu. "Předběžně jsme domluveni, že se šampionát do Mostu napřesrok vrátí,“ uvedla marketingová ředitelka společnosti Autodrom Most, Jana Svobodová.

Co mají společného okruhové závodní vozy a ty sériové? Něco přece...

Co mají společného okruhové závodní vozy a ty sériové? Něco přece...

Vedle hlavní kategorie ADAC GT Masters kde se za volantem supersportovních vozů střídají dvoučlenné posádky, to byly i vložené série ADAC TCR Germany, GT4 Central European Cup a obnovený okruhový seriál Octavia Cup. Nechyběl ani doprovodný program s leteckou show účastníka světového šampionátu Red Bull Air Race v elitní kategorii Master Class Petra Kopfsteina.

Jediný český tým v sérii ADAC GT Masters, I.S.R. Igora Salaquardy s Audi R8 LMS, se radoval z pátého místa v nedělním závodě. V konkurenci 32 posádek se prosadil syn Filip a druhý jezdec Frank Stippler. 

Trojnásobný šampion evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín se pak blýskl vítězstvím s vozem Cupra Leon TCR ve druhém nedělním závodu série ADAC TCR Germany. Tomáš Pekař byl pak nejúspěšnějším pilotem víkendu, když v Octavia cupu nedal soupeřům šanci v žádném ze dvou závodů.

Ve startovním poli závodních Octavií nechyběl ani Martin Machala, kolega z redakce Auto.cz, který závodil s číslem 18. Do prvního ze dvou závodů se kvalifikoval na 10. místě, jenom pár stovek metrů po startu však musel vůz odstavit kvůli banální závadě brzdové pumpy.

Vůz se mechanikům podařilo během odpoledne opravit a Machi tak mohl do druhého závodu vystartovat z poslední pozice na roštu. Přestože měl solidně našlápnuto a prokousával se přes pomalejší vozy, do cíle závodu nedojel. Dvě kola po startu jej sestřelil Wolfgang Kriegl a vylomené pravé zadní kolo znamenalo konečnou. Ostatně, přečtěte si Martinův vlastní komentář.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků