Dacia Logan je moc hezký auto, ale jelikož se tam používaj motory a další díly z Renaultů, který jsou šity jak sviňa, tak se mi líbí o poznání méně. Ale když jsem viděl tady ty fotky, tak se mi nelíbí už vůbec. Jak to mužou vůbec vyrobit? To bych si teda rači koupil Fiat Seicento, který je o polovinu menší, a cítil bych se bezpečnějc než tady v tom zmutovanym Renaultu
mali dat do auta niekoho, kto vie jazdit... takto prevratim auto jedine v hre... uz som soferoval aj vacsie auta ako dodavky a mne sa to tam nestalo... zeby to bolo kvoli brzdeniu? mali mu ukazat, ktory pedal je brzda... pako
noj jo bouda
LOOOOL...jsou to proste rumuni...nic vic nic main..ani Renault jim nepomuze..:D
Let's have a look at the following link and the video clip available on this page.http://www.autojournal.fr/essais&p=essaivideo&uid=2EAF9A06CE7AEEFDC1257051005B0 F42
v česku se to bude dobře prodávat,protože co je tady levné tak je asi nejlepší podle čechů.a ty náhradní díly jak budou levné a servis že jo.kdyby nevzal nejlepší auto na planetě škodovku podle čechů - fau vé a dostal to tenkrát kosočtverec tak se tu vyrábí škodovky logany a thalie pro východní trhy jak je určeno. kosočtverec by nikdy nedovolil aby AMZ boleslav byla lepší než on sám.vw to nevadí a škoda je dneska lepší v říši než vw .kupte si logany a thalie jsou výborné hlavně ta cena já jsem si radši připlatil a koupil vw.a mám klid.auto se dá udělat za 199900 kč ale ne kvalitně a bezpečně to dnes prostě neni možné v rámci technologií a náročnosti.v česku jde holt jen o ty prachy,ale zamyslete se na ztrátu po 4 letech u takového vozu
Dá se to udělat za 200000kč kvalitně, je použita levnější pracovní síla ,levnější lisovací stroje,atd.Mimochodem i ve tvém Vw ,sám mám taky koncernové auto jsouněkteré díly vyrobeny v rumunsku.Vše záleží na výstupní kontrole.
Testy jízdních vlastností ADAC
Logan a sobí test ADAC zveřejnil výsledky testů jízdních vlastností vozu Logan. ADAC provedl sobí test při rychlosti 65 km/h, při kterém se vůz převrátil na střechu. Naše společnost k tomuto podává následující stanovisko. ADAC nejprve provedl 2 sobí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu. Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault. Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady. Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
Logan a sobí test
ADAC zveřejnil výsledky testů jízdních vlastností vozu Logan. ADAC provedl sobí test při rychlosti 65 km/h, při kterém se vůz převrátil na střechu. Naše společnost k tomuto podává následující stanovisko. ADAC nejprve provedl 2 sobí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu. Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault. Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady. Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
ADAC zveřejnil výsledky testů jízdních vlastností vozu Logan. ADAC provedl sobí test při rychlosti 65 km/h, při kterém se vůz převrátil na střechu. Naše společnost k tomuto podává následující stanovisko.
ADAC nejprve provedl 2 sobí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu. Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault. Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady. Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
ADAC nejprve provedl 2 sobí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu.
Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault. Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady. Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové sobí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault.
Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady. Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady.
Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků sobích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném kontaktu.
"Organizace ADAC následně provedla další sobí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu."to je na povazenou (pokud je to samozrejme pravda). a jak rikal skyline - pokud ridic auto prevratit chtel, prevratil ho.
řidič nechtěl, ale musel.Logana dostat na záda.. vyžší zájmy, ,, bomba,, v tisku- kupte si raději ojetinu hlásal ADAC, nevadí že fotky nejsou přímo z testu, důležité je odradit od koupě Logana ,
Jen mne teď zajímá, zveřejní-li redakce toto stanovisko jako samostatnou zprávu... A kdy. Když se řekne A, má se říct i B.Koukám, že na konkurenčím autoserveru to již zveřejnili.P.S. Je to asi losí test, ne sobí. Ale na principu testu to nic nemění.
Redakce text zveřejnila...
sobí test ? ja myslel že losí..
LOSÍ TESTY LOGANA ZMIZELY ZE STRÁNEK ADACu PROČPAK?? ., ŽÁDNÝ ODKAZ NEFUNGUJE-
1. Losí test odhalí obecnou schopnost manévrovatelnosti vozu v krizové situaci. Podle mého názoru svým způsobem užitečný je, svým způsobem není. Proč? Každé auto má odlišnou mánevrovací schopnost závislou na rychlosti, která je daná sérivou konstrukcí podvozku. OK, ovšem tuto schopnost velmi ovlivňují proměnné faktory jako jsou: počasí, použité pneu a jejich nahuštění (druh, šířka, profil, léto x zima), povrch vozovky, a také především rozložení hmotnosti a její celková výše ve vozidle. Po součtu obou faktorů může být výsledek velmi vzdálen obecně testovanému standartnímu modelu. Z toho důvodu se domnívám, že hlavní prim v tomto hraje zase jenom řidič, který by ten svůj vůz měl znát, a vědět, co si s ním za dané situace "může dovolit", než nějaké slepé spoléhaní se na "výsledek testu". Existuje sposta aut, která jsou v sériovém provedení v lepší výbavě (větší kola, tužší podvozek), osazená pouze řidičem, co do manévrovatelnosti velmi dobrá, ovšem, pokud se použije stejné auto s horší výbavou (rozuměj užší a vyšší kola, měkčí stabilizátory), vůz se osadí 4mi pasažéry a také se dá něco do kufru, rázem je z toho velmi nestabilní auto.
2. Převrácí vozu je dílem nastavení podvozku a použitých pneumatik. Vysvětleme si pojmy: a) měkký podvozek + vysoká a úzká pneumatika = auto se výrazně naklání v zatáčkách, rychlost průjezdů nízká s pískajícími pneu, na hraně nezatáčí, odolnost k převrácení 50%. Vysoký komfort jízdy.b) měkký podvozek + nízká a široká pneumatika = auto se výrazně naklání v zatáčkách, rychlost průjezdu vyšší než a), na hraně zatáčí, odolnost k převrácení 20%. Slušný komfort jízdy.c) tuhý podvozek + vysoká a úzká pneumatika = auto se nenaklání v zatáčkách, rychlost průjezdu zatáček asi jako b), na hraně nezatáčí, odolost k převrácení 70%. Komfort jízdy horší než b).d) tuhý podvozek + nízká a široká pneumatika = auto se nenaklání v zatíáčkách, rychlost průjezdu vysoká, na hraně zatáčí, odolnost k převrácení 95%. Komfort minimální. Všechna ostatní nastavení jsou kombinací již zmíněných. Pro ilustraci, americké a francouzské vozy jsou hojně nastavená dle bodu a), Německé vozy něco mezi b) a c),, italské vozy a originální sportovnější vozy něco mezi c) a d). Supersporty jsou d).
3. Logan v rámci všech úspor dostal sériové nastavení hodně k bodu a), což ovšem degradovalo jeho schopnost brzdit a držet stopu bez naklánění. Chyba nastala v momentě, kdy tím nejlevnějším způsobem mu pomohli zlepšit jízdní vlastnosti, asice použitím větších (15"), širších a nižších kol, bez toho, aby se namontovaly když už nic účinější tlumiče a stabilizátory (Logan nemá!). Výsledek je takový, jaké prezentoval ADAC v losím testu - pneu na asfaltu drží stopu, zakousnou se a přes měkký podvozek bez stabilizátorů se přenese hmotnost vozu ven ze zatáčky a Logan udělá ukázkový kotoul. Ten testovací řidič, pokud má nějaké zkušenosti, takové chování vozu cítil, a převrátil ho schválně. Když o tom přemýšlím kolem dokola, myslím, že udělal dobře, je to výchovný políček Renaultu, potažmo Dácii, aby si uvědomili, že je třeba k 15" kolům také modifikovat podvozek, nebo použití takových kol oficiálně neumožnit.
4. Logan - ano v rámci průměru všech aut je Logan krám, ovšem ne o moc větší než Fábie, Polo, Clio, Punto, Getz, a jiné nákupní tašky, ovšem jeho výhoda je cca75% ceny jeho konkurentů, relativně velký vnitřní prostor (rozvor) a kufr. Je to auto jednoduché, dílenské zpracování a technika odpovídá průměru před 10 ti lety, bezpečnost také. Kvalita a životnost je otázkou času, obecně by němela být horší než Renaulty se stejnou technikou, otázkou je dimezování daných komponentů na tento typ vozu a výše subdodávek pod taktovkou Dácie.Závěrem, Logan je nesporně lepší auto, než všechny staré škodovky, žigulíky a 7 a více let staré ojetiny nižší střední třídy. Padla zde otázka, zdali je lepší 3-4 roky starý Golf. Myslím si, že pokud bude v dobrém stavu, tak lepší (technicky) zcela rozhodně je, ovšem, nemá žádnou záruku a není nový, problém bude s leasingem a pojištěním (značná nevýhoda ojetých aut). Co se týče obav vyspělých automobilek, myslím si, že Logan kdyby za svou cenu byl technicky o 20% hořší a zpracováním o 40%, pořád má šanci rapidně snížit prodeje konkurenčních vozítek nižší střední třídy, která je mimochodem pro spoustu automobilek pílířem zisků (ne, BMW se skutečně bát nemusí), čili je logické, že tady bude existovat marketingová snaha nasypat na Logana trochu více špíny, než si zaslouží. P.S. Autor nevlastní Logana, ani žádný vůz značky Renault, ani žádný vůz nižší střední třídy.
A jeste je jedna trida sama o sobe,minula generace ačka ,snizeny podvozek-tuhy,siroke nizke gumy.Supersport to neni ale timto plus esp,asr resili problem prevraceni u losiho testu.Kdyz jezdim po asfaltkach mimo mesto tak je to fajn ve meste jsou nerovnosti pricné dost cítit.Nova generace co vysla ted uz je kompromisnejsi a podvozek ma mekci.
Požádal jsem renault/Dacia o jejich stanovisko k tomuhle testu. Až přijde vyjádření, dozvíte se to. autoklubdacia.cz a dacia.phorum.cz
..jinak se srnkama a jinou vysokou opravdu nepodceňovat, za pravdu mi dají ti co spíš cestují po západu slunce, pravděpodobnost že srnu potkáte samotnou je asi taková, jako kdyby jste jí mohli podat ruku, jednou jsem viděl starší Fiat Tempra po nárazu se zvířetem, měl předek na sra*ku,¨prvně když jsem to viděl tak si skutečně myslel, že narazili do zdi, nebo auta, ale zvíře..a rychlost při nárazu byla okolo 80km/h
2Skyline prober se a mrkni do garáže na rozsáhlou diskuzi o LoganoviJo jo, jakozto majitel Logana s tebou plne souhlasim - pac s A-ckem mam zkusenosti a vim co to udelalo za bordel, A MNE SE TO TAKY NELIBI pri brzdicim manevru v 65 se mi chce blit........napsal údajný majitel výše popisovaného vozu, myslíš ze je to další spiknutí??
Na jednu stranu si myslím, že žádné dnešní auto by se ani při extrémním manévru nemělo převrátit - s výjimkou extrémně drsného povrchu jako třeba dráha na letišti, atd. Dobře, může jít do smyku, může ustřelit, ale nesmí se převrátit. To je problém všech aut s vysokým podvozkem, moderní SUV a offroady včetně. A když je odstředivá síla v zatáčce větší než klopný moment auta s vysokým těžištěm, žádné ESP nemůže převrácení auta zabránit. jediné co pomůže je snížení podvozku a přitvrzení per a tlumičů. Na druhou stranu je potřeba vzít v úvahu dvě věci:1)Podvozek auta je stavěný na rozbité a nekvalitní silnice. Proto by jeho snížení a přitvrzení neměl být problém, zvlášť pro Německo. U nás bych dal zákazníkům vybrat. 2)Možná že test dělali právě na letišti, tedy na dráze se speciálním asfaltem s abnormálně vysokým součinitelem tření. Na dráze mohla být i nějaká drobná nerovnost, o kterou auto "zakoplo". Potom se otočí na střechu i auto, u kterého se to v reálu na silnici nikdy nestane. Nakonec, co by potom měli dělat majitelé "bezpečných" offroadů, s jízdními vlastnostmi někde mezi Volhou a Moskvičem.
Nie všetky offroady majú mizerné jazdné vlastnosti. Keď ma predajca previezol v BMW X3, sám som zíral, akou vysokocu rýchlosťou bolo možné prepáliť niektoré zákruty (ani osobák by sa nehanbil) a taktiež "štvorlístok" - príjazd na diaľnicu nebol problém zarezať trebárs v 90-ke. Pritom žiadny náznak k prevráteniu. Skôr tie kolesá boli na hrnaici šmyku. Ale také stvorenie ako Volvo XC90 by s takouto jazdou už malo určite podstatne väčšie ťažkosti. Pričom ľahší terén obe zvládajú bravúrne.
Souhlasím s Jirkou.Logan ze sníženým podvozkem a tvrdšími tlumiči bude úplně jiné auto.Opravdu by měla být možnost výběru,chci auto na polňačky,nebo silnici.
No dobře, převrátil se Logan, převrátil se pokud vím i jakýsi Land Rover (nevím už který) novej Cherokke mět taky jakési šrámy no a co jako? Já bych stějně ESP do auta asi ani nechtěl, ať si němci vzpomenou na svůj M-B A-klasse, který stál určitě mnohem více než Logan a pak ať kritizují.
Dobrej for s tim ze bys nechtel esp do auta v souvislosti s MB-A,ja ačko mam a osobne si nemuzu vynachvalit veci ktery tam nacpali+snizenej podvozek,jiny gumy,atd ,bez toho by jizda asi nebyla tak pohodova..No jsi li majitel brutalne vykonneho supersportu omlouvam se sportovni jizda je sportovni jizda.U 1.7 cdi a podobnych obsahu jde o pohodli zavodi s podobnymi obsahy jen posuci nadseni z cehokoliv silnejsiho nez favorit.
Ten řidič bude dobrej ďábel, teda nevím jak vy, ale já bych rozhodně trochu ubral, když bych už první část projel po dvou kolech ... no asi má dobrý úrazový připojištění
Kdyz neprosel Mercedes A tak z toho bylo takove pozdvizeni, ze dokonce i u nas si platil Mercedes CR celostrankove inzeraty do Mlade Fronty Dnes na tema, ze "Mercedes nepripusti zpochybneni bezpecnosti svych vozu a proto, ackoliv jde o extremni test, pristoupil na upravy podvozku a standardni montaz ESP do vsech Acek bla bla bla". Myslim, ze od Renaultu takovou inzerci cekat nebude mozne.
To Dusan:Renault veřejně proklamoval,že Logan je auto pro východní trhy a ti zlomyslní Němci na něj dělají testy-to je hrozné.
ja myslim ze nemcourum to je jedno a ze ten test je objektivni spis logan je pojizdna rakev ktera je jeste hnusna
Jinak dizkuse o tom jak byl objektivní test jistě rozřeší officiální reakce Renaultu.Buď test pokud nebyl regulérní napadnou-nebo přiznají problémy a budou upravovat podvozek.Tak jak to udělal MB se svým Ačkem.Jinak ADAC má pořád velkou váhu a třetí cesta není pokud by neměli mít ohrožené prodeje v západní Evropě není.
ADAC ma jedny z najobjektivnejsich testov v Nemecku. Mimochodom, z Loganu boli doteraz nadseni, pisali o nom este davno pred uvedenim na nemecky trh, stale len pozitivne - preco by "zrazu" zmenili taktiku a snazili sa za kazdu cenu ho potopit?Skyline: tomu, co predvadzas, sa vravi paranoia. Aje vies jak... to, ze mas paranoiu, este neznamena, ze po tebe nejdu...
odpověděl jsi si sám - před uvedením na německý trh.
Skor som sa vyjadril nepresne... malo byt "uz pred uvedenim na trh", samozrejme aj potom ho testovali a pisali o nom pozitivne. Prosim netahat za slovicka...
Tu je zhrnutie testu, ktory ADAC robil PO uvedeni na nemecky trh - najdite mi tam prosim zaujatost proti Loganu, naopak to povazujem za celkom rozumne zhodnotenie tohto auta (copy-paste z www.adac.de). Tak preco by mali PRAVE teraz zistit, ze ten Logan ohrozuje predaj vsetkeho, co sa predava a narychlo ho prekotit na strechu, LEN ABY PREBOHA neohrozil ubohe nemecke kocabky (poznamka: ako tu vela ludi vie, nemusim ani nemecke ani francuzske auta - len nabadam k troske zdraveho usudku...): Viertürige Stufenhecklimousine der unteren Mittelklasse mit 55 kW Leistung Neues Renault-Modell, von Dacia in Rumänien gebaut, zum Dumpingpreis angeboten, aber dennoch mit dem Wichtigsten ausgestattet. Die zweckmäßige Form sorgt für gute Übersicht, bequemen Zustieg sowie viel Platz für Mensch und Koffer. Der 1,4-l-Motor ermöglicht passable Fahrleistungen, verbraucht nicht allzu viel, dröhnt aber besonders bei Richtgeschwindigkeit unangenehm laut. Fazit: ein bequemes Familienauto, für Personen, denen Praktikabilität und Ökonomie wichtiger sind als ein hohes Image. Einziger Konkurrent: Lada 2110. ADAC-Testergebnis Gesamtnote: 3,2 +: recht gute Verarbeitung vorn gute Übersicht sehr leichter Zustieg bequemes, geräumiges Sitzen großer Kofferraum komfortable Federung sehr preiswert, günstiger Unterhalt -: Motordröhnen keine Seiten-Airbags kurze Kopfstützen kein ESP erhältlich
sice to nema nic s touto diskusiou ale musel som to niekde dat...mame tu novu Imrezu WRX STI... oficialne predstavenie pre Severnu Ameriku....http://www.seriouswheels.com/top-2006-Subaru-Impreza-WRX-STI.htm
sám jsem kdysi vracející se z Prahy ve večerních hodinách spatřil na poslední chvíli ( byla tma a mokro ) tak ve 110 km/h přes čtyřproudou komunikaci otáčející se kamión s návěsem, který přejel sjezd a tak to holt řešil tím, že se otáčel do protisměru. Měl jsem Astru G a asi i štěstí, že jsem se mu vyhnul přes odstavný pruh a zpět na cestu ( takže takový klasický losí test ), no mít Logana tak teď bych tu zřejmě nepsal...
Mě tam nesedí levé přední kolo, je to černý plecháč. Nevím co s tím autem vyváděli, ale i ta jedna mlhovka tam chybí. V každém případě moc nevěřím objektivitě ADACu. Jinak ve Francii je čekací lhůta na Renault Logan 6 měsíců. Frantíci jsou prostě prdlí.
jo jo ted jsem si toho plechace takz vsimnul
tak jsem drobet googlil a kouknul jsem jak jsou na tom ostatni autazacnu od tech drobet lepsich:BMW M3 E46 - 136 km/hodBMW M3 CSL - 157 km/hodPorsche 996/911 Turbo - 139 km/hodted drobet normalnejsi autaOpel Astra 1.6 Twinport Enjoy - 2004 122.6 km/hodSkoda Octavia 1.6 Elegance - 2004 - 120.4 km/hodVW Lupo 1.4 TDI - 2003 - 115.8 km/hodkdyz porovnam Lupo a Logana tak rozdil 50 km/hod se i mi zda celkem dost jinak docela dobry informace jsou na http://www.einszweidrei.de/
Toto nejsou vysledky toho, cemu se rika "losi test" ani nahodou. Presna specifikace na tech strankach neni, podle vseho vsak jde o tzv. "predjizdeci manevr". Ten ma napriklad Felicia v 89 km/h. "Losi test" je podle me pro bezna auta v techto rychlostech naprosto nesmyslny, vzdyt to acko se prevratilo uz v 60 a nemyslim, ze by vetsina bezne produkce mela sanci "prezit" v rychlostech vyssich, nez 80 km/h. Podle jednoho us-serveru (bohuzel take bez blizsi specifikace, takze ani toto nemusi byt "losi test") jde BMW 1 do smyku (pravda, nikoliv na strechu) pri najezdove rychlosti 73 km/h, stejne je na tom i BMW 3. Jo a na doplneni - "losi test" felicie je "over" pri najezdove rychlosti 60 km/h. Takze je otazka, co by se stalo, kdyby to nekdo zkusil v 65... Vsechny informace ale ber bez zaruky, snazil jsem se toho o vysledcich jinych aut najit co nejvic, ale oficialni statistiky nejsou. Asi to pro bezne vyrobce nijak dobre nevypada, vsak ani crashtesty nejsou zverejnovane zas tak dlouho, treba se jednou dockame. Napriklad koho by napadlo, ze predchozi model A6 mel take jen 3 hvezdicky v celnim naraze, konkretne 56% oproti 51% u Loganu. Jasne, neni to "novy model", jako Logan, ale prodaval se jeste celkem nedavno. A u auta se zakladni cenou pres milion bych opravdu ocekaval podstatne lepsi vysledek... Takze v mediich se omila Golf IV a jeho 4 hvezdicky se davaji Loganu za vzor, o minule A6, A4 (44% za celni naraz (!!!!)) nebo o minulem Passatu (50%) se "taktne" mlci. Je pritom az zarazejici, ze Golf mel ve sve dobe lepsi vysledky, nez jeho drazsi bratricek Passat a sesterska Audi.
jen mala korekce, nemuzes michat A6 a Logan, oboje je uplne jina trida a hvezicky nejsou srovnatelne napric tridami, tudiz 3hv. u A6 je uplne neco jineho, nez 3hv. u Logana.
Uz se to tu resilo. Hvezdicky jsou srovnatelne, ale pouze pokud jde o naraz do pevne prekazky. Je jasne, ze pri narazu dvou ruzne velkych (a tezkych) aut bude mit to velke navrch i v pripade, ze bude mit min hvezdicek. Tvoje domnela nesrovnatelnost a jine vyhodnoceni je nesmysl. Pravdepodobnost zraneni je dana hodnotami zpomaleni a podobne, takze je uplne jedno, jak velke/tezke auto je, pri narazu podle NCAP se hodnoti STEJNE hodnoty pro VSECHNA auta. Pokud by hvezdicky nebyly pri narazu na pevnou prekazku srovnatelne mezi VSEMI auty, byla to naprosta kravina. Nebo snad chces rict, ze kdyz je pravdepodobnost zraneni v A6, dana urcitou namerenou hodnotou zpomaleni treba 50%, tak stejna hodnota zpomaleni, namerena u Golfu, znamena jinou pravdepodobnost zraneni? To je prece uz podstaty veci naprosto nesmyslne. Proto plati: Kdyz Logan a minula A6 narazi za ceteris paribus do pevne prekazky, jsou na tom jejich ridici STEJNE. Pokud se vsak tyto dve auta srazi SPOLU, pak ma Logan kvuli mensi hmotnosti samozrejme smulu. Nic vic, nic min.
procetl jsem vetsinu diskuze vcetne tvych reakci a vicemene s tebou souhlasim (a to mam octavku, vw koncernovy auto ;)).. netvrdim ze je to cilena kampan nemcu proti loganovi, ale chapu ze jim snizuje zisky a jakekoli pospineni jeho jmena se jim "muze hodit" (taky mi prijde zvlastni kdyz ve vysledku nezavislyho testu doporucujou kupovat ojetyho golfa, ale jenom zrovna u loganu)..ale stejne jako muze bejt podivnej losi test, neni idealni srovnavat auta ruznych trid podle hvedzdicek v crash testu - v tomhle se pletes, koukni na http://www.auto.cz/main.php?site=crash_faq
ad crashtest: Docela se tomu divim. Nemam cas to ted zjistovat, ale prijde mi to jako naprosty nesmysl, viz vyse popsane. Pokud to neni srovnatelne, pak to vlastne znamena, ze kdyz si pri narazu zlomim nohy u maleho auta, dostane treba 3 hvezdicky. Kdyz se uplne stejne zranim ve vetsim aute, dostane treba 4. To je prece absolutni kravina. Zlomena noha by se mela porad hodnotit stejne, ale asi mas pravdu:Audi A4, r.v. 1997: http://www.auto.cz/main.php?site=crash_detail&kod=aua41997Obrazek vpravo ukazuje, ze ochrana hrudi a leveho stehna ridice je "nedostacujici". "Slaba" je ochrana holene a auto ma za celni naraz 7 bodu (44%). Xsara, r.v. 1998: http://www.auto.cz/main.php?site=crash_detail&kod=cixs1998Podle obrazku je "nedostacujici" ochrana hrudniku u spolujezdce, jinak nic. "Slaba" se nevyskytuje vubec. Presto ma Xsara take 7 bodu a take 44%. Zaver: pri narazu do pevne prekazky je za ceteris paribus jednoznacne mene bezpecne Audi a to pres to, ze je vetsi. V hodnoceni jsou na tom vsak obe auta stejne. Docela by me zajimalo, jak je to mozne a jak se tedy ty vysledky prepocitavaji. Logicky, je-li "panacek" zeleny v malem aute a stejne tak ve velkem, melo by to znamenat, ze figuriny pri testu dopadly podobne. Pokud ne, je to mateni spotrebitelu a vyznam testu to dost snizuje.
Je to logicke. Nemuzes brat pet hvezdicek (napriklad) u A8 stejne jako u A3 (hypoteticky, nevim jestli jich maj pet). A3 je mensi auto, proto bude min bezpecny nez A8, i kdyz maj obe pet hvezdicek. Bezpecnejsi bude jenom ve srovnani s autem stejny tridy, ktery ma hvezdicek min.Pokud moje uvazovani jeste dnes funguje, znamena to (zjednodusene), ze kdyz si zlomis nohy v A3, vyvaznul jsi jeste docela v pohode. Pak dostane 5 hv. A kdyz si pri tom samym narazu zlomis nohy v A8, je to horsi, protoze je to vyssi kategorie. Dostane tedy treba jen 3 hv.Jinak receno, pokud maj auta vyssi a nizsi kategorie shodny pocet hvezdicek, neznamena to, ze jsou shodne bezpecna. Opravte me, pokud se mylim :)Ale nehlede na tohle vsechno jsou tyhle crash testy ujety, kdyz do hodnoceni zapocitavaj kontrolky zapnutejch pasu a ochranu chodcu. Pravou miru fyzicky ochrany cestujicich to zkresluje.
Co se tyka crashtestu, tak jsem presvedceny o tom, ze se to porovnavat da. Jak pise Skyline, je to proste rana do vostiny a pak se pocitaji nasledky. Stejna rychlost, stejna vostina, stejne hodnoceni pro figuriny. Informace, ze se to neda srovnavat je tam proto, ze to ma simulovat naraz do protijedouciho vozidla. Pak by si mohl nekdo chybne odvodit, ze pokud se srazi 5* Megan s 4* BMW5, tak je na tom lip Megan. A to neni pravda. Takze proto ta informace o porovnavani mezi tridami.Skyline: Citroen versus Audi, jak si uvadel, vypadaji dost podobne. Audi ma zase vyrazne vic zelene plochy nez citroen, proto stejny vysledek. Navic hodnoceni 7 bodu je na tak dolnim konci, ze tam uz se to tezko rozlisuje.Jeste k tomu losimu testu. Myslim, ze se proste jezdi vyssi a vyssi rychlosti do te doby, nez neprojede vykuzelkovanou trat. Tim se urcuje schopnost podvozku. Ale nikdy se nesmi prevratit. Proto je kolem kazdeho prevraceneho auta takovy humbuk. Zadne osobni auto by se na suche rovne silnici nemelo prevratit at s nim delas cokoliv. A porovnavat MB A z roku 97 s Loganem z roku 05 je trochu podpasovka.
Turbo, môžem s tvojim príspevkom len súhlasiť. Ako to hodnotenie crashtestov, tak aj to prevrátenie. Ak sa auto dostane do šmyku, tak už by sa nemalo prevrátiť. Pár mesiacov dozadu som absolvoval tréning na Audi A6 na letisku. Niečo na štýl losieho testu (úlohou však bolo zvládnuť bez pomoci ESP následný šmyk a zvaliť minimum kužeľov) sme absolvovali pri rýchlosti tesne nad 90 km/h a auto stále išlo do šmyku a po pravde si nedokážem predstaviť, ako by som to auto prevrátil na rovnej ploche. Pokiaľ sa kolesá o nič nezachytia, tak to prevrátiť nepôjde.
Ja uz si tim ted tak jisty nejsem Doted jsem si myslel, ze ta "nesrovnatelnost" je prave kvuli tomu co, pises - aby si lidi nemysleli, ze z C1 s 5 hvezdickami vylezu po narazu do A6 s 3* nezranen, zatimco ridic "a sestky" bude na mraky. Ted ale fakt nevim, treba nekdo nebude liny a pohleda, jak to ve skutecnosti je. Citroen vs. Audi: asi to tak bude, hodnoty se nejspis prumeruji (mozna i vazene, to z obrazku nepozname). Losi test: problem je prave v tom, ze prevratis cokoliv. Kdyz budu chtit, hodim na strechu i M3. Podvozek-nepodvozek, fyziku neoblbnes. Spravne by se mely uvadet dve hodnoty: rychlost, ve ktere auto uz test nezvladlo a zrusilo kuzely (tj. slo do smyku) a rychlost, pri ktere slo na budku. Pak by se dalo neco srovnavat. Takhle je to jen vykrik ze tmy. Neverim totiz tomu, ze v rychlosti 64 km/h to Logan projel a kuzelu se ani nedotkl a najednou v 65 udelal kotrmelec. Jak jsem psal, Felicia to projela 60. Proc to tedy nikdo nezkusil v 65? Osobne bych se vsadil, ze by sla pres strechu taky. To same fabia junior, matiz... MBA s Loganem nesrovnavam, jen mi tu nekdo predhazoval, ze Logan je kram pro vychodni trhy a tak se prevratil. Jak ale videt, prevratili se i drazsi auta. Nejde ani tak o to "acko", jako spis o freelandera a hlavne 607 (ta zas tak stara neni a kdyz se prevratila kara za milion, proc tak nekoho poburuje, kdyz se prevrati kara za 200k?).
V tom co se da hodit na strechu se rozchazime. M3 na suche rovne silnici na strechu nehodis. Udelas ho neovladatelnym, ale strecha z toho nebude. Proto je to tak dulezite a je to standard - na rovine zadna strecha. Samozrejme pokud jsou tam koleje a auto o ne "zakopne" nebo je to z kopce, tak ano, ale na rovine vzdy na vsech ctyrech. Ja bych se o tu Felicii taky vsadil, jen jaksi nemam pokusny exemplar zdarma. Ta 607 by me zajimala, to mi uniklo, vim o tech SUV. Tam je to jasne, vysoke teziste, vysoky zdvih perovani a je to.Pokud se uz losi test nekde uvadi, tak se prave uvadi max. rychlost pri ktere to auto projelo. Vyssi znamenalo zruseni kuzelu.
Nesouhlasim. Je to jen otazka rychlosti a natoceni volantu. Neverim tomu, ze kdyz necitlive skubnes volantem treba v 90 km/h, zustane auto na kolech. Uz jsem psal, ze na nejakem US serveru psali, ze BMW 120d slo do smyku pri 73 km/h. Takze by me vubec neprekvapilo, kdyby slo v 90 pres strechu. M3 mozna driv, mozna pozdeji, ale urcite by to slo. No a to je prave ono - porad me zajima, jakou rychlosti to Logan jeste projel. Pokud to projel pri 64 km/h, je vse v poradku a auto je spatne, protoze misto smyku udela v 65 kotrmelec. Pokud ale treba jen 60, pak jakykoliv test ve vyssi rychlosti uz neni relevantni a kdyz ho nekdo delal, vedel asi proc. To je prave to, co mi vadi - a na co bych rad prisel. Zatim to nikdo nedokazal uspokojive vysvetlit a relevantni udaje nejsou ani o tech ostatnich prevracenych. Nebo jinak - ta informace u 120d vubec nemusela byt "slo pri 73 km/h do smyku", ale "slo pri 85 km/h na strechu". Jak by ses na takovou zpravu dival? A to, ze ma auto za 200k horsi jizdni vlastnosti nez auto 3x drazsi je snad normalni.
Porad se tocime kolem te same inofrmace. Ja jsem presvedcen, ze zprava o 120d, ktere slo pri 85(100, 150 to je jedno) na strechu, je neuverejnitelna, jelikoz je neuskutecnitelna. Standardne obuta auta se na rovine proste neprevraci. Udelas hodiny, misto do zatacky pojedes rovne, ale neprevrhnes se. Proto je fakt, ze se neco na rovine prevrhlo, tak medializovan a opravnene pranyrovan.
Tak to asi nechame byt, protoze na tomto se neshodnem. Mozna 120d nebyl dobry priklad a mozna se opravdu neprevrati (ja myslim, ze jo), nicmene je tady spousta aut (ktera jsem jiz vyse zminoval), o kterych nemame vubec zadne informace a pritom pravdepodobnost jejich prevraceni je pomerne slusna. Na rozdil od 120d jde o prime konkurenty Loganu a bylo by tedy vice nez dobre o nich neco vedet. Takhle je to pro me porad jen vykrik do tmy, navic neverim, ze ten manevr nemuze ridic nijak ovlivnit. Toz tak
Ano, presne takhle se zda, ze to nejspis ve skutecnosti bude. Bohuzel. A logicke to taky neni. Bohuzel. Zobrazeni je totiz stejne. Tj. zelena barva = "dobra" ochrana. Pokud tato zelena barva znamena u kazdeho auta neco jineho (u Seicenta to znamena "trojita fraktura", u Astry "jednoducha zlomenina", u Accordu "skrabnuti" a u S-klasse "pomackany kalhoty"), pak jsou cele slavne testy jen podvod na lidi. Takhle se totiz vyrobci ohaneji hvezdickami, ktere jen znamenaji, ze zatimco v Seicentu z tebe bude mrtvola prerazena dvakrat, v C1 si "jen" zlomis vaz? Logicke by naopak bylo, kdyby kazdy jasne videl, co ho ceka - tj. noha zlomena v C1 je stejna, jako zlomena v A8. A pokud si ji v C1 zlomim a v A8 ne, pak by to melo byt jasne videt - a ne alibisticky rikat "no jo, vono je to maly auto, tak bud rad, ze mas jen zlomenou nohu, v Seicentu bys na tom byl hur...". Jinak souhlasim, na hlavu postavene jsou kraviny typu "bezpecnost chodcu", pipani pri nezapnutych pasech apod., protoze tohle jeste nikdy nikoho nezachranilo a pomerne dost aut hresi na to, ze body ztracene pri narazech lze "dohnat" prave temito kravinami. Zacina se z toho stavat (vlastne uz se z toho stala) jen reklamni fraska. Nerikam, ze je mi bezpecnost chodcu lhostejna, ale pri narazu mi bude platna asi jako mrtvemu zimnik - a auto, ktere pripadne srazi me coby chodce si nevybiram...
Určite to tak nie je. Kedysi som tie pravidlá testov študoval priamo na stránke EURO NCAP a bolo tam napísané, ako test prebieha a nebolo tam nič o kategóriách áut. Iba o meraní. Figurína je tam stále tá istá. Až potom sa výsledky zoskupujú do tried, aby ich ľudia nemali snahu navzájom porovnávať. Ale zelená je stále to isté u Seicenta aj u A8.
No fajn, zda se, ze jsem mel puvodne pravdu a nechal jsem se zbytecne zviklat.
Je vždycky zábavné vidět někoho s tak obrovským komplexem z něčeho co absolutně nemůže ovlivnit, jak je VW Group a pod. Chlape, prostě si auto od VW nekupuj a máš to...Jen tak mezi námi. Koupíš za stejné peníze raději Logana nebo 3,4 roky starého Golfa?
Komplex z VW Group? Nelibi se mi jejich auta, tak mam komplex? Jo jo, dneska je horko, tak to te omlouva. PS: ani Logan, ani stary Golf. Nastesti jsou i jina auta.
A v čem se ty hvězdičky liší? Nevím o tom, že by u jiných tříd byla jiná testovací procedura, snad je jiná jen kinetická energie při nárazu, která vyplývá z vyšší hmotnosti vozu.
presne jak pise Dusan nademnou, jen bych jeste par veci dodal.Auto s vice hvezdickami nemusi byt i v dane tride lepsi nez auto s mene hvezdickami. Proc?- do hvezdicek a celkiovych bodu se pocitaji i veci, ktere pro posadku nemaji moc valny vyznam, napr. ochrana chodcu, je to sice pekne, ale mne to v kabine nezachrani, nebo ruzne kontrolky zapnuti pasu, atd. taky pridavaji body. Tudiz pokud bude auto super pro chodce, bude mit pet kontrolek, tak muze mit nakonec vic bodu, nez auto, ktere o trosku lepe ochrani posadku, ale pro chodce je moc destruktivni a moc kontrolek nepobere.Nejlepsi posouzeni, jak je auto bezpecne pro posadku jsou pak nakresy postav a jake casti maji zelene, zlute, cervene, oranzove atd. Takze nez koukat na hvezdicky, coz je spis PR udaj, je lepsi kouknout na tes a na ty vysledky, jak je ktera cast namahana po narazu a tyto obrazky porovnat. Popr. podrobne prostudovat test a kouknout se kolik bodu ma za jakou disciplinu.Kazdopadne, pokud ma treba takovy novy BMW er5 "jen 4" hvezdicky tak to nic hrozneho neni, vramci sve tridy sice neni nejlepsi, ale pokud to napasuje do nejakeho auta velikosti fabie, ktere bude mit 5 hvezdicek, tak fyzika je jasna a to male auticko moc dobre nedopadne.
niekde na nete som videl fotky celnu zrazku a8 s nejakym malym autom typu fabia. a8 nemala predok(ako zacina celne sklo), posadka nezranena, male auto na mraky, vsetci mrtvi. hviezdicky mozno mali narovnako.
Presne tak! Aj ja sa pozerám nie na hviezdičky, ale na počet bodov v jednotlivých nárazoch a na tie farebné zóny. Pritom ale zohľadňujem aj bezpečnostnú výbavu auta. Napríklad ak auto dosiahne 16 b. z 18 pri bočnom náraze, je rozdiel, ak malo hlavové airbagy (vtedy je to dosť skromný výsledok) alebo ak tie hlavové nemalo (vtedy je to maximálny počet bodov).
Ne je jine i vyhodnoceni. Hvezdicky jsou srovnatelne jen v ramci sve tridy. Jinak by samozrejme velka auta nafasovala pet hvezdicek a male vozy by zivorily s jednou se dvemi, technika je dobra vec, ale fyzika i tak plati. Pri absolutnim srovnani by hmotnost a velikost deformacnich zon davala vetsim vozum vyhodu nad malymi, ktere by tito nebyli schopni nijak vyrovnat.
Hodnotenie je rovnaké. Aj rýchlosť, aj procedúra, aj sily na posádku aj figuríny. Dokonca sa tie autá dajú porovnávať aj medzi triedami. Ale len ak sa jedná o bočný náraz alebo o čelný náraz do statickej prekážky. Nedá sa porovnávať navzájom iba čelný náraz dvoch áut s rôznou hmotnosťou. Je teda možné, že posádka by lepšie dopadla v BMW so 4*, než trebárs v miniaute s 5* (aby ste ma nenapadli, tak radšej s menej a viac bodmi za čelný náraz). Treba si uvedomiť, že každé auto má predok (deformačnú zónu) konštruovanú na pohltenie vlastnej hmotnosti.
nie som v nemčine doma, preto sa pýtam: ISO Ausweichtest je losí test? Ja som myslel, že je to položka slalom. Dík za vysvetlenie.
Slalom je slalom (tj. jakou ustálenou rychlostí zvládne auto slalom mezi kužely s určitou vzdáleností). Losí test je Elchtest. Ausweichtest je vyhýbací manévr. Losí test není to samé jako vyhýbací manévr ISO, princip je sice podobný (v jaké rychlosti auto ještě zvládne vyhnout se překážce), ale tuším že se liší v normách pro šířku jízdního pruhu a rozměry překážky. Titulek článku Autorevue je podle mě zavádějící, když uvádí losí test, zatímco ADAC mluví o vyhýbacím manévru (zřejmě ISO, taky jsou dost struční).
No ještě pro doplnění a opravu: Losí test (Elchtest) bývá označován také VDA Ausweichtest a spočívá v projetí uličky mezi pylony rychlostí cca 60-70kmh. Rychleji to ani s dobrým autem moc nejde, protože pak nestíhají ruce na volantu (ta "výhybka" je celkem krátká a simuluje to situaci "ostře do protisměru a hned zase ostře zpět").ISO vyhýbací manévr se podle mě od losího testu liší tím, že tam není to vrácení zpátky do původního jízdního pruhu. Proto se v něm dosahují takové rychlosti (údaje viz výše - běžně přes 120 kmh). V losím testu tohle není v lidských silách. Kdo je míň lenivý, může to dohledat a příp.uvést na pravou míru.
Souhlas, odpovida to i tomu, co jsem o "losim testu" zjistil ja. Blizsi info o podminkach jsou pak (diky jednomu z prispevatelu na konkurencnim webu) tady: http://bozek.cvut.cz/groups/publications/2002/TZ-14-P-40300-02-dvorak.pdf a tady: http://www.vda.de/en/vda/intern/organisation/abteilungen/technik_04.html Takze moje konspiracni teorie: bezne auto jde do smyku a dal se netestuje (proc taky?). Logan sel do smyku nekde kolem 60 km/h, pro lepsi medialni efekt se pak jeste zkusil najezd v 65 a "dobra vec se podarila"... Jsem si vic nez jisty, ze prevratit jde kazde auto, kdyz je rychlost neumerne vysoka. Teorii nikomu nenutim, mohlo to byt opravdu tak, ze pri 64 km/h se Logan kuzelum tak-tak vyhnul a v 65 uz sel na strechu, ale nejak tomu ne a ne verit...
souhlasim, navic z tech civilnich aut na tom je perfektne nova Alfa 159 ta ma losi test cca 135km/hod, coz je uz pomerne slusny vykon...
doufam, ze jsem si nespletl pojmy,ale snad ne
Jinak podle foto to jsou podstatně širší pneu než se dávají do standartu,což je špatné.
Idem si nejakou okreskou takych 80km/h a zrazu cyklista a oproti auto. Vyhnut sa nie je kde. Takze zacnem brzdit a ked sa dostanem par metrov za cyklistu mam tych testovanych 65km/h, medzitym som vsak minul protiiduce auto a kedze vidim ze brzdenim zrazke nezabranim zacnem vyhybaci manever. Auticko samozrejme za tu cenu ABS nemama, tak nemam inu moznost len odbrzdit a prudko zatocit. Cyklistovi som sa uspesne vyhol ale pruser je tu dalsia zatacka a auto uz ide len po dvoch kolesach. Toz opret sa strechou o najblizsi strom nie je velka vyhra.Takze ake losy, ake srnky? Takychto ciest je v SR a CR stovky ak nie tisice km. Do takehoto auta by som neinvestoval ani korunu.
Ten cyklista se tam určitě neobjeví "zrazu". Když na okresce protáhneš zatáčku tak, že za ní uvidíš cyklistu, proti auto, a nedokážeš zastavit, tak je to jen tvoje chyba. Tvoje povinnost je jet jen tak rychle, aby jsi to ubrzdil. Neboli kam nevidím, nevletím. Se srnkou je to už o něčem jiném.
dobrý príklad.Ale ani s tými srnami by som to veľmi nepodceňoval. Ja som za posledného pol roka zrazil srnu a zajaca a asi 5x som sa vyhýbal. A to bývam na Záhorí a nie v tundre.
Mercedes A se prevratil uz pri 60 km/h, to jen na doplneni. Clanek je ovsem znacne tendencni, jasne utocici proti Loganu. Holt nemecti soudruzi jsou nastvani, protoze to auto nevypada zas tak spatne, ma relativne slusnou vybavu a je mnohem vetsi a levnejsi, nez jeho konkurence. A tak rikaji radsi si kupte ten smejd Golf, nez tohle. Usmevne. Ale k veci:1) jaka jsou pravidla testu? Je 65 km/h standardni rychlost? Nebo se testuje "az do prevraceni"? 2) v jakych rychlostech doslo k prevraceni ostatnich aut (Cherokee, 607, Land Rover Freelander)?3) jake jsou vysledky losiho testu pro auta, ktera maji mnohem horsi stavbu karoserie, jako treba Panda, Spark, A2 apod.?4) jakou maximalni rychlosti to zvladla konkurence, tj. Fabia, Getz, 206 (notoricky znama svym nic-moc podvozkem) apod.?
Kdysi jsem o losich testech cetl cosi v automobil revue a psali, ze prevraceni neni az tak obvykle, spis se stane, ze auto jde do smyku - v te dobe napr. Ford Ka (kolo v kadem rohu) dokazal prave losi test projet 65km/h bez ztraty kyticky, ale napr. BMW 3 jej stejne projelo jen asi 62km/h. Kazdopadne asi zalezi od kazde situace, co je horsi, jestli jit na strechu nebo do smyku ... cekal bych ze casteji je smyk lepsi variantou.
Ta informace o Kacku a BMW 3 byla pokud vim jen v Automobil Revue, jedinem jakz-takz objektivnim casopise u nas (alespon pred cca 6 lety to tak bylo). Pokud jde o smyk vs. strecha - bohuzel to nejde nijak exaktne zmerit, zalezi ciste na reakcich ridice. Osobne jsem presvedcen, ze prevratit pujde skoro vse. Jednou byla v nejakem poradu na Markize "soutez" dvou "celebrit" v bahne na specialni trati v Nissanu Patrol (predchozi "hranaty" a dlouhy model). Importer tvrdil, ze to auto jeste nikdo neprevratil. No jednomu z tech chlapiku se to povedlo a pak tam machroval, jak to vsem nandal. A to nebyl zadnej velkej profik. Navic styl tech zprav jasne ukazuje na neobjektivni cilenou kampan proti loganu - nebo si snad nekdo pamatuje, ze by kvuli acku, freelanderu nebo 607 vychazeli zpravy "kupte si radsi ojety Golf nez tuto plecku"? Navic za cenu acka by to byla sakra dobra ojetina - a vlastne ani by to nemusela byt ojetina, o freelanderu nebo 607 ani nemluvim. Kdo to nevidi, je bud slepy, nebo ma z poskozovani Loganu radost (typicky napr. zaprisahly fanousek skody a koncernu vubec).
ja vam neviem, ale to si fakt myslite ze bmw, alebo mb sa loganu obavaju?:))
To Skyline:poškozování Loganu?To snad nemyslíš vážně?MB Ačko bylo taky poškozené nějakými nesmyslnými testy,spiknutím?MB pak muselo investovat dle Tvého nesmyslně např.do ESP?Kdo by měl mít z tzv.poškozování Loganú radost tak to jsou spíš budoucí majitelé,protože jediná reakce Renaultu/pokud se náhodou neukáže tento test neobjektivní-v což osobně nevěřím/bude v úpravách podvozku a Logan bude bezpečnější!Jinak i Renault veřejně proklamoval,že Logan je určený pro tzv.východní trhy tak nesrovnávej s MB A a pod.Proto se nediv srovnávání s ojetými vozy.
a) neni problem prevratit zadne auto. Staci zvolit vhodnou rychlost. Napriklad Felicia tento test zvladla v 60. Jsi si jisty, ze by v 65 taky nesla na strechu? Psal bys i potom, ze je to smejd a bez ESP (v teto tride a za tuto cenu!) nema co delat na silnici? V jake rychlosti tento test zmakla treba Fabie? Matiz? Polo? Vis to? Ja ne a to me prave moc nepresvedcuje. A ze bych zrovna veril zakladnimu Junioru na 13" kolech se rict zrovna neda...b) ano, Dacia bude mozna muset zainvestovat do ESP. To snizi jeji vyhodnost, protoze bude drazsi a nektere to mozna odradi a radsi si koupi neco jineho. Jen slepy nevidi, komu se to hodi.c) MB A je auto, ktere stoji vic, nez 2 Logany. Byl to Mercedes. Bylo to pro ZAPADNI trhy. Prevratilo se to v 60. Prevratil se i Freelander, Cherokee nebo 607. U techto aut ti to ale koukam nevadi, tebe nestve, ze se prevrati kara za vic, nez 500k, ale strasne te vytaci, ze se prevratil Logan. Proc?d) opakuji, ze jsem v souvislosti s zadnym jinym prevracenym autem nevidel srovnani s ojetinou a upozorneni ADACu, ze si mam radsi koupit za 1000000 ojetou S-Klasse nez novou 607 nebo ojeteho Landcruisera misto Cherokee. Odkdy dava radoby nezavisla organizace rady zakaznikum, aby si koupili ojete auto? Proc to nedelala driv a najednou ano? Tebe tyhle otazky nenapadaji? A pro vychodni trhy je i Octavia Tour, Astra Classic nebo Thalia. Jeste jsem nevidel clanek, ktery by je odsuzoval a vybizel ctenare ke koupi ojetiny. Premyslej nad tim.
Brááávo, Ty mě snad dneska roztrháš smíchy..... Cílená kampaň...... Slepý fanoušek Škody a koncernu vůbec... . Ještě něco přihoď!!!!
acko se prevratilo, dostalo jine nastaveni podvozku, jine pneu a seriove esp. mam dojem, ze tyto zmeny byly aplikovany i na jiz vyrobene kusy. pak test absolvovalo. byla to ostuda pro daimler, sami nemci je kritizovali, ale postavili se k tomu solidne a problem vyresili. pokud se renault zachova podobne, nevidim problem a myslim, ze adac taky ne, takze si sve plky o soudruzich a utoku proti loganu odpustte. jen pro vasi informaci, nejaci borci z byv.ddr absolvovali test pri 65km/h s trabosem, takze od loganu se snad nechce tak moc :)
Trosku off topic, nemyslis? Rad si prectu ten test o trabantu, dej sem link (predpokladam, ze to mas "z nejakeho tisteneho casopisu, uz nevim kde to psali", ze?). A jestli nevidis, jak moc germany stvou prodeje Loganu, tak si sundej ty klapky z oci.
co je off topic? to, ze jsem uvedl tve blaboly o acku na pravou miru? co se tyce trabiho, pouzij mozek, ruce a google :) (trochu nemciny neuskodi)a zjistis, ze trabi to prosel pri 75km/h. jed kajo, mas na to...
Jake "moje blaboly o acku"? Jedina informace, kterou jsem napsal byla, ze se prevratilo uz v 60 km/h. Chces rict, ze to neni pravda, pane odborniku? Dosli ti argumenty, tak placas hovadiny? Jak typicke. Hledat to nebudu, jestli me chces o necem presvedcit, dej sem ten link, jinak maji tvoje informace vahu pivnich kecu z hospody v Horni Dolni.
acko se prevratilo, to je pravda, ale "zapomnel" jsi dodat (a ja to doplnil), ze zadne acko v provozu se za stejnych podminek (a ani pri 65km/h) jiz neprevrati. presvedcovat te nehodlam, nema to cenu, pokud nedokazes ani zagooglit, musis se holt utesovat tim, ze chudych duchem kralovstvi nebeske jest :)
Ale no tak, neuhybej, psal jsem jen o rychlosti acka pri prevraceni. Proc bych mel jako psat o tom, jak jezdi ty dnesni? Kazdy prece vi, ze acko bylo upraveno, o nove verzi ani nemluvim. Zklidni hormon a nauc se cist, pak teprve neco zvatlej. I kdyz nevim, jestli ty, kteremu podle vlastnich slov patri kralovstvi nebeske, jsi schopen neco takove pochopit...
Proc bys mel psat o tom, jak jezdi ty dnesni? - Protoze o to jedine ve skutecnosti jde - aby auta, ktere se dostanou k beznym spotrebitelum byla bezpecna. Pokud se Dacia k tomu postavi stejne jako Mercedes a problem ihned odstrani, bude vsechno OK...
Porad nechapu, jakou to ma souvislost s tim, v jake rychlosti se acko prevratilo? Neni to nahodou uplne jedno? V te dobe se acko uz normalne prodavalo, takze auta se k beznym spotrebitelum podle tvych meritek bezpecna nedostala. Co udela Dacia zatim nevime, takze nevim, proc to tady resit.
tak jeste jednou:po neuspechu a-klasse v losim testu(21.10.97) byly prodane kusy(18000) zvolany a BEZPLATNE modifikovany (vcetne esp). modifikovane acko zvladne test (neshodi kuzelky) pri asi 78km/h. pri vetsi rychlosti kuzelky shodi, ale se NEPREVRATI, protoze ma SERIOVE ESP. v dobe uvedeni a-klasse na trh se losi test nikde krome svedska nedelal a vda-ausweichtest neexistoval. takze tva argumentace pruserem acka z roku 1997 v roce 2005 odpovida spochybnovani smyslu abs, protoze jej pred 30-ti lety ani mercedes nemel.
Tak naposled: moje informace byla: "acko se prevratilo pri 60 km/h". Nic vic, nic min. Ani kdyby Mercedes rozdaval S-klasse vsem postizenym, na one rychlosti to vubec, ale vubec nic nezmeni. Dokonce na tom nic nezmeni ani to, jestli Dacia svola vsechny Logany a prida k nim krome ESP zlatou cihlu a auto pak losi test zmakne ve stopadesati. NIKDE jsem nepsal, ze acko po testu neproslo modifikaci. NIKDE jsem nepsal, ze nema seriove ESP. Bud tak hodny a najdi to v mych prispevcich, nebo priste reaguj jen na to, co napisu a ne na veci, ktere sis vymyslel sam.
tva informace byla : "acko se prevratilo UZ pri 60km/h" v diskuzi o LOGANU, ktery se prevratil v 65km/h .za tim nasledovaly zvasty o smejdu golfu, utoku proti loganu, o soudruzich atd. takze to tve "nic vic,nic min" je blbost. ocividne mas nejaky problem s nemci a jejich produkty. mozna ti neco udelali, mozna jim jenom zavidis, mozna te trapi, ze tve auto lide neobdivuji vic nez koncernova auta... nevim, v kazdem pripade je zbytecne se s tebou zahazovat. zij si ve svem konspirativnim mikrosvete, plnym nemci podplacenych novinaru, zaludnych manageru nemeckych koncernu, plnem do zahuby se riticimi kupci nemeckych a ceskych aut. mnoho stesti...
A ty si fakt myslíš,že ADAC bude riskovat svou dobrou pověst kvůli Loganu?Probuď se!Vždyť podobný test může absolvovat kdokoliv-pravidla jsou určené.
Podle mě také záleží, kdo v tom autě jede. Řidič může být i motivován, aby Logana položil na záda a druhý by to při stejné rychlosti ještě ustál ....
a to jako jak ? řidič se nahne víc na stranu ? to je přece kravina, jde o to, že když mi pod kola skočí chodec nebo mi tam vjede ze strany nějakej trouba autem, tak můžu při vyhejbání se skončil na střeše.
No prave. Konecne to napadlo taky nekoho jineho.
No a prave proto me ty pravidla zajimaji, tak kde jsou? S povesti bych si hlavu nelamal, staci otevrit jakykoliv AMS nebo AT, tam je tolik hovadin a nikomu to nevadi a zadne povesti to neskodi. Naopak, rikaji tam to, co chce prumerny wohnout slyset, takze nikdo nepochybuje, protoze nema duvod. Holt koho chleba jis...
Psal jsem to o pár řádek výše. Loganů se v západní Evropě prodalo pár kousků, z toho v Německu do padesáti kusů, tak o čem to tady blábolíš???? To auto tam nemá šanci na úspěch, koupí si to pár žebráků a bezdomovců a tím to končí. Proč by si asi vybírali zrovna Logana, když jim daleko víc "škodí" třeba Panda nebo spousta jiných vozů. Logan je prostě zmetek, kdykoliv ho testovali na crash, brzdy, teď los všude špatný, každý ví, že je to špatný, jen pro Tebe je sabotáž.... Odborníku...
Ano, tu kravinu jsem cetl - a ty sis cetl reakci? Je jen tvoje zbozne prani, aby se jich prodalo 50 ks a snad tomu ani sam neveris, tak hloupy prece byt nikdo nemuze (i kdyz...). Zbytek tveho prispevku odpovida urovni retardovaneho kopace, no comment.
Mé zbožné přání je, aby na silnicích neumíralo zbytečně tolik lidí. To Ty, který tvrdíš, že vše v čem Logan selhal, je komplot německých výrobců. Reakci jsem četl, samé bla bla bla od pana Broži a žádná čísla (teda kromě toho pana xy co prodal 45 Loganů za týden a vypadalo to jako článek z Hromu). Na auto CZ máš čísla za první pololetí 2005. Dacia prodala v původních zemích EU cca 400 aut. Vím, že se na tom Logan nemohl moc podílet díky náběhu před polovinou roku, ale vnímání značky je zřejmé. Jinak Ti doporučuji navštívit psychologa, netroufám si Tě nazývat retardovaným kopáčem, na to abych někoho takhle nazýval jsem příliš dospělý a snížit se k vyjadřování na úrovni rozmazleného spratka, kterému vzali hračku, nemám za potřebí, ale jen psycholog by Ti mohl pomoci s Tvým komplexem vůči koncernu a německým autům vůbec. Tak pa a měj se.
"...koupí si to pár žebráků a bezdomovců a tím to končí....Logan je prostě zmetek, kdykoliv ho testovali na crash, brzdy, teď los všude špatný, každý ví, že je to špatný..."To je z tveho prispevku, poznavas to? Ja jen, abys u toho psychologa nakonec neukazoval spatne vstupni udaje. A to, ze jsi "prilis dospely" je fakt totalni ulet, vzhledem k tvym ostatnim reakcim tady na webu. Diky, diky, diky! Clovek obcas potrebuje pobavit
No aspoň, že už se vyjadřuješ slušně... Jinak souhr faktů: Crash test - tři hvězdy, Brzdná dráha - 54 metrů , losí test - šup na střechu . Jak jsem zmínil, moje zbožné přání je míň mrtvých na silnici a k tomu cesta v Loganu nespěje. Takže vstupní údaje k psychologovi bych měl OK ne??? Co se týče mých ostatních reakcí na webu, tak jsem se nikdy nesnížil k vulgarismům vůči svým oponentům. A že jich mám, vzhledem k tomu, že jsem zastáncem škodovky, dost... Tak pozorně čti, uč se a určitě taky jednou dospěješ. Ahoj a škodovce zdar
To Skyline:při troše snahy se určiťě dají někde nalézt.A kdokoliv to může zkusit taky,zas tak náročné testy to nejsou.
No vsak ja porad cekam, az tu snahu nekdo obetuje, ja par minut venoval a nic - bud placene odkazy na ISO normy, nebo informace bez konkretnich cisel (a delka + sirka trati pro tento manevr je dost malo).
Normy se kupují, volné šíření je zakázáno narozdíl od právních předpisů.
norma ISO 3888-2 ...hledej. anebo nehledej, vzdyt ti jsou jiste taky koupeni skopcakama :)
Napis, co je obsahem, nebo link.
Já jsem jednou při míjení losa v lese převrátil traktor.
... no to by ma zaujímalo čo by pri takomto teste spravila moja Felda. Neskúšal to niekto náhodov? (... a teraz neleží slintajúc na invalidnom vozíku ) ...
607ka taky??? Hehe
tak to by do loganu meli zabudovat omezovač na 60km/hto snad neni pravda,jak muze nekdo vyrobit takovej pojizdnej h.aj.zl.....za cela leta co vim se prevratil akorat MB A Peugeot 607 a tohle...vzdyt jine automobilky delaji auta tak ze se jim neprevratila ani pred 20ti lety
ADAC prevratila i MERCEDES za 500tis tak proc ne LOGAN za 250tis.A rekneme ,si ten test je nerealny jen DEBIL v 65km/h trha volantem doleva-doprava.Vetsina lidi brzdi a pak teprve krouti volantem.
Je to presne naopak, "debil" brzdi a teprve pak krouti volantem. Kazdy zkuseny silnicni pirat vam rekne, ze z pruseru vas dokaze dostat pouze volant, brzdy nikdy. V naproste vetsine pripadu je totiz mozne vyhybaci manevr provest rychleji a na mnohem mensim prostoru nez brzdeni. Takze pri prusvihu amater to zadupne a ceka na naraz, profik si najde misto kam unikne. Tento losi test je naopak jednim z nejdulezitejsich parametru vozu, nejde o to ze se v beznem provozu prevratite, jde o to ze kdyz je auto pri losim testu az takhle nestabilni tak ani pri beznem ostrejsim manevru nebude drzet stopu a tudiz precizne project pozadovanou stopu.
Skutočne súhlasím, o zbytočnosti losieho testu môže hovoriť iba amatér. Ja nejaký podobný vyhýbací manéver robím s každým testovaným autom. Veľa to povie o vlastnostiach podvozku. S novým Passatom som temer zahučal do priekopy, tak sa ten zadok rozšupol a aj ESP ma nechalo a nič neurobilo.
Aaaa, koukam, ze zkuseny silnicni pirat jeste nikdy nevyzkousel auto s ABS a variantu "brzdit a kroutit volantem soucasne". A budes se divit, nekolikrat me z prusvihu brzdy dostaly. No asi je mam dobre, spravny silnicni pirat nejspis zadne nema a tak bez brzdeni cukne volantem, to je teda rada. Nemas nahodou hrobarstvi? To bych ty nazory chapal...
Nikdy nestihnes zabrzdit. Jakmile ti tam neco skoci tak musis okamzite zacit vybirat, i kdyz budes brzdit soucasne (coz neni ani s ABS uplne idealni), tak realne zpomaleni stejne nastane az ten manevr dokoncis a s Loganem uz jsi na strese. Jedine kdy ma smysl prudce brzdit je zatacka, kterou vis ze nevyberes kvuli rychlosti, tam totiz uhnout neni kam.
Pletes dohromady veci, ktere spolu nesouvisi. Vzdy zalezi na konkretni situaci a rychlosti - pri urcite rychlosti a natoceni volantu budes na strese s kazdym autem, nejen s Loganem, takze tohle neni smerodatne ani trochu. Reakcni doba je reakcni doba a s velkou pravdepodobnosti bude stejna jak pro brzdeni, tak pro zataceni, s malou prodlevou brzd (tu samozrejme volant nema). Takze vzdy (jiste s par vyjimkami) bude lepsi slapnout na brzdu, je naprosto naivni si myslet, ze s nejakym beznym autem nizsi stredni, nedejboze jeste mensim, provedes "losi test" v rychlosti vyssi, nez 70 km/h. Mozna, ze to nehodis na strechu, ale pujdes do smyku, coz muze byt dost problem. Takze jakekoliv zpomaleni je dobre. Ver tomu, ze pokud ve 100 km/h skubnes volantem podle pravidel losiho testu, budes bud na strese, nebo v prikopu. To je fyzika a tu ani ESP neoblbne.
Pravda je asi niekde medzi... zalezi skutocne na nastaveni podvozku.... ked na tvrdsie nastavenom aute strhnes volant i v 100-ke, tak sa dostanes akurat do nedotacaveho smyku, ale auto sa ti neprevrhne...Z tych zaberov mam skor pocit, ze boli podhustene pneumatiky a auto ma velmi makky podvozok... toto sa v normalne nastavenom aute nemoze stat (neberme auta ktore su vyssie ako sirsie (SUV,MB-A)- tam je to proste fyzika).V kazdom pripade by som nechcel auto ktore sa mi takto prevrhne pri myknuti volantom....
...a preto sa dostavaju do nedotacavych smykov, lebo pribrzdia s tehlou na brzde...RRK
lol, uz som myslel ze sa to stalo autorevue :)co to malo za pneumatiky s takou brutal adheziou?
Inu je videt, ze tohle auticko za par supu lezi nemeckymu prumyslu v zaludku.Delaji pro to hodne dostat ho na kolena. Ale jeste ze Dacia existuje, diky temto levnym vozitkum drzi ostatni vyrobci ceny svych "malych a levnych" aut dole.I kdyz ta Fabia...Ja Loganu fandim, stejne losi test rodinu, ci duchodce s rozpoctem 200 tis. na nove auto, od Loganu neodradi.
Taky simyslím, že Logan leží Němcům v žaludku. Už se jich od začátku roku prodalo v celém Německu 15 kusů a tak to ohrožuje dominantní postavení Golfu, Audi a BMW. Zejména u VW se bojí hromadného odlivu zákazníků k Dacii.... Nicméně i BMW se svírá hrdlo strachem o svou pozici a sype hromady peněz do Auto Bildu a ADACu aby tento, na západě velmi žádaný rumunský vůz, pošpinili.... Prosím Tě - prober se!!! To auto stojí za ho*no a jedinej kdo tvrdě zaplatil za výsledky bezpečnostních testů tohoto "auta", byl Renault při vývoji.
Ale vzdyt nemame jen Nemecko, trh je velky. S tim VW mas pravdu, odliv se skutecne kona, v CR na ukor nejlevnejsi Fabie.
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=5664
me celkem zarazi, ze ten ridic nema helmu...hold necekali, ze se to prevrati
Podla vytocenia kolies sa mi zda ze sofer ho chcel prevratit. Auto sa mu uz naklanalo a on miesto zatocenia do protipohybu vytocil kolesa este viacej do zatacky. Tak prevratim vela MPV a SUV o terenakoch ani nehovorim a mozu mat ESP.No ked sa takto chova "limuzina" skor sa mi zda ze vozidlo ma rezervy v nastaveni podvozku. Velmi vysoke, mekke odpruzenie ktore je super pri rozbitych cestach no pri extremnych koliznych situlaciach moze sposobit to co sa stalo.howgh
Řidič to auto určitě převrátit nechtěl. Už vás vidím jak rychle reagujete na náklon vozu protipohybem volantu, když vám pud sebezáchovy instinktivně velí zatáčet více do zatáčky. Dělal jsem u Renaultu 3 roky, auta jsou to sice pohodlná a dobře vybavená za málo peněz, ale dílenské zpracování a kvalita nic moc. Každé druhé prodané auto se vracelo do týdne na garanci. Nevím jak je to teď, snad to bude lepší. Pravda je ta že Logan je cenová bomba, ale taky je to na tom autě vidět a cítit. On vývoj kvalitní podvozkové platformy stojí hodně peněz a ty asi na takový vůz velké nebyly. Je to strategie společnosti a asi dobrá, jak uvedl jeden pisatel...kupují si ho šetřílci a ti s tím autem nebudou lítat jako zběsilí a prodávat ho po 3 letech. Svůj ůčel u většiny kupujících splní...... Jen jsem zvědav na korozi, ani nevím jestli je to pozink.Osobně toto auto nedoporučuji.... Hezký den
Pozinkovaná karoserie to asi nebude , protože na ni dávaj jen 6 let záruky . Zato na bezchybnost výrobku 3 roky . Viděl jsem někde na to reklamu...
to o nicom nesvedci ... ja mam tiez 6 rokov zaruku na karoseriu - Seat Cordoba 2004 ... a mam pocit ze vsetky Fobie to maju tak ...
Tak to mas spatny pocit, Fabie maji 10 let na neprorezaveni karoserie...
neni to náhodou 100 let
No, je to ještě více - "12 let záruky na neprorezivění karosérie"
To ma snad az nova Octavka, ne?
Bozinku, kterej magor si muze koupit auto ze zeme kde se jeste jezdi na oslech! To ze je Dacia ciganskej vergl je vseobecne znamo i bez tohoto testu. Cilova skupina tohoto auta se sklada IMHO jen z rumunofilu a ultrasetrilku, normalni clovek si tenhle sunt nemuze koupit.
seš ubohej primitiv Wassaki kterej to auto viděl jenom na fotce anebo z dálky.nenávidim tě protože jsi mne nazval magorem a se mnou i spoustu lidí který už to auto maj.naopak to jak se němčouři po tom autě vozí nasvědčuje tomu že jim asi hodně vadí proč asi?že by si to někdo zaplatil?
Mimochodem ve své nové oktávii mám některé díly vyrobeny právě v rumunsku.
A ja mam americkej telefon vyrobenej v Cine
a nazapomeňte na nesmrtelnou větu z filmu Armabeton - "Americký komponenty, ruský komponenty, stejně je to všechno Taiwan!
a kdeje ridic na 3 obrazku??? ten si pekne sedi nekde na Carlsbergu....proste dacka je spolehliva k ohrozeni posadky nedojde
ale bezpečnost je u něj úplně mimo. jak to třeba ukázal test autobil.de - brzdná dráha ze sta na nulu 54 metrů. 7 let starý Golf 4 asi 38 metrů...a tak se dá pokračovat.
Ale že těm Němcům ten Logan tak vadí...(S těmi gumami to bylo trošku jinak, ale to si asi nečetl viď?) Chlapi nežerte těm Němcům všechno!
ale četl jsem to s těmi gumami. ale to je taky mínus že je to auto dodáváno s takovým obutím. kdo z těch zákazníků po zakoupení auta půjde ty laciný pneu vyměnit? nemám proti Loganu žádné předsudky, jen je prostě evidentní že v bezpečnosti je o x let zpátky za konkurencí. bohužel.
Vazeni co chcete od auta co ma byt za maly peniaz vyrabane v Rumunsku z dielcov starych Renaultov?+ aspon je vidno, ze stara dobra Skoda je podstatne lepsia+ ESP clovek potrebuje asi tak 2x za 3 roky [ked jazdi normalne]; a havarii zabrani len v malo pripadoch [aj ked MB uzavda cisla okolo 50% - ale logan zase nejazdi 200km/h a cielova skupina ludi asi bude jazdit "zodpovedne" vzhladom k cene paliva a spotrebe]
Nezlobte se na me ale auto neni TANK. Ucinek ESP vam nazorne predvedu i pri jezdeni v praze a v nevelkych rychlostech (80-90 km/h) a to celkem spolehlive primo na kraji Prahy 4. Argument ze je to pro neprofiky nemuzu prijmout, ja mam ve svem aute ESP ale take JEDEN pedal brzdy takze neumim zabrzdit treba prave zadni kolo? nebo to umite, jestli ano blahopreji.
Argument "ESP clovek potrebuje asi tak 2x za 3 roky" je naprosto zcestný a přímo nebezpečný. To už rovnou můžete zamítnout airbagy - ty se přeci použijí max. jednou! I kdyby ESP (ABS atd.) jen jedinkrát zabránilo nehodě, vyplatilo se.
ESP je ako poistka, nie ako vec, ktorá sa každodenne má používať a keď sa nepoužíva, je zbytočná. Presne ako tie airbagy. Ba dokonca si myslím, že ani ABS sa použije len niekoľko krát do roka (ak nie je niekto čistý blázon), takže vlastne podľa tvojej logiky je aj ABS zbytočné.
No ještě byc doplnil, že ESP, pokud není kvalitní je hodně nebezpečná věc. Už sem si zkusil ESP, které mi ve spolupráci s ASR hezky zavařilo. Nekdřív mi odsadilo zadek na zeď, aby dorovnalo "zvolenou" stopu a pak mi při pokusu vytáhnout to za předníma kolama ASR ubralo plyn. Moc dobrej systém. Takhle sem se nezasmál od tý doby co mi na Fiatu vyletěli Airbagy až když skoro stál.Jinak k Loganu.... Auto, které se dá na rovné suché ploše převrátit na střechu, pokud mu nepraskne guma, nebo ji nezuje, bych nechtěl. Auto, které se po třech letech ježdění po městě chová jako totálně rozhrkaná rachotina před smrtí bych taky nechtěl. Ještě sem neslyšel , že by tomu odborník přisuzoval jiný status, než futrál na přepravu francouzkého motoru. Závady co sem na Loganu viděl jsou mírně řečeno šokující, od nefunkčních stěračů po korozi brzdového válce (u měsíc starého auta). Kvalita dílenského zpracování mi silně připomíná bytová jádra komunistických paneláků. Ať se prosím ozve majitel, který alespoň jednu věc neřešil u nového vozu systémem DODO a nebylo třeba auto prostě dodělat.Připomíná mi to nákup obuvi od Větnamců, sice to nic nevydrží, neí na to spolehnutí ,ale je to nový, levný a stejně si za chvilku koupim jiný. Největší neštěstí je, když si to někdo kupuje s myšlenkou na nové kvalitní auto.
No ak som dobre pochopil tvoj problem s ESP a ASR tak chyba urcite nebola v tychto systemoch ale v tom ako si zareagoval na danu situaciu. Z toho co si napisal predpokladam ze to bol nedotacavy smyk. Ak si sa este snazil v takejto situacii pridavat plyn je pochopitelne ze ASR ti ho ubralo pretoze sa snazilo napravit tvoju chybu. Ziadny smyk sa neda vyrovnat pridanim plynu. Je to jednoucho preto, lebo koleso sa dostava do smyku vtedy, ked nie je uz schopne prenasat pozdlne a priecne sily pri danej prilnavosti. Ak ide vozidlo zakrutou, musi v mieste styku kolesa s vozovkou prenasat reakciu na odstredivu silu a ak tato nie je prilis velka a nedosahuje hranicu prilnavosti mozes este pridavat alebo brzdit a nedostanes sa do smyku. Problem je ak si na hranici prilnavosti. V tej chvili uz akekolvek pridanie plynu (tzn. zvysenie hnacej sily na kolese) alebo brzdenie vedie k tomu, ze koleso sa zacne smykat a vozidlo sa dostava do smyku. Cela tato tema je obsiahnuta v teorii trecej kruznice na kolese, takze ak chces nastuduj si dynamiku vozidiel a uvidis aku blbost si urobil.
To je právě to, že sem žádnou chybu neudělal. To zatáčku sem projížděl stokrát. S autem s předním náhonem by musela být velká náhoda,kdybych reagoval špatně v jakékoli situaci.Pokud tě to zajímá, byla to levá zatáčka hodně do kopce s hladkým mokrým povrchem, kde je v pás oddělující pruhy a v pravo zeď.Přední kola měla nejprve tendenci nezatočit,s čímž sem počítal a vyrovnal to větším zatočením, a ještě před tím pustil plyn aby se zatížila přední náprava. Auto bylo vyvážené a s plynem sem zacházel hodně citlivě. Na nějaké brzdění levou nohou nebylo potřeba ani myslet.Potom bych hned vyrovnal volantem podle toho jak by se chytala přední kola, jako už mockrát a když už jsou stabilní je možné normálně přidat. Jenže v okamžiku, kdy lehce poodjela přední kola, mi ESP odsadilo zadek podle jejich natočení, čímž ho poslalo smykem jednoho z kol přímo proti zdi v pravo. V okamžuku, kdy se zadek hnul doprava přidal sem plyn, aby ho teď už stabilní přední kola vytáhla, ale auto samo ubralo. Fakt situace na dvě věci.Další problém byl s tou regulací prokluzu ten, že sem s ním na horách nevyjel ze závěje. Ať sem na plyn hamtnul na plno a nechal ho sepnout, nebo s ním zacházel opravdu jemě, prostě nic. Když sem ho vypnul, vyjelo auto jako nic. Jediné, kdy sem si to užíval, bylo pžedjíždění, kdy sem mohl dupnout na plyn bez obav z toho, že ho bude moc a budu lovit auto po silnici.V tomhle provedení fakt berla pro total trotly a ne užitečná věc pro řidiče.Jediný okamžik, kdy se to zdálo v po řádku, když sem kroužil po prázdném parkovišti a elektronika dokázala udržet auto ve stopě zvolené volantem hodně daleko za hranicí,kdy by to bylo možné bez ní.Pro úplnost dodám, že se jednalo o Octavii 2.0 FSI.Zajímavý, ale pokud reagujete dřív, než elektronika, tak hodně nebezpečný.
Ehm. 1) díly nejsou ze "starých renaultů", ale ze současných modelů2) podvozková skupina je "nová"
3) cielova skupina urcite nebude jazdit zodpovedne. Ono totiz vobec neplati cim viac zle auto, tym opatrnejsia jazda! Bohuzial.
...a teď bych tu prosil tak půl milionu příspěvků o tom jak je Logan úúúúplně na ho*no...Ale popřemejšlejte o tom kdo z vás kdy na silnici potkal losa?A nebo kdo se kdy vyhejbal srnce?Já osobně jsem byl vždycky tak daleko že jsem to stihnul ubrzdit(a to z daleko větší rychlosti než je 65km/h),naštěstí tak blízko abych to nestihl ubrzdit jsem ještě nebyl!Hlavně si myslím že málokdo má tak rychlý reakce že dokáže hodit takovou myšku "okolo" srnky...
Ver tomu, ze ma. Ze svych zkusenosti vim, ze jo. Sam jsem tomu neveril. Ale nestrhnul jsem to tak, abych se prevratil.
o to tu prece zas tolik nejde, moderni auto by se prece prevratit nemelo! logan je urcite zajimavy auto, ale co se tyka bezpecnosti tak to spica asi nebude..mimochodem, jak casto se stava ze se auto pro tom testu prevrati??
"Moderné" Suzuki Jimny skľudom obrátiš odhadujem už pri 40-50 km/hod. Ak v tom niekto sedel tak vie čo je nestabilne autíčko
Bohužel se tu nikdo nezmiňuje o tom na jakých kolech ten test probíhal. Jestli tam nechali ty 14" s téměŕ plným profilem gum (určených tak na nezpevněné cesty) tak se vůbec nedivím, že se jim auto převrátilo a ještě k tomu vizulo kolo. Když chtějí testovat hovadinky jako na dálnici, tak by to auto měli alespoň "moderně" obout a nepoužívat "zastaralý" rozměr kol.P.S. může te mi nikdo definovat co myslíte termínem "moderní auto" To je definované rokem výroby, výbavou nebo jen tím, že nedělá špatné věci, jako např. že má dost hvězdiček, nepřevrací se když nechci a má i moderní cenu?
a v čem myslíš že budou řidiči v Loganovi jezdit ? Jednoznačně v gumách, které jim na auto dal výrobce. Určitě si u auta, kde jim jde o každou korunu v ceně nekoupí hned sadu nových špičkových pneumatik.
Mercedes A při losím testu přizabil řidiče, protože se mu po převrácení promáčkl sloupek A s přední částí střechy na hlavu. U Logana není na fotkách vidět nějaká výrazná deformace.Bohužel jsem nenašel fotky na internetu, bylo to na satelitu. Nevíte jak se říká losímu testu na západě a kde jsou výsledky těchto testů?
Jen bych dodal ze pri srovnavacim "losim testu" pri uvadeni Op.Astry na trh se prevratil Golf posledni rady ale protoze to bylo jen srovnavaci auto moc se o tom nemluvi - Astra se neprevrhla a o to slo. Jeste bych podotkl, ze jak Golf a Acko Mercedes stoji jako tri Logani... Z.
Doplnil bych ještě,že při losím testu se převrátili ješe Jeep Cheroky (nevim jak se to píše) a Smart,Mercedes M. u všech to vyřešilo ESP (úprava) +menší úpravy podvozku.
Tak to bych chtel videt, jak se Golf prevratil. Resp. bych chtel videt tu rychlost. Pokud se prevratil, tak to urcite nebylo v 65km/h. Golf ma jeden z nejlepsich podvozku ve tride, takze dost pochybuju, ze by se prevratil pri beznem losim testu.
1) Neuspech v losim testu neni jen o tom, ze se auto pri vyhybani se prekazce prevrhne na strechu. Ukazuje to i na nedobre jizdni vlastnosti a nestabilitu pri beznejsich situacich.2) Na druhou stranu Logana si (alespon u nas) snad budou kupovat jen lide, kteri do te doby jezdili ve Skode 120 a nyni se nahle vzmohli - a oproti te S120 to doufam je krok spravnym smerem. Losi test S120 jsem nevidel, ale alespon doufam, ze Logan je proste lepsi, modernejsi, bezpecnejsi, ...
Paneboze, to neni o vyhybani se losovi nebo jelenovi!!! Predstav si ze ti nekdo skoci na prechod. Taky se mu pokusis vyhnou stejnym zpusobem jako v tomto testu. A Matt ma pravdu, tohle by se stavat nemelo.... to Matt: Pokud me pamet nesali tak Logan je teprve druhe auto, ktere se prevratilo....jako prvni se prevratil Mercedes-Benz A , ovsem bez ESP a okamzite po testu zacala automobilka resit problem....pochybuju, ze se Dacia na neco takoveho zumze....
"A Swedish auto magazine had conducted what they called an ‘elk test’ on the new car. The test is standard in Sweden to make sure cars can steer to avoid large deer crossing the road. But at just 60kph the ‘A Class’ overturned, injuring both the test drivers. "
O jaké nízké pořizovací ceně se mluví? To je pouze trapný argument Renaultu. Ten kdo jezdí ve Š 120 si nebude pořizovat nové auto za 200 tisíc, "aby mělo sedadlo i pro spolujezdce". Ten kdo jezdí ve Š 120 si ji pořídil proto, aby si veškeré opravy zvládl sám (za pár kaček) nebo někdo blízký z příbuzenstva. Pro toho, kdo chce kupovat auto za 200 lupenů je 100x lepší alternativa pár tisíc dodat a pořídit novou škodu fabii, renaulta clio/thalii, asijce nebo čerstvou ojetinu jako golf IV apod. Dacie je tak trochu out.
Nafotlil uvnitr kaskadera, tak klidne prevratili mimo beton auto, udelali par fotek a je to.
procento nutnosti toho manévru při normální jízdě je přímo úměrné zručnosti, opatrnosti a zkušenostem řidiče. Jinými slovy z toho by měl mít strach každý méně zkušený řidič, stejné obavy bych mohla mít z crasch testu uveřejněném v českém tisku týden po tom co jsem si auto koupila ( cca 30.4.2005 ) , kde psali o zastaralých bezpečnostních pásech a momentu zpoždění při vystřelení airbegu , špatně navržených deformačních zón a dalších nedostatků
Mizerný crashtest sa dal predpokladať, keďže z dôvodu zníženia cena na karosériu nebola použitá vysokopevnostná oceľ ako u ostatných áut.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.