kurvy z ADACU
Tak je jasne ze nikto necakal od Logana jazdne vlastnosti ako BMW, ale prevratenie ma aj tak prekvapilo, predsa len od off-roadu ma daleko a je to nove auto. Je jedno ci pri teste ci pri foteni, osobne auta sa podla mna nemaju prevracat na uplne rovnom asfalte. Ale ked tam bola ta 14" rezerva tak to naozaj nie je fer. Paradoxne uz mam za sebou kotrmelec ale dopomohol mi k tomu obrubnik, ked drsne skubem volantom sprava dolava v 100 km/h tak idem akurat do smyku...
Jde o jednoduchou věc - není to o tom, že by Renault nebo Dacie neuměli udělat lepší podvozek. Je to o tom, že Logan samozřejmě má o něco horší jízdní vlastnosti než jiná auta stejné třídy a je to zcela úmyslně. Prostě je to auto s větší světlou výškou, větším zdvihem pérování a měkčím pérováním a tlumením. Je přizpůsobené na rozbité a nekvalitní cesty a tím je vše dáno. Kdyby někdo porovnal jízdní vlastnosti standardní fabie, a fabie s paketem pro špatné cesty, tedy se zvýšeným podvozkem a měkčím pérováním, ta zvýšená bude samozřejmě při extrémním manévru horší. Zrovna tak je jasné, že stejné problémy při vyhýbacím manévru budou mít všechny auta s podobnou konfigurací. Jak už tady někdo správně napsal, kdyby někdo udělal podobný test s offroady a nebo většinou SUV, výsledek by byl určitě ještě horší než u loganu. Jenže to nikdo neudělá, protože majitelé offroadů by při zjištění že jejich miláček má jízdní vlastnosti někde mezi Volhou a Moskvičem dostali psotník. Samozřejmě by nebyl problém logana snížit a přitvrdit, ale tím by se zase zhoršila průjezdnost na špatných cestách. Jde jen o to, co je při odladění podvozku priorita výrobce, a zákazník si auto zvolí podle svých požadavků. Buď chci auto s tvrdým sportovním podvozkem, koupím si Seata Cordobu, a musím se smířit s tím že na rozbitou polňačku nemůžu vjet, protože mě vypadají plomby ze zubů, omlátím podvozek, odrbu spojlery, prorazím vanu a urvu výfuk. Nebo chci auto, které i po hodně rozbité cestě pohodlně projede, koupím si logana, a musím se smířit s tím že to není auto na řezání zatáček a brutální manévry. Kvůli tomu se nedá tvrdit, že Cordoba je lepší, nebo že Logan je lepší.
http://www.4tuning.ro/forum/download.php?id=45345 nějak se i tady na AR zapomnělo že existuje i test z 2.8.05 prováděný autojournal.fr podle metodiky http://www.vda.de/de/vda/intern/organisation/abteilungen/technik_04.html a taky test na Slovenskuhttp://auto.sme.sk/c/2333056/Urobili-sme-losi-test-Dacie-Logan-strecha-sa-zeme-nedotkla.ht ml
Test w autojournal.fr dotyczy nie testu łosia, ani tego czy auto się wywróci czy nie, ale tego że przy jego wykonywaniu spadały opony z aluminiowych felg w obu samochodach jakie miała do testu redakcja. Zrobili więc drugą serie testów żeby sprawdzić co jest przyczyną spadania opon. Główny podejrzany: za niskie ciśnienie w oponach. Do auta wlożyli 80kg, gazet i trzy manekiny z wodą po 70kg każdy. Za pierwszym razem nałożyli alumfelgi, standardowe opony (Continental) i nadmuchali to do cisnienia minimalnie wiekszego jak zaleca Renault (2.0 na kazde koło). Próba 1. 70km/h. Felga dotyka betonu, ale opona nie spada. Próba 2. 80km/h. Przy wychodzeniu z uliczki testowej spada opona z felgi (słychać strzał i widać biały dym). W serii drugiej zamienii alumfelgi na felgi stalowe. Dali opony te same i nadmuchali je do 2.1 przód i 2.3 tył. Próba 1 80km/h. Auto wychodzi z testu, opony trzymają jak powinny. Próba 2. Zmniejszają cisnienie do przewidzianego przez Renault poziomu. Tak jak za pierwszym razem opona trzyma, ale tym razem auto potrąca pachołka. Wnioski: problem ze zrzucaniem opon z felg aluminiowych nie jest spowodowany złymi oponami lub złym nastawem ciśnienia podawanego przez Renault. Jest to wyłącznie problem konstrukcji alumfelg i dlatego redakcja zaleca nie kupować felg aluminiowych mimo ze felgi stalowe nie wyglądają dobrze.
PiaR je PiaR - kdyz narvou lidma celej autak tak je jasny ze ho jen tak neprevratej, treba i v kufru je pytel cementu - zcela jasne sjety gumy ani nahodou - proste dalsi blud soufruhu - tentokrat spolecnnych germanskych a zabozroutskych - no nic, nejak to do outu po spolecnych jednanich poslat museji, pac tezko se vysvetlujou problemy...... Renault potrebuje prodavat, co z toho plyne? - zamazneme to do outu - ono se na to zapomene, nasi kolegove z DE uz do auta nesednou, aby se radsi nic neprihodilo, a bude klid na vsech stranach - zakazniku preber si to......a hlavne se postarej o svou bezpecnost....fakt dobry
... ale budu ti tady oponovat, to video není z nového ADAC testu, ale z testu, který proběhl ve Francii 2.8.05 autojournal.fr , neznám přesnou metodiku, zda má či nemá být vozidlo zatížené...atd, ale ani Slovákum se nepřevrátil a kopíroval ADAC test, Z opakovaného testu( ,Renault provedl za stejných podmínek sérii vlastních testů v centru ADACu a při žádném z nich se Logan nepřevrátil.)nejsou žádné materiály , proč asi.... kdyby se převrátil- byly by... a nehledám v tom spiknutí , ale jak tvrdím od počátku ,smrdí to a to tak že dost.....
Nevím nad čím tu vedete nekonečnou polemiku. Je jasné, že od nejlevnějšího auta nejde čekat žádné zázraky v kvalitě, jízdních vlastnostech, komfortu, životnosti, bezpečnosti atd.... Kdo by se pokoušel tvrdit opak, je lhář nebo blázen. Auto stejně jako každý jiný výrobek pokud míří na sociálně nejslabšího klienta logicky nemůže a tedy nebude mít vlastnosti výrobku o desítky nebo stovky procent dražšího. Tak je to u bot, svetrů, plavek, chleba, masa, televizí, videokamer, loganů, bagrů, velkokuchyní, počítačů, lokomotiv, střešních tašek a čehokoliv jiného. Za laciné peníze prostě koupíte low-endový výrobek. Renault našel cestu, jak díru na trhu laciným aušusem ucpat a udělal to v rámci možností dobře. To auto jezdí, není víc ošklivé než by bylo snesitelné, nemá jízdní vlastnosti jako Subaru, nevydrží jako Audi a nejede plavně jako Mercedes. To je normální a ne k smíchu. K smíchu budou až nesoudní majitelé kteří budou pod parou vykládat, že to jede 200 za 5 litrů, v zatáčce to stačí BMW a za 100 tisíc km neměli žádnou natož vážnou závadu.
z toho obr kde je auto na streche skutocne vidno ze lave predne koleso je ine nez ostatne. skutocne to moze byt rezerva vidno ze je to plechac a väcsi profil. takze mozte mi teraz niekto prosim vysvetlit preco v ADAC-u robili test na aute co nema vsetky kolesa rovnake a este to vypustili von. nieco nie je in ordnung.
Ze to je plechac to videt je, ale podle me teda neni videt, ze by mel jinej rozmer nez ostatni kola...
no mozno som sa nechal uniest tym ciernym diskom zda sa tak ze ten profil je väcsi ale aj tak je to cele cudne. uz sa naozaj neda verit nikomu
No neni to nejak poznat, kazdopadne by to mel bejt stejnej rozmer - nejak netusim proc se tu nadava adacu. Sice mel rovnou rict ze se to stalo az po testu pri foceni, ale stalo se to a oni to auto jerabem schvalne neprevratili.... Proste nejak neverim renaultu....PS: mozna to bude tim, ze francouzsky auta nejak nemusim
ja jsem skouknul video kde logan klickuje a muzu rict ze gumy tam vliv asi maj ale ne az tak velkej....on ten logan se totiz kymaci jak koza,houpe a podvozek je prehnane mekkej( to je ze zaberu patrne jak je to nedostatecne provedeno) uz pri prvnim vyhybacim manevru potrebuje výraznou korekci volantem,pri druhem manevru uz korekce nepomaha a logan jde o 180 stupnu....to se ovsem deje na rovne plose,co teprve takova ceska hrbata okreska, uz dlouho jsem nic podobne nestabilniho nevidel
Ten podvozek není vůbec měkej, spíš naopak , jen to tak vypadá na záběrech
[b]Renault[/b] provedl v centru ADAC sérii testů a Logan se nepřevrátil... Výsledky vlastních testů automobilek se obyčejně označují za PR Proto je tato zpráva zcela zbytečná..
Ja to rikal. Germanoidni chytrolini by meli priste vic premyslet (maji-li cim) a min urazet. Kde teda jste, vsichni ti vseznalci, co se zmohli akorat na ironii a urazky? Ze uz by nakupovali ty ctyrkove golfy, jak jim ADAC mile poradil?
Radsi 4koveho golfa nez tuhle plecku... Podle me je jedno, jesli se prevratil pri testu nebo az pri foceni, kazdopadne ani na sjetych pneu by se to stat nemelo, proste logan ma spatnej podvozek a to mi nikdo nevymluvi. Holt levny auto.... RADSI SI PRIPLATIT A KOUPIT NECO PARADNYHO - JDE PRECE O ZIVOT
Základem podvozku je tzv. alianční platforma Renault/Nissan B, většina hlavních skupin poháněcí soustavy a podvozku se již osvědčila v jiných vozech (např. Clio) PODVOZEKbezrámová konstrukce; přední náprava s trojúhelníkovými dolními příčnými rameny a vzpěrami McPherson, zadní náprava kliková s vlečenými rameny spojenými zkrutnou příčkou; pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči (vzadu vně pružin), příčný zkrutný stabilizátor o/ 24,5 mm vpředu; brzdy kapalinové s posilovačem a ABS Bosch 8.0, vpředu kotoučové o/ 259 mm s vnitřním chlazením, vzadu bubnové o/ 203 mm; parkovací brzda mechanická na zadní kola; hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem, volant o/ 380 mm, 3,2 otáčky mezi krajními rejdy; kola 6,0J x 15 z hliníkové slitiny, pneumatiky Michelin Alpin 185/65 R 15.Jak může být obraz o voze, který je určen i na naše rozbité silnice úplný, když jedeme po dálnici?! Sjíždíme na běžné okresní silnice. První přejezd vymlácené díry jsme ani nepostřehli. Pak už si dáváme pozor. Slyšíme jen tlumený ráz, vůz se lehce otřese, ale žádné rány do podvozku se nekonají. Vysoká světlá výška, pneumatiky s vyšším profilovým číslem a speciálně odladěné tlumiče snášejí české díry a kočičí hlavy výborně.a co potřebujete na našich tzv. dálnicích vice?
4 golfa ti na boudu pretocim taky, to neni nic co by neslo , navic ma jen dojezdovku a na ni jet vic nes 40 je sebevrazda.
Vsechno jde otocit na boudu, ale ne na takovym rovnym asfaltu... jen se podivej, jak se ten krap naklani....
Něco shnilého je ve státě francouzkém…. Osobně se mi nepozdává žádné vysvětlení z ani jedné strany. To se jako při ostrých testech nepořizuje fotodokumentace? Kdyby to hodili na boudu hned napoprvé, tak by to jako nebylo nasnímané??? Pak tu máme to urychlené stáhnutí testu, zřejmě po tvrdém střetu s Renaultem a nakonec podivná hypotéza o sjetých pneu, když z fotek je krásně vidět že tomu tak není. Renault investoval do propagace Dacie hodně peněz a dost si od něj slibuje, podle mě to bude jejich nejziskovější auto v nabídce, a naráz jim někdo háže klacky "pod kola", tak do toho dou natvrdo a kdoví s jakými prostředky, např hrozbou žaloby apod.. Němce sice rád nemám, ale tady to zavání z druhé strany…
Nepřevrátí? Jak si teda umeju podvozek? ----Zajímalo by mě, kolik to převrácení stálo a kdo si ho zaplatil....
naozaj "hodne" ojete .......Renault robi z ludi blbcov
nenee, oni ho prevratili na ojetych, prezuli na nove a potom to nafotili, pricom mu ale prevratitsa museli nejako pomoct
Prevrátilo sa, lebo na lave predne kolo obuli 14" rezervu a ostatne kolesa boli 15". Vacsi profil pneu na 14" kole sa viac stlacil ako ostatne, co ADAC dobre vedel a teda auto sa prevratilo. - to vraj novinarom so sme.sk potvrdili v Adace.Skuste pozriet sem http://auto.sme.sk/c/2333056/Urobili-sme-losi-test-Dacie-Logan-strecha-sa-zeme-nedotkla.ht ml
Jak je mozny, ze je v aute 14ka rezerva a 15tky na kolech, ze by renault setril na nespravnych mistech???? Neni to nahodou tak, ze rezerva musi byt stejna (i s pneumatikou) jako kolo na druhe strane napravy? Vyjimka je na ty srandovni dojezdovy kola, ale to to v tomhle pripade nebylo... Takze chyba renaultu!??! Nebo jak?
14ka so 65 profilom je priemerovo porovnatelna s 15kou s 60 profilom...RRK
Jen tak okrajove, ve vsech autech kde si priplatis lepsi kola si bud musis priplatiti i za stejnou rezervu, nebo si ji sam nekde koupit, nepocitej s tim ze Mercedes na 18" kolech bude mit v kufru 18" rezervu, do kufru ti soupnou to co je ve standardu. Ja mam na aute taky 16" a v kufru 14", vlastne 16" by se tam ani nevlezla.
mercedes daval do 17palcov rovnkau rezervu,akurat 18tky AMH mali za rezervu 17ku. teraz vacsinou nedavaju ziadnu ale tu lepiacu sadu
Ja mam novyho Getze na hlinikovejch 15" (standartne 14") a v kufru mam taky plnohodnotnou hlinikovou 15" bez priplatku.
Ja mam teda v kufru plechac ale jinak je rozmerove stejnej s hlinikacema...
Každé nové auto co je na hliníkoch má stejný rozměr i náhradní,ale plecháč.Jedině tzv.dojezdové jsou užší.
No to teda nevim, kde ty kupujes auta, ja mam novy seat ibiza - standart je 14tky, ja mam seatacke 15tky a to jeste na ibizu s velkym rozmerem (195) a v kufru mam tu stejnou rezervu, takze teda rezervu jsem dostal stejnou jako kola na aute....
Tohle se adacu opravdu povedlo, pustil do sveta nepravdivou a nepodlozenou informaci, ktera muze vystrasit desetitice lidi. Faktem ale je, ze prevratitelna je vetsina dnesni produkce, staci se jen snazit. Jenze losi test ma pevne nastavene podminky a pustit ven fotky, ktere vznikly jindy nez v testovacich podminkach je slendrian nechutny. Nastesti adacu uz dele neverim, tohle je ovsem vrchol.
Souhlasím. V původní zprávě ADACu bylo, že se Logan převrátil při losím testu. Teď se podle ADACu převrátil při "fotoaufnahmen" (focení). A to je dost podstatný rozdíl. Mne osobně to bohužel opět utvrdilo v názoru na německou aroganci a xenofobii k ostatním národům. Přečtěte si jakoukoli originál německou recenzi na neněmecké auto. Je to tam. Vždycky to tam je- i kdyby psali o Lexusu.
A co jsou asi Cesi a jejich Skodovky ?!? ...uplne to same... tak bych tady nekricel, jake jsou nemci svine.. rozhodne nejvetsi svine jsou a vzdy budou cesi.
Škodovky nejsou české. Česko už nemá žádnou svoji větší automobilku.
no ja vim,.. ale i presto, .. na Skodovku nedaji cesi dopustit uplne stejne, jako nemci na VW.. tak by mne zajimalo, proc se tady krici A a nekrici se i B
Konečně soudruzi z NDR uvedli, jak to bylo. To by mě teda fakt zajímalo, jestli se i veřejně omluví.. Každopádně u mě ADAC hodně klesnul na důvěře, od tý doby beru jeho testy s "poměrně" velkou rezervou..
Jel doleva a začal se převracet hned v tý první zatáčce. Tak zatočil na druhou stranu aby tomu zabránil a v tý druhý už šel na budku.
Na těch fotkách je jasně vidět, že kola jsou uplně v pohodě, takže soudruzi udělali chybu někde jinde.
A v tom je právě ten podstatný rozdíl. Když prasklo že stabilita Mercedesu A není OK a lze ho v testu převrátit, zastavil MB výrobu, předělal podvozek, změnil kola, zavedl sériové ESP a pak teprve výrobu znovu spustil a zároveň nabídl totéž provést bezplatně všem již prodaným vozům. Stálo to spoustu pěněz ale od té doby je áčko OK. Když totéž se stalo Dacii alias Renaultu, nic se neděje, viníkem je ADAC, Renault má samozřejmě vše v pořádku. Možná to vyřeší textem v návodu k obsluze " vyvarujte se náhlých změn směru jízdy a mějte vždy úplně nové pneumatiky".Pro člověka s rozumem dostatečný důvod proč nekoupit.
Akurát, že Dacia je lacné auto... nič sa prerábať nebude, ESP nebude v sérii ani omylom, to by si to nikto nekúpil.
Téměř každé sériové auto jde otočit na střechu. To, že se to nestalo při losím testu znamená, že je v tom auto nevině. Teď je otázka jestli to udělali schválně a kolik za to případně dostali. V případě arogantních helmutů bych se nedivil tomu, že to udělali zadarmo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.