Acura ZDX: „X šestka“ pro USA detailněji

Především americkému trhu bude určen nový crossover Acury. Tam bude chtít vypálit rybník BMW X6, podobná mu tedy není náhodou.

Model ZDX prestižní odnože automobilky Honda se představil letos na autosalonu v New Yorku, neboť trh USA bude pro něj klíčový. Sází přitom na podobnou koncepci jako třeba BMW se svým typem X6, jde tedy o slitinu sedanu, off-roadu, kombi i sportovního kupé. O tomto voze jsme vás informovali třeba na tomto místě, ovšem nyní známe další podrobnosti a fotografie.

Novinka se bude prodávat výhradně s vidlicovým šestiválcem SOHC s objemem 3,7 l a výkonem poctivých 300 koní, jenž bude doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem a trvalým pohonem všech kol SH-AWD. Právě existence jediné pohoné jednotky, byť velmi kvalitní, se však může stát znatelným hendikepem.

Kola budou standardně sedmipaprsková s průměrem devatenáct palců, což je v dané třídě znamenitá hodnota. Acura ZDX však hodlá konkurenci zatopit především svým zaměřením na komfort a moderní technologie. Prostorný, plně pětimístný automobil se tak vyznačuje třeba roučně obšívanými částmi palubní desky či zavazadlovým prostorem uzpůsobeným k transportu golfových holí. O kvalitní jízdní vlastnosti se stará řada elektronických asistentů včetně IDS (Integrated Dynamics System) či aktivních tlumičů ADS, jež lze spolu s účinkem posilovače řízení v jednom celku přepínat do režimů Comfort a Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prosklená střecha s elektricky ovládanými záclonami bude standardem, stejně jako důmyslné vnitřní osvětlení v rozsáhlé míře využívající soustav LED. Nabízet se bude trojice výbavových stupňů, standardní ZDX, prostřední ZDX Technology Package a exkluzivní ZDX Advance Package. Do výbavy všech patří Bluetooth, elektricky ovládaná záď či satelitní rádio XM s integrovanou podporou iPod. Technology Package přidává třeba navigační systém s hlasovým ovládáním, lepší rádio nebo couvací kameru. Advance Package se pak vyznačuje hlídáním překážek ve slepém úhlu či adaptivním tempomatem s funkcí automatického brzdění. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Acura ZDX se do prodejů dostane letos v zimě, a sice v celkem úzkém rozpětí od 40 000 do 46 000 dolarů. Do Evropy tento model přijde jen těžko, ovšem jistě se najdou tací, kteří mu v rámci individuálního dovozu dají přednost před vesměs německou konfekcí.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Acura ZDX
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků