Acura RSX: Pouze pro vyvolené

13 komentářů

king
27. prosince • 10:48

No jo, to jsou trochu jiné informace, než ty napísané zde

hlas
15. prosince • 15:52
Jakub Maly
15. prosince • 19:53

zravím tě hlase nebo raději michaeli fokte, proc by autor mel cist test eco4?

hlas
22. prosince • 20:24

Nebo radši jinak.





Honda Integra Type R 2002 - ostřejší než předchůdce?

       Když se v lednu letošního roku objevila na autosalonu v Detroitu studie kupé Acura RS-X, bylo jasné, že jde již o víceméně sériovou podobu sportovního vozu pro trhy USA a Kanady, který Acura obhospodařuje. Bylo také pochopitelně jen otázkou času, kdy se objeví i s logem mateřské Hondy pro "zbytek" světa. Zatímco se Acura RS-X v sériové podobě představila na autosalonu v New Yorku, o kterém si můžete přečíst tema 170 zde. Honda mezitím zapracovala na pořádně ostré verzi Type R. Ta ovšem nese tradiční název Integra a existuje zatím pouze ve verzi s pravostranným řízením pro japonský trh. My jsme exkluzivně získali její první snímky.
       Jak velí tradice, Integra Type R se představila v soutěžní bílé barvě a její zádi, připomínající integru minulé generace vévodí nepřehlédnutelné křídlo. Koncové svítilny připomínají svého předchůdce, pro větší efekt však byly doplněny o dvě "vlnky" zasahující do nárazníku, osazeného decentním spoilerem.
       Již tak dost ostrý profil získal na dynamice díky decentnímu rozšíření prahů a výsledný dojem umocňují sedmnáctipalcové ráfky z lehké slitiny s desetipaprskovým designem podobným kolům u vozů Accord a Civic Type R.
       Sportovní vůz však "dělá" především design přední části, a to je také silná partie integry. Agresivní výraz přední partie se světlomety zakousnutými do nárazníku budí respekt, stejně tak jako úzká štěrbina masky chladiče s emblémem H na červeném podkladě svědčícím o tom, že se pod kapotou budou dít velké věci. Také přední nárazník je nadstaven spoilerem a přiblížil se tak o něco blíže vozovce.
       V interiéru nalezneme červené sedačky Recaro se skutečně obrovitými anatomickými polštáři a sportovní volant Momo s designem navrženým speciálně pro Hondu. Titanová hlavice řadicí páky šestistupňové převodovky (minulá generace měla pětistupňovou) je tvarově shodná pro nejostřejší automobily Honda - S2000, Civic Type R a Accord Type R.
       Ten, kdo byl nadšen točivým motorem 1,8 l s výkonem 140 kW u minulé ITR, rozhodně nepohrdne ani novou jednotkou. Dvoulitrový motor i-VTEC s plynulým časováním ventilů disponuje výkonem 162 kW a točivým momentem 206 Nm. To znamená, že je v současnosti vozem se čtvrtým nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými vozy na světě (81 kW/l). Není náhodou, že nejvýkonnějším je stále ještě Honda S2000, druhé místo drží minulá generace Civicu Type R (1,6 l/138 kW) a třetí je Ferrari 360 Modena. Pro zajímavost - BMW M3 má litrový výkon 78,8 kW. Otáčky, při kterých Integra Type R dosahuje svého maxima zatím nejsou známy, jak je ale u Hondy zvykem, lze očekávat výšiny kolem 8000 ot/min.
       Podvozek vychází z řady Civic, takže má vpředu vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové závěsy. Svými rozměry 4385 x 1725 x 1385 mm se podobá konkurentu Toyotě Celica (4335 x 1735 x 1320 mm) a váží 1170 kg bez klimatizace (Toyota Celica 1.8/140 kW má 1140 kg), toto zařízení však lze na přání dodat, ovšem za cenu desetikilogramového nárůstu. Běžná Integra (tedy bez označení Type R bude podle prvních informací k dispozici rovněž s "civilnější" pohonnou jednotkou i-VTEC, která dává výkon 118 kW při 6500 ot/min a točivý moment 191 Nm při 5000 ot/min. Ta bude mít na výšku o 15 mm více, což má na svědomí větší světlá výška.
       O tom, že se na novou integru i její sportovní verzi Type R můžeme již brzy těšit svědčí mimo jiné i fakt, že nyní již minulá generace byla ze všech evropských trhů stažena. Otázkou zůstává, jestli dorazí i do ČR, protože podle prvních informací se můžeme těšit zatím jen na vůz Civic Type R, který přijde na podzim tohoto roku.

Doufám že jsem neporušil nějaké práva autorské.

PS: Nejsem ten za koho mě považuješ.

hlas
22. prosince • 20:08

Ja jsem to zblbnul, ona se na auto.cz nepřepisuje adresa když procházíš stránku takže jsem kopíroval tu aktuální, ale jestli se Ti chce opravdu studovat tak je to v sekci news v tabulce na pravé strané zdar a sorry.

hlas
15. prosince • 15:17

Nebudu opakovat co je napsáno výše, pouze konstatuji ,že souhlasím.

Chlapci(myslím autory článku) to je na zamyšlenou!!!

king
13. prosince • 8:42

tak to jsem jeste nevidel.  Nekteri lide si mysli, ze rozumi autum a tak o nich budou psat, lhostejno, ze naproste hovadiny. Autor je jednim z nich a opravdu se predvedl. Tak predne - Acura RSX NENI a NEBUDE nastupcem NSX. To je ale blbost. je nástupcem Integry, ale o tom autor zjevne nema ANI PARU (no, hlavne ze si pise :(....). Nova generace NSX prijde v roce 2004.

Hned v dalsi vete dalsi blbost - RSX sice byla v lednu v Detrioitu jako studie, autor ale ponekud zaspal dobu. Jiz od cervna se totiz seriove vyrabi.

V dalsi vete dalsi blbost - RSX NENI koncipovana pro americkeho zakaznika. Pro Amiky je Accord Coupe a Civic Coupe, RSX je ciste sportovni kupe navrzene v Japonsku. Opet totoalni neznalost autora.

 

Dalsi chyba. Interier na fotce je z verze RSX Type S, S-Type je Jaguar.

tak tohle me dorazilo: "Sedačky mají sice snahu mít anatomický tvar, ale na první pohled je jasné, že prioritou je pohodlí i na dlouhých cestách.". tak to je ale silne kafe!!!  ODKDY sportovni sedacky ve sportovnim kupe "mají sice snahu mít anatomický tvar, ale na první pohled je jasné, že prioritou je pohodlí i na dlouhých cestách"?????. Jednak to z nich opravdu na prvni pohled videt neni, (nebo mam neco s ocima), a potom je to dalsi vec, ktere svedci o autorove rozhledu na poli automobilizmu.

 

A dale : RSX Type S NEMA motor VTEC, ale i-VTEC. A to je sakra rozdil,  doporucuji autorovi, at se na to radeji nekde popta. A kdyz uz jsem u VTECu - to neni jen variabilni casovani ventilu, ale i jejich zdvih!!! To je technologie, kterou pouziva pouze HONDA a BMW (Valvetronic). Ostatni systemy jsou jen casovani ventilu VTT-i a spol.

 

My amateri bychom radi take vedeli parametry te obycejne RSX, ne jen Type S. Slo by to?

 

No ne, on motor vydrzi 200 000 km? To je panecku technologie!!! A nebylo to nahodou v milich? 200 000 vydrzi i OHV u Skody 100. 

 

A tohle je taky perla: "O zpomalení se starají čtyři větrané kotouče s ABS a s elektronickým omezovačem brzdného účinku na zadní kola, který se aktivuje při brždění v zatáčce." Tak za prve EDS je elektronicka distribuce brzdneho ucinku, ktera rozdeluje brzdny tlak rovonomerne na vsechna kola v zavislosti na jejich adhezi. Zadruhe neco z praxe - co se stane v zatacce, kdyz se slapne na brzdu? Vaha vozu jde na predek, zadek se odlehci a brzdi mene, takze je mene stabilni a vetsina aut ma tendenci k pretoceni. Tak to je parada, dame jeste autu system, ktery JESTE VIC omezi brzdny ucinek na zadnich kolech a ten se aktivuje v zatacce, aby si to ridic uzil a aby byla jo sranda.

 

A na konec - jizdni vykony i cena jsou znamy, vzhledem k tomu, ze uz si je v USA lide pul roku kupuji.

 

Coz takhle prestat psat o autech a vrhnout se treba na modu, nebo vysivani?

 

prosim prosim, kdby to jen trochu slo, byl bych rad, kdyby me autor dokazal, ze jsem se v tomto komentari hrube mylil a ze tomu asi nerozumim ja.

M@x@
22. srpna • 14:24

Já sem to moc nesledoval aale asi máš pravdu minimálně s VALVE -tronic ses asi docela maser přes auta aji sem se docela zasmál při kritice.

Wes
29. ledna • 14:11

NO, takže jsem si to špatně přečet a beru Z5

King
29. ledna • 20:56

Ahoj Wesi,  koukám, žes objevil po dlouhé době tento jiskřivý článek, síla, což?  Honda Clubu zdar!

Wes
29. ledna • 14:08

Zdravim tě znalče Acur/Hond - celkem bych s tvojimi výtkami souhlasil, ale jde vidět - že ty by jsi byl moc rozjařený, že jsi mohl opravit nějákého autora článku, ale musím ti říct, že RSX Type S opravdu existuje - stačí si zajet na jejich homepage. tak pa

king
19. prosince • 23:25

Tak sleduji, jak se tady ta diskuse rozjela. Diky ni bude z Acury RSX nejsledovanejsi clanek na tomto serveru .

Hort
16. prosince • 1:54

Jo, ten clanek je dobrej tak pro zasmani. 

Doporučujeme

Články odjinud