Acura RSX: Pouze pro vyvolené

Automobilka Honda, resp. její americká pobočka Acura byla vždy známá svými sportovními modely, které dosahovaly pozoruhodných výkonů nejen na silnicích, ale i na sportovním poli.
Acura RSX: Pouze pro vyvolené
Na detroitském autosalónu byla představena Acura RSX, která by se měla stát nástupcem velmi úspěšné Acury NSX. Klepněte pro větší obrázek Přestože vůz byl představen jako koncept, jemuž podobná verze přijde v roce 2002 do prodeje, verze, která byla představena je již velmi blízká opravdovému modelu a změny, kterými vůz projde už budou jen minimální.

Stejně jako předchůdce je i RSX dvoudveřové kupé, které neprovokuje příliš agresivními designérskými prvky, přesto je design líbivý a přitom neotřelý. RSX je koncipována pro amerického zákazníka, ale v pozdější době by měla přijít i na evropský trh. Přední maska dodržuje tradiční „úsměv“, kterým jsou charakteristické všechny nové modely. Pod ní je mohutný přední spoiler integrovaný do nárazníku, u nějž upoutávají mohutné vstupní otvory pro přívod vzduchu. Boční profil se nese ve znaku stoupající linie směrem do zadní části a vrcholí Klepněte pro větší obrázekmalou oblou hranou nad zadními světlomety.

Interiér sportovního vozu navozuje mnohem více sportovní emoce, než exteriér. Za tříramenným sportovním volantem s ovládáním rádia a dalších elektronických funkcí je přístrojová deska s dvěmi kruhovými přístroji, které mají černé číslice na bílém podkladu, jak se na správný sporťák sluší. Pokud se na ně podíváme, o sportovním charakteru nás ujistí  otáčkoměr, který má číslici 0 ve svislé ose a červené pole od 8.000 ot/min.

Přístrojová deska je obložena kvalitním černým plastem a hliníkem, který najdeme i na řadicí páce a na Klepněte pro větší obrázekstředovém tunelu. Sedačky mají sice snahu mít anatomický tvar, ale na první pohled je jasné, že prioritou je pohodlí i na dlouhých cestách. (na obrázku je provedení RSX S-Type)

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou. To, že je použit dvoulitrový čtyřválec  s časováním ventilů systémem VTEC je u Hondy běžné, ale výkon 200 koní při 7.400 ot/min u typu S určitě vyrazí dech. Největší točivý moment 195 Nm posazený až do 6.000 ot/min znamená, že na silnicích vám asi málokdo bude stačit.

Přestože tento motor je opravdu velmi výkonný, výrobci udávají, že životnost je větší, než 200.000 km a že splňuje emisní předpisy LEV-II, které budou v Kalifornii platné až od roku 2004. Co by to ale bylo za Klepněte pro větší obrázekpořádné svezení, kdyby motoru nesekundoval podvozek. Acura RSX má všechna kola nezávisle zavěšena a naladění podvozku je na americké poměry velmi tvrdé. O zpomalení se starají čtyři větrané kotouče s ABS a s elektronickým omezovačem brzdného účinku na zadní kola, který se aktivuje při brždění v zatáčce. Přední kola jsou poháněna přes šestistupňovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál. Styk s vozovkou  zajišťují pneumatiky o rozměru 205/55 R16.

Základní výbava obsahuje už výše zmíněné ABS + EDS, čtveřici airbagů, kvalitní audiosoustavu a elektronickou klimatizaci.

Přestože ještě není známá cena ani dosahované jízdní výkony, už nyní můžeme říci, že se máme na silnicích na co těšit.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků