Acura RSX: Pouze pro vyvolené

Automobilka Honda, resp. její americká pobočka Acura byla vždy známá svými sportovními modely, které dosahovaly pozoruhodných výkonů nejen na silnicích, ale i na sportovním poli.
Acura RSX: Pouze pro vyvolené
Na detroitském autosalónu byla představena Acura RSX, která by se měla stát nástupcem velmi úspěšné Acury NSX. Klepněte pro větší obrázek Přestože vůz byl představen jako koncept, jemuž podobná verze přijde v roce 2002 do prodeje, verze, která byla představena je již velmi blízká opravdovému modelu a změny, kterými vůz projde už budou jen minimální.

Stejně jako předchůdce je i RSX dvoudveřové kupé, které neprovokuje příliš agresivními designérskými prvky, přesto je design líbivý a přitom neotřelý. RSX je koncipována pro amerického zákazníka, ale v pozdější době by měla přijít i na evropský trh. Přední maska dodržuje tradiční „úsměv“, kterým jsou charakteristické všechny nové modely. Pod ní je mohutný přední spoiler integrovaný do nárazníku, u nějž upoutávají mohutné vstupní otvory pro přívod vzduchu. Boční profil se nese ve znaku stoupající linie směrem do zadní části a vrcholí Klepněte pro větší obrázekmalou oblou hranou nad zadními světlomety.

Interiér sportovního vozu navozuje mnohem více sportovní emoce, než exteriér. Za tříramenným sportovním volantem s ovládáním rádia a dalších elektronických funkcí je přístrojová deska s dvěmi kruhovými přístroji, které mají černé číslice na bílém podkladu, jak se na správný sporťák sluší. Pokud se na ně podíváme, o sportovním charakteru nás ujistí  otáčkoměr, který má číslici 0 ve svislé ose a červené pole od 8.000 ot/min.

Přístrojová deska je obložena kvalitním černým plastem a hliníkem, který najdeme i na řadicí páce a na Klepněte pro větší obrázekstředovém tunelu. Sedačky mají sice snahu mít anatomický tvar, ale na první pohled je jasné, že prioritou je pohodlí i na dlouhých cestách. (na obrázku je provedení RSX S-Type)

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou. To, že je použit dvoulitrový čtyřválec  s časováním ventilů systémem VTEC je u Hondy běžné, ale výkon 200 koní při 7.400 ot/min u typu S určitě vyrazí dech. Největší točivý moment 195 Nm posazený až do 6.000 ot/min znamená, že na silnicích vám asi málokdo bude stačit.

Přestože tento motor je opravdu velmi výkonný, výrobci udávají, že životnost je větší, než 200.000 km a že splňuje emisní předpisy LEV-II, které budou v Kalifornii platné až od roku 2004. Co by to ale bylo za Klepněte pro větší obrázekpořádné svezení, kdyby motoru nesekundoval podvozek. Acura RSX má všechna kola nezávisle zavěšena a naladění podvozku je na americké poměry velmi tvrdé. O zpomalení se starají čtyři větrané kotouče s ABS a s elektronickým omezovačem brzdného účinku na zadní kola, který se aktivuje při brždění v zatáčce. Přední kola jsou poháněna přes šestistupňovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál. Styk s vozovkou  zajišťují pneumatiky o rozměru 205/55 R16.

Základní výbava obsahuje už výše zmíněné ABS + EDS, čtveřici airbagů, kvalitní audiosoustavu a elektronickou klimatizaci.

Přestože ještě není známá cena ani dosahované jízdní výkony, už nyní můžeme říci, že se máme na silnicích na co těšit.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 75 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků