Acura RSX: Pouze pro vyvolené

Automobilka Honda, resp. její americká pobočka Acura byla vždy známá svými sportovními modely, které dosahovaly pozoruhodných výkonů nejen na silnicích, ale i na sportovním poli.
Acura RSX: Pouze pro vyvolené
Na detroitském autosalónu byla představena Acura RSX, která by se měla stát nástupcem velmi úspěšné Acury NSX. Klepněte pro větší obrázek Přestože vůz byl představen jako koncept, jemuž podobná verze přijde v roce 2002 do prodeje, verze, která byla představena je již velmi blízká opravdovému modelu a změny, kterými vůz projde už budou jen minimální.

Stejně jako předchůdce je i RSX dvoudveřové kupé, které neprovokuje příliš agresivními designérskými prvky, přesto je design líbivý a přitom neotřelý. RSX je koncipována pro amerického zákazníka, ale v pozdější době by měla přijít i na evropský trh. Přední maska dodržuje tradiční „úsměv“, kterým jsou charakteristické všechny nové modely. Pod ní je mohutný přední spoiler integrovaný do nárazníku, u nějž upoutávají mohutné vstupní otvory pro přívod vzduchu. Boční profil se nese ve znaku stoupající linie směrem do zadní části a vrcholí Klepněte pro větší obrázekmalou oblou hranou nad zadními světlomety.

Interiér sportovního vozu navozuje mnohem více sportovní emoce, než exteriér. Za tříramenným sportovním volantem s ovládáním rádia a dalších elektronických funkcí je přístrojová deska s dvěmi kruhovými přístroji, které mají černé číslice na bílém podkladu, jak se na správný sporťák sluší. Pokud se na ně podíváme, o sportovním charakteru nás ujistí  otáčkoměr, který má číslici 0 ve svislé ose a červené pole od 8.000 ot/min.

Přístrojová deska je obložena kvalitním černým plastem a hliníkem, který najdeme i na řadicí páce a na Klepněte pro větší obrázekstředovém tunelu. Sedačky mají sice snahu mít anatomický tvar, ale na první pohled je jasné, že prioritou je pohodlí i na dlouhých cestách. (na obrázku je provedení RSX S-Type)

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou. To, že je použit dvoulitrový čtyřválec  s časováním ventilů systémem VTEC je u Hondy běžné, ale výkon 200 koní při 7.400 ot/min u typu S určitě vyrazí dech. Největší točivý moment 195 Nm posazený až do 6.000 ot/min znamená, že na silnicích vám asi málokdo bude stačit.

Přestože tento motor je opravdu velmi výkonný, výrobci udávají, že životnost je větší, než 200.000 km a že splňuje emisní předpisy LEV-II, které budou v Kalifornii platné až od roku 2004. Co by to ale bylo za Klepněte pro větší obrázekpořádné svezení, kdyby motoru nesekundoval podvozek. Acura RSX má všechna kola nezávisle zavěšena a naladění podvozku je na americké poměry velmi tvrdé. O zpomalení se starají čtyři větrané kotouče s ABS a s elektronickým omezovačem brzdného účinku na zadní kola, který se aktivuje při brždění v zatáčce. Přední kola jsou poháněna přes šestistupňovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál. Styk s vozovkou  zajišťují pneumatiky o rozměru 205/55 R16.

Základní výbava obsahuje už výše zmíněné ABS + EDS, čtveřici airbagů, kvalitní audiosoustavu a elektronickou klimatizaci.

Přestože ještě není známá cena ani dosahované jízdní výkony, už nyní můžeme říci, že se máme na silnicích na co těšit.

Acura

Acura je prémiová značka sedanů a SUV, která spadá pod automobilku Honda. Značka Acura byla založena v roce 1986. Vyznačuje se využitím nejnovějších technologií a futuristickým designem.

Acura RLX • Acura MDX • Acura NSX

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků