Acura RL s novým systémem pohonu všech kol (New York)

Acura RL s novým systémem pohonu všech kol (New York)

Acura, luxusní odnož japonské Hondy, se postarala v New Yorku o překvapení. Na svém stánku předvedla studii RL, jež neupoutá pouze zajímavým vzhledem, ale především technikou. Koncept osazený šestiválcem VTEC s výkonem 220 kW/300 k ukázal nový systém pohonu všech kol jménem Super-Handling All-Wheel-Drive System. Tento systém má zlepšit jízdní vlastnosti (citelně především v zatáčkách). Proti známému systému není točivý moment rozdělován pouze mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při poklidné jízdě se přenáší 70 procent točivého momentu na přední kola, při prudké akceleraci a prudkém průjezdu zatáčkou se naopak 70 procent točivého momentu přenáší na kola zadní. Nový Super-Handling All-Wheel-Drive System (zkráceně též SH-AWD) dokáže  přenést až 100 procent točivého momentu určeného zadním kolům na pravé nebo levé kolo podle aktuálních jízdních podmínek. Výsledkem je vynikající stabilita v zatáčkách a stabilnější jízda celkově. Zadní diferenciál obsahuje elektromagnetické vícelamelové spojky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spínač polohy kontroluje stupeň sepnutí spojky (vzdálenost mezí cívkou a magnetem) a dovoluje tuto vzdálenost přesně regulovat velikostí proudu, který elektromagnem teče a tím i regulovat velikost kroutícího momentu, který je přenášen. Zaznamenané hodnoty vyhodnocuje řídicí jednotka, jež určí, které kolo potřebuje více síly. Ta plyne od motoru s objemem 3.5 litru VTEC a výkonem 220 kW/300 k spojeného s automatickou pětistuňovou převodovkou s možností sekvenčního řazení na volantu. Kromě nového ponohu všech kol se koncept chlubí karoserií poskytující větší ochranu při nárazu (především nárazu čelním).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě nechybí položky jako adaptivní světlomety (natáčení v úhlu 20 stupňů), satelitní navigační systém, výkonný Bose sound system s možností přehrávání DVD audio a další. Exteriér naplňuje do puntíku představu o luxusním, sportovně střiženém sedanu, interiér za vnější podobou v ničem nezaostává, posádku hýčkají materiály jako dřevo, kůže, hliník atd. Bezpečnost zajišťují kromě tuhé karoserie přední, boční a hlavové airbagy i elektronický stabilizační systém VSA.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků