Acura RL s novým systémem pohonu všech kol (New York)

Acura, luxusní odnož japonské Hondy, se postarala v New Yorku o překvapení. Na svém stánku předvedla studii RL, jež neupoutá pouze zajímavým vzhledem, ale především technikou. Koncept osazený šestiválcem VTEC s výkonem 220 kW/300 k ukázal nový systém pohonu všech kol jménem Super-Handling All-Wheel-Drive System. Tento systém má zlepšit jízdní vlastnosti (citelně především v zatáčkách). Proti známému systému není točivý moment rozdělován pouze mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při poklidné jízdě se přenáší 70 procent točivého momentu na přední kola, při prudké akceleraci a prudkém průjezdu zatáčkou se naopak 70 procent točivého momentu přenáší na kola zadní. Nový Super-Handling All-Wheel-Drive System (zkráceně též SH-AWD) dokáže  přenést až 100 procent točivého momentu určeného zadním kolům na pravé nebo levé kolo podle aktuálních jízdních podmínek. Výsledkem je vynikající stabilita v zatáčkách a stabilnější jízda celkově. Zadní diferenciál obsahuje elektromagnetické vícelamelové spojky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spínač polohy kontroluje stupeň sepnutí spojky (vzdálenost mezí cívkou a magnetem) a dovoluje tuto vzdálenost přesně regulovat velikostí proudu, který elektromagnem teče a tím i regulovat velikost kroutícího momentu, který je přenášen. Zaznamenané hodnoty vyhodnocuje řídicí jednotka, jež určí, které kolo potřebuje více síly. Ta plyne od motoru s objemem 3.5 litru VTEC a výkonem 220 kW/300 k spojeného s automatickou pětistuňovou převodovkou s možností sekvenčního řazení na volantu. Kromě nového ponohu všech kol se koncept chlubí karoserií poskytující větší ochranu při nárazu (především nárazu čelním).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě nechybí položky jako adaptivní světlomety (natáčení v úhlu 20 stupňů), satelitní navigační systém, výkonný Bose sound system s možností přehrávání DVD audio a další. Exteriér naplňuje do puntíku představu o luxusním, sportovně střiženém sedanu, interiér za vnější podobou v ničem nezaostává, posádku hýčkají materiály jako dřevo, kůže, hliník atd. Bezpečnost zajišťují kromě tuhé karoserie přední, boční a hlavové airbagy i elektronický stabilizační systém VSA.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků