Acura RL s novým systémem pohonu všech kol (New York)

Acura, luxusní odnož japonské Hondy, se postarala v New Yorku o překvapení. Na svém stánku předvedla studii RL, jež neupoutá pouze zajímavým vzhledem, ale především technikou. Koncept osazený šestiválcem VTEC s výkonem 220 kW/300 k ukázal nový systém pohonu všech kol jménem Super-Handling All-Wheel-Drive System. Tento systém má zlepšit jízdní vlastnosti (citelně především v zatáčkách). Proti známému systému není točivý moment rozdělován pouze mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při poklidné jízdě se přenáší 70 procent točivého momentu na přední kola, při prudké akceleraci a prudkém průjezdu zatáčkou se naopak 70 procent točivého momentu přenáší na kola zadní. Nový Super-Handling All-Wheel-Drive System (zkráceně též SH-AWD) dokáže  přenést až 100 procent točivého momentu určeného zadním kolům na pravé nebo levé kolo podle aktuálních jízdních podmínek. Výsledkem je vynikající stabilita v zatáčkách a stabilnější jízda celkově. Zadní diferenciál obsahuje elektromagnetické vícelamelové spojky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spínač polohy kontroluje stupeň sepnutí spojky (vzdálenost mezí cívkou a magnetem) a dovoluje tuto vzdálenost přesně regulovat velikostí proudu, který elektromagnem teče a tím i regulovat velikost kroutícího momentu, který je přenášen. Zaznamenané hodnoty vyhodnocuje řídicí jednotka, jež určí, které kolo potřebuje více síly. Ta plyne od motoru s objemem 3.5 litru VTEC a výkonem 220 kW/300 k spojeného s automatickou pětistuňovou převodovkou s možností sekvenčního řazení na volantu. Kromě nového ponohu všech kol se koncept chlubí karoserií poskytující větší ochranu při nárazu (především nárazu čelním).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě nechybí položky jako adaptivní světlomety (natáčení v úhlu 20 stupňů), satelitní navigační systém, výkonný Bose sound system s možností přehrávání DVD audio a další. Exteriér naplňuje do puntíku představu o luxusním, sportovně střiženém sedanu, interiér za vnější podobou v ničem nezaostává, posádku hýčkají materiály jako dřevo, kůže, hliník atd. Bezpečnost zajišťují kromě tuhé karoserie přední, boční a hlavové airbagy i elektronický stabilizační systém VSA.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků