Acura RL A-SPEC Concept: ve sportovním kabátku

Acura RL A-SPEC Concept, tak zní název studie, kterou Acura ukázala na detroitském autosalonu. Vychází z modelu RL, který tvoří v Americe vrchol nabídky a je protějškem připravované nové generace Hondy Legend (v Evropě v roce 2006). Vůz dostal pěkný optický styling, takže má nyní pořádnou kuráž a sportovní náboj.

Na první pohled si z celého kitu A-Spec všimnete přepracované přední masky, kde zalomený nárazník budí dojem dravce. Chromovaná mřížka nasávacího otvoru a ostré linie světlometů tento dojem ještě umocňují. Vytažené boční prahy slouží k vyvážení mezi přídí a zádí vozu. Zadní část dostala jiné oplechování, nárazník, dvě dvojice koncovek výfuku a do víka od kufru bylo zakomponována malá decentní přítlačná lišta.

Pod kapotou se ukrývá vidlicový šestiválec VTEC, který dosahuje slušného výkonu 221 kW (rovných 300 k) při 6 200 ot. a maximální kroutící moment je 353 Nm při 5 000 ot. Stejný motor se nachází pod kapotou RL a má dostatečný výkon na to, aby ho už nebylo třeba ladit. Do opozice se staví brzdová soustava od uznávané firmy Brembo, která obsahuje obří děrované kotouče s průměrem 384 mm a osmipístkové třmeny. Světlá výška vozu klesla o palec (25 mm), podvozek dostal sportovní tlumiče a litá kola obouvají pneumatiky s rozměrem 245/40 R20.

Pro vlajkovou loď Hondy se v interiéru na ničem nešetřilo a při usednutí do ručně obšívaných sedaček je to znát. Kvalitní práce je všude, kam vaše oko dohlédne, obložení z pravého dřeva je doplněno o Alcantaru, kůži a hliníkové lišty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků