Acura RL A-SPEC Concept: ve sportovním kabátku

Acura RL A-SPEC Concept, tak zní název studie, kterou Acura ukázala na detroitském autosalonu. Vychází z modelu RL, který tvoří v Americe vrchol nabídky a je protějškem připravované nové generace Hondy Legend (v Evropě v roce 2006). Vůz dostal pěkný optický styling, takže má nyní pořádnou kuráž a sportovní náboj.

Na první pohled si z celého kitu A-Spec všimnete přepracované přední masky, kde zalomený nárazník budí dojem dravce. Chromovaná mřížka nasávacího otvoru a ostré linie světlometů tento dojem ještě umocňují. Vytažené boční prahy slouží k vyvážení mezi přídí a zádí vozu. Zadní část dostala jiné oplechování, nárazník, dvě dvojice koncovek výfuku a do víka od kufru bylo zakomponována malá decentní přítlačná lišta.

Pod kapotou se ukrývá vidlicový šestiválec VTEC, který dosahuje slušného výkonu 221 kW (rovných 300 k) při 6 200 ot. a maximální kroutící moment je 353 Nm při 5 000 ot. Stejný motor se nachází pod kapotou RL a má dostatečný výkon na to, aby ho už nebylo třeba ladit. Do opozice se staví brzdová soustava od uznávané firmy Brembo, která obsahuje obří děrované kotouče s průměrem 384 mm a osmipístkové třmeny. Světlá výška vozu klesla o palec (25 mm), podvozek dostal sportovní tlumiče a litá kola obouvají pneumatiky s rozměrem 245/40 R20.

Pro vlajkovou loď Hondy se v interiéru na ničem nešetřilo a při usednutí do ručně obšívaných sedaček je to znát. Kvalitní práce je všude, kam vaše oko dohlédne, obložení z pravého dřeva je doplněno o Alcantaru, kůži a hliníkové lišty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků