Acura 4-Motor EV Concept má čtyři elektromotory a nic víc

Nová generace Hondy NSX je supersportem postaveným podle zvyklostí dnešní doby - jde o hybrid. Před zadními koly se nachází vidlicový šestiválec, který spolupracuje hned se třemi elektromotory - jeden se nachází hned u spalovacího motoru, další dva pohání přední kola. Pro letošní závod Pikes Peak si však Honda připravila koncept hned se čtyřmi elektromotory.

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Čekáte nějaký dovětek? Žádný není, v útrobách se nenachází žádný motor spalující fosilní paliva, jde o čistý elektromobil. Díky tomu, že se na každé nápravě nachází dvojice elektromotorů, může Honda zcela nezávisle rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Podle automobilky tak jde o nefalšovaný torque-vectoring s pohonem všech kol. 

Uvidíme, jak se taková výhoda odrazí v závodě se 156 zatáčkami. Za volant závodního speciálu se posadí Tetsuya Yamano, člověk, který loni pilotoval elektrickou Hondu CR-Z. Letos se vedle zcela elektrického modelu NSX postaví ještě dva modely, které budou mít k tomu sériovému o poznání blíže. Jeden bude vybavený jen nezbytnou bezpečnostní výbavou a lepšími pneumatikami, ten druhý už dostane výkonnější motor, závodní výfuk a zbaví se nepotřebné komfortní výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků