Acura 4-Motor EV Concept má čtyři elektromotory a nic víc

Nová generace Hondy NSX je supersportem postaveným podle zvyklostí dnešní doby - jde o hybrid. Před zadními koly se nachází vidlicový šestiválec, který spolupracuje hned se třemi elektromotory - jeden se nachází hned u spalovacího motoru, další dva pohání přední kola. Pro letošní závod Pikes Peak si však Honda připravila koncept hned se čtyřmi elektromotory.

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Čekáte nějaký dovětek? Žádný není, v útrobách se nenachází žádný motor spalující fosilní paliva, jde o čistý elektromobil. Díky tomu, že se na každé nápravě nachází dvojice elektromotorů, může Honda zcela nezávisle rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Podle automobilky tak jde o nefalšovaný torque-vectoring s pohonem všech kol. 

Uvidíme, jak se taková výhoda odrazí v závodě se 156 zatáčkami. Za volant závodního speciálu se posadí Tetsuya Yamano, člověk, který loni pilotoval elektrickou Hondu CR-Z. Letos se vedle zcela elektrického modelu NSX postaví ještě dva modely, které budou mít k tomu sériovému o poznání blíže. Jeden bude vybavený jen nezbytnou bezpečnostní výbavou a lepšími pneumatikami, ten druhý už dostane výkonnější motor, závodní výfuk a zbaví se nepotřebné komfortní výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků