Nová generace Hondy NSX je supersportem postaveným podle zvyklostí dnešní doby - jde o hybrid. Před zadními koly se nachází vidlicový šestiválec, který spolupracuje hned se třemi elektromotory - jeden se nachází hned u spalovacího motoru, další dva pohání přední kola. Pro letošní závod Pikes Peak si však Honda připravila koncept hned se čtyřmi elektromotory.
Čekáte nějaký dovětek? Žádný není, v útrobách se nenachází žádný motor spalující fosilní paliva, jde o čistý elektromobil. Díky tomu, že se na každé nápravě nachází dvojice elektromotorů, může Honda zcela nezávisle rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Podle automobilky tak jde o nefalšovaný torque-vectoring s pohonem všech kol.
Uvidíme, jak se taková výhoda odrazí v závodě se 156 zatáčkami. Za volant závodního speciálu se posadí Tetsuya Yamano, člověk, který loni pilotoval elektrickou Hondu CR-Z. Letos se vedle zcela elektrického modelu NSX postaví ještě dva modely, které budou mít k tomu sériovému o poznání blíže. Jeden bude vybavený jen nezbytnou bezpečnostní výbavou a lepšími pneumatikami, ten druhý už dostane výkonnější motor, závodní výfuk a zbaví se nepotřebné komfortní výbavy.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E