Acura 4-Motor EV Concept má čtyři elektromotory a nic víc

Nová generace Hondy NSX je supersportem postaveným podle zvyklostí dnešní doby - jde o hybrid. Před zadními koly se nachází vidlicový šestiválec, který spolupracuje hned se třemi elektromotory - jeden se nachází hned u spalovacího motoru, další dva pohání přední kola. Pro letošní závod Pikes Peak si však Honda připravila koncept hned se čtyřmi elektromotory.

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Pozdě, ale přece: Ari Vatanen a jeho úžasná jízda na Pikes Peak

Čekáte nějaký dovětek? Žádný není, v útrobách se nenachází žádný motor spalující fosilní paliva, jde o čistý elektromobil. Díky tomu, že se na každé nápravě nachází dvojice elektromotorů, může Honda zcela nezávisle rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Podle automobilky tak jde o nefalšovaný torque-vectoring s pohonem všech kol. 

Uvidíme, jak se taková výhoda odrazí v závodě se 156 zatáčkami. Za volant závodního speciálu se posadí Tetsuya Yamano, člověk, který loni pilotoval elektrickou Hondu CR-Z. Letos se vedle zcela elektrického modelu NSX postaví ještě dva modely, které budou mít k tomu sériovému o poznání blíže. Jeden bude vybavený jen nezbytnou bezpečnostní výbavou a lepšími pneumatikami, ten druhý už dostane výkonnější motor, závodní výfuk a zbaví se nepotřebné komfortní výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků