Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

Bezpečnostní systémy pronikají do všech vozů. Je to proces, který třeba ne každý vítá s nadšením. Říká si, co to bude za chvíli za jízdu, když auta budou napěchována desítkami systémů, které budou rozhodovat za mě. Ale ten proces je očividně nezadržitelný. Příkladem je bezpečnostní systém Active City Stop od Fordu.
Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

„Systém se objeví také v nové Fiestě v listopadu,“ řekl AutoRevue Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR. „U nás bude stát 11 000 korun. Bude nabízen společně s vyhřívaným sklem. Bude ale také samozřejmě součástí dalších paketů.“

 Active City Stop byl poprvé uveden na trh v novém Focusu a dosud si ho objednalo více než 70 000 evropských zákazníků Fordu. Dnes je systém k dispozici také pro modely C-MAX, Grand C-MAX a B-MAX.

V roce 2011 získal ocenění Euro NCAP Advanced, udělované za přínos v oblasti bezpečnostních technologií pro osobní automobily.

A jak systém funguje?

Automobilka Ford si pomohla příměrem, když systém popsala takto: „Ani ti nejpozornější řidiči nedokážou nemrkat, je to biologická nevyhnutelnost. Bezpečnostní systém Active City Stop je ale ve střehu neustále. Než řidič při mrknutí znovu otevře oči, systém zaznamená a vyhodnotí 15 obrazů situace před vozem. Active City Stop využívá vyspělého senzoru, který měří vzdálenost na základě odraženého světelného paprsku.

Frekvence snímání činí 50 snímků za sekundu, což je dvakrát vyšší hodnota, než s jakou pracuje například televizní a filmový průmysl. V rychlostech do 15 km/h dokáže tento systém nehodám zcela zabránit, zatímco do 30 km/h alespoň podstatně zmírní následky kolize.

Active City Stop nepřetržitě monitoruje odstup od vpředu jedoucích vozidel, propočítává riziko nárazu a udržuje brzdový systém v pohotovosti pro případ nutnosti prudkého brzdění.

Pokud řidič v potenciálně nebezpečné situaci nijak nereaguje, ať už brzděním nebo vyhýbacím manévrem, systém aktivuje brzdy, sníží točivý moment motoru a spustí varovné osvětlení.“
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků