Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

Bezpečnostní systémy pronikají do všech vozů. Je to proces, který třeba ne každý vítá s nadšením. Říká si, co to bude za chvíli za jízdu, když auta budou napěchována desítkami systémů, které budou rozhodovat za mě. Ale ten proces je očividně nezadržitelný. Příkladem je bezpečnostní systém Active City Stop od Fordu.
Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

„Systém se objeví také v nové Fiestě v listopadu,“ řekl AutoRevue Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR. „U nás bude stát 11 000 korun. Bude nabízen společně s vyhřívaným sklem. Bude ale také samozřejmě součástí dalších paketů.“

 Active City Stop byl poprvé uveden na trh v novém Focusu a dosud si ho objednalo více než 70 000 evropských zákazníků Fordu. Dnes je systém k dispozici také pro modely C-MAX, Grand C-MAX a B-MAX.

V roce 2011 získal ocenění Euro NCAP Advanced, udělované za přínos v oblasti bezpečnostních technologií pro osobní automobily.

A jak systém funguje?

Automobilka Ford si pomohla příměrem, když systém popsala takto: „Ani ti nejpozornější řidiči nedokážou nemrkat, je to biologická nevyhnutelnost. Bezpečnostní systém Active City Stop je ale ve střehu neustále. Než řidič při mrknutí znovu otevře oči, systém zaznamená a vyhodnotí 15 obrazů situace před vozem. Active City Stop využívá vyspělého senzoru, který měří vzdálenost na základě odraženého světelného paprsku.

Frekvence snímání činí 50 snímků za sekundu, což je dvakrát vyšší hodnota, než s jakou pracuje například televizní a filmový průmysl. V rychlostech do 15 km/h dokáže tento systém nehodám zcela zabránit, zatímco do 30 km/h alespoň podstatně zmírní následky kolize.

Active City Stop nepřetržitě monitoruje odstup od vpředu jedoucích vozidel, propočítává riziko nárazu a udržuje brzdový systém v pohotovosti pro případ nutnosti prudkého brzdění.

Pokud řidič v potenciálně nebezpečné situaci nijak nereaguje, ať už brzděním nebo vyhýbacím manévrem, systém aktivuje brzdy, sníží točivý moment motoru a spustí varovné osvětlení.“
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků