Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

Bezpečnostní systémy pronikají do všech vozů. Je to proces, který třeba ne každý vítá s nadšením. Říká si, co to bude za chvíli za jízdu, když auta budou napěchována desítkami systémů, které budou rozhodovat za mě. Ale ten proces je očividně nezadržitelný. Příkladem je bezpečnostní systém Active City Stop od Fordu.
Active City Stop: než jednou mrknete, systém vyhodnotí 15 obrazů

„Systém se objeví také v nové Fiestě v listopadu,“ řekl AutoRevue Martin Linhart, ředitel vnější komunikace Ford ČR. „U nás bude stát 11 000 korun. Bude nabízen společně s vyhřívaným sklem. Bude ale také samozřejmě součástí dalších paketů.“

 Active City Stop byl poprvé uveden na trh v novém Focusu a dosud si ho objednalo více než 70 000 evropských zákazníků Fordu. Dnes je systém k dispozici také pro modely C-MAX, Grand C-MAX a B-MAX.

V roce 2011 získal ocenění Euro NCAP Advanced, udělované za přínos v oblasti bezpečnostních technologií pro osobní automobily.

A jak systém funguje?

Automobilka Ford si pomohla příměrem, když systém popsala takto: „Ani ti nejpozornější řidiči nedokážou nemrkat, je to biologická nevyhnutelnost. Bezpečnostní systém Active City Stop je ale ve střehu neustále. Než řidič při mrknutí znovu otevře oči, systém zaznamená a vyhodnotí 15 obrazů situace před vozem. Active City Stop využívá vyspělého senzoru, který měří vzdálenost na základě odraženého světelného paprsku.

Frekvence snímání činí 50 snímků za sekundu, což je dvakrát vyšší hodnota, než s jakou pracuje například televizní a filmový průmysl. V rychlostech do 15 km/h dokáže tento systém nehodám zcela zabránit, zatímco do 30 km/h alespoň podstatně zmírní následky kolize.

Active City Stop nepřetržitě monitoruje odstup od vpředu jedoucích vozidel, propočítává riziko nárazu a udržuje brzdový systém v pohotovosti pro případ nutnosti prudkého brzdění.

Pokud řidič v potenciálně nebezpečné situaci nijak nereaguje, ať už brzděním nebo vyhýbacím manévrem, systém aktivuje brzdy, sníží točivý moment motoru a spustí varovné osvětlení.“
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků