Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

puk123  |  22. 12. 2014 14:22

Ano, přímo ideální využití elektromobilu je v pustých oblastech. Odhaduji, že baterky budou dobíjené převážně elektrocentrálou se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
joke  |  22. 12. 2014 14:26

Mohly by tam být i solární nabíječky pro dobíjení v noci v bivaku za svitu luny?

Odpovědět  |   | 
sdf  |  22. 12. 2014 14:53

Přesně. Aby to mohlo fungovat, tak zatím pojede kamion jak kráva s obří elektrocentrálou a hromadou náhradních baterií. Jinak ty přejezdy tohle auto nedá. BTW. možná se pletu, ale vypadá to, že jedna ta baterka váží 400 kg. Jsem zvědav, jak to tam budou měnit :D

Odpovědět  |   | 
joke  |  23. 12. 2014 09:04

Pokud to budou řídit dva vzpěrači, kteří zvednou v trhu (nebo nadhozu?) aspoň 200 kg, tak by tu výměnu 400 kg baterie asi zvládli sami. Nebo by to šlo řešit jako ve Formuli E - mít rozestaveno více vozidel podél trasy a po ujetí každých párset km přesedat do dalšího.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  09. 01. 2017 19:24

no, jako by pro spalovací auta nemusely jezdit doprovodné vozy s palivem a to nehovořím o servisu. Ten závod je přece o něčem jiném a to především o prověření a testování nových technologií a elektropohon má všechny předpoklady, aby spalováky brzy nahradil....

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2014 18:41

Toto je hovadina ist s baterkacom na zavody.

Odpovědět  |   | 
Stepica  |  02. 01. 2015 21:28

Praktické? Ne. Smysluplné? Ne. Ale jako ukázka, kam až tato technologie dospěla je to naprosto úžasný. Fandím jim, budou to mít hoši pořádně těžký (jakoby Dakar nebyl peklo i s "prověřenou" technikou). Já bych se asi nejvíc bál přehřívámí kontrolorů napětí, ale to asi řeší pár větráčků. Za pár let budou eketromobily vyhrávat Dakar, bude to standart a bude to tím pádem nuda. Ale tohle období, ty první krůčky, ty dětský bolesti, učení se za pochodu a zkoušení všemožných cest, než se najde ta mainstreamová, to je prostě vzrušující! A kdo toto nechápě je blbec. Blbec, kterej si za 15 let půjde koupit elektroauto. To v sobe možná bude mít kus technologie z tohoto speciálu, na kterej teď nadává.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 01. 2015 18:22

V podstatě souhlasím až na to, že za pár let budou elektromobily vyhrávat Dakar. Možná, ale jen v kategorii elektromobilů, bude-li za pár let... Na celkové vítězství to bude pár (ale možná spíš mnoho) desítek let trvat... Baterie, které se kapacitou energie vyrovnají 200litrové nádrži benzinu při cca stejné hmotnosti... to není jen tak... To si žádá naprosto přelomové objevy a úplně nové technologie, o kterých se nám zatím ani nesní...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A