Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

puk123  |  22. 12. 2014 14:22

Ano, přímo ideální využití elektromobilu je v pustých oblastech. Odhaduji, že baterky budou dobíjené převážně elektrocentrálou se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
joke  |  22. 12. 2014 14:26

Mohly by tam být i solární nabíječky pro dobíjení v noci v bivaku za svitu luny?

Odpovědět  |   | 
sdf  |  22. 12. 2014 14:53

Přesně. Aby to mohlo fungovat, tak zatím pojede kamion jak kráva s obří elektrocentrálou a hromadou náhradních baterií. Jinak ty přejezdy tohle auto nedá. BTW. možná se pletu, ale vypadá to, že jedna ta baterka váží 400 kg. Jsem zvědav, jak to tam budou měnit :D

Odpovědět  |   | 
joke  |  23. 12. 2014 09:04

Pokud to budou řídit dva vzpěrači, kteří zvednou v trhu (nebo nadhozu?) aspoň 200 kg, tak by tu výměnu 400 kg baterie asi zvládli sami. Nebo by to šlo řešit jako ve Formuli E - mít rozestaveno více vozidel podél trasy a po ujetí každých párset km přesedat do dalšího.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  09. 01. 2017 19:24

no, jako by pro spalovací auta nemusely jezdit doprovodné vozy s palivem a to nehovořím o servisu. Ten závod je přece o něčem jiném a to především o prověření a testování nových technologií a elektropohon má všechny předpoklady, aby spalováky brzy nahradil....

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2014 18:41

Toto je hovadina ist s baterkacom na zavody.

Odpovědět  |   | 
Stepica  |  02. 01. 2015 21:28

Praktické? Ne. Smysluplné? Ne. Ale jako ukázka, kam až tato technologie dospěla je to naprosto úžasný. Fandím jim, budou to mít hoši pořádně těžký (jakoby Dakar nebyl peklo i s "prověřenou" technikou). Já bych se asi nejvíc bál přehřívámí kontrolorů napětí, ale to asi řeší pár větráčků. Za pár let budou eketromobily vyhrávat Dakar, bude to standart a bude to tím pádem nuda. Ale tohle období, ty první krůčky, ty dětský bolesti, učení se za pochodu a zkoušení všemožných cest, než se najde ta mainstreamová, to je prostě vzrušující! A kdo toto nechápě je blbec. Blbec, kterej si za 15 let půjde koupit elektroauto. To v sobe možná bude mít kus technologie z tohoto speciálu, na kterej teď nadává.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 01. 2015 18:22

V podstatě souhlasím až na to, že za pár let budou elektromobily vyhrávat Dakar. Možná, ale jen v kategorii elektromobilů, bude-li za pár let... Na celkové vítězství to bude pár (ale možná spíš mnoho) desítek let trvat... Baterie, které se kapacitou energie vyrovnají 200litrové nádrži benzinu při cca stejné hmotnosti... to není jen tak... To si žádá naprosto přelomové objevy a úplně nové technologie, o kterých se nám zatím ani nesní...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A