Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

puk123  |  22. 12. 2014 14:22

Ano, přímo ideální využití elektromobilu je v pustých oblastech. Odhaduji, že baterky budou dobíjené převážně elektrocentrálou se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
joke  |  22. 12. 2014 14:26

Mohly by tam být i solární nabíječky pro dobíjení v noci v bivaku za svitu luny?

Odpovědět  |   | 
sdf  |  22. 12. 2014 14:53

Přesně. Aby to mohlo fungovat, tak zatím pojede kamion jak kráva s obří elektrocentrálou a hromadou náhradních baterií. Jinak ty přejezdy tohle auto nedá. BTW. možná se pletu, ale vypadá to, že jedna ta baterka váží 400 kg. Jsem zvědav, jak to tam budou měnit :D

Odpovědět  |   | 
joke  |  23. 12. 2014 09:04

Pokud to budou řídit dva vzpěrači, kteří zvednou v trhu (nebo nadhozu?) aspoň 200 kg, tak by tu výměnu 400 kg baterie asi zvládli sami. Nebo by to šlo řešit jako ve Formuli E - mít rozestaveno více vozidel podél trasy a po ujetí každých párset km přesedat do dalšího.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  09. 01. 2017 19:24

no, jako by pro spalovací auta nemusely jezdit doprovodné vozy s palivem a to nehovořím o servisu. Ten závod je přece o něčem jiném a to především o prověření a testování nových technologií a elektropohon má všechny předpoklady, aby spalováky brzy nahradil....

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2014 18:41

Toto je hovadina ist s baterkacom na zavody.

Odpovědět  |   | 
Stepica  |  02. 01. 2015 21:28

Praktické? Ne. Smysluplné? Ne. Ale jako ukázka, kam až tato technologie dospěla je to naprosto úžasný. Fandím jim, budou to mít hoši pořádně těžký (jakoby Dakar nebyl peklo i s "prověřenou" technikou). Já bych se asi nejvíc bál přehřívámí kontrolorů napětí, ale to asi řeší pár větráčků. Za pár let budou eketromobily vyhrávat Dakar, bude to standart a bude to tím pádem nuda. Ale tohle období, ty první krůčky, ty dětský bolesti, učení se za pochodu a zkoušení všemožných cest, než se najde ta mainstreamová, to je prostě vzrušující! A kdo toto nechápě je blbec. Blbec, kterej si za 15 let půjde koupit elektroauto. To v sobe možná bude mít kus technologie z tohoto speciálu, na kterej teď nadává.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 01. 2015 18:22

V podstatě souhlasím až na to, že za pár let budou elektromobily vyhrávat Dakar. Možná, ale jen v kategorii elektromobilů, bude-li za pár let... Na celkové vítězství to bude pár (ale možná spíš mnoho) desítek let trvat... Baterie, které se kapacitou energie vyrovnají 200litrové nádrži benzinu při cca stejné hmotnosti... to není jen tak... To si žádá naprosto přelomové objevy a úplně nové technologie, o kterých se nám zatím ani nesní...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A