Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

puk123  |  22. 12. 2014 14:22

Ano, přímo ideální využití elektromobilu je v pustých oblastech. Odhaduji, že baterky budou dobíjené převážně elektrocentrálou se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
joke  |  22. 12. 2014 14:26

Mohly by tam být i solární nabíječky pro dobíjení v noci v bivaku za svitu luny?

Odpovědět  |   | 
sdf  |  22. 12. 2014 14:53

Přesně. Aby to mohlo fungovat, tak zatím pojede kamion jak kráva s obří elektrocentrálou a hromadou náhradních baterií. Jinak ty přejezdy tohle auto nedá. BTW. možná se pletu, ale vypadá to, že jedna ta baterka váží 400 kg. Jsem zvědav, jak to tam budou měnit :D

Odpovědět  |   | 
joke  |  23. 12. 2014 09:04

Pokud to budou řídit dva vzpěrači, kteří zvednou v trhu (nebo nadhozu?) aspoň 200 kg, tak by tu výměnu 400 kg baterie asi zvládli sami. Nebo by to šlo řešit jako ve Formuli E - mít rozestaveno více vozidel podél trasy a po ujetí každých párset km přesedat do dalšího.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  09. 01. 2017 19:24

no, jako by pro spalovací auta nemusely jezdit doprovodné vozy s palivem a to nehovořím o servisu. Ten závod je přece o něčem jiném a to především o prověření a testování nových technologií a elektropohon má všechny předpoklady, aby spalováky brzy nahradil....

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2014 18:41

Toto je hovadina ist s baterkacom na zavody.

Odpovědět  |   | 
Stepica  |  02. 01. 2015 21:28

Praktické? Ne. Smysluplné? Ne. Ale jako ukázka, kam až tato technologie dospěla je to naprosto úžasný. Fandím jim, budou to mít hoši pořádně těžký (jakoby Dakar nebyl peklo i s "prověřenou" technikou). Já bych se asi nejvíc bál přehřívámí kontrolorů napětí, ale to asi řeší pár větráčků. Za pár let budou eketromobily vyhrávat Dakar, bude to standart a bude to tím pádem nuda. Ale tohle období, ty první krůčky, ty dětský bolesti, učení se za pochodu a zkoušení všemožných cest, než se najde ta mainstreamová, to je prostě vzrušující! A kdo toto nechápě je blbec. Blbec, kterej si za 15 let půjde koupit elektroauto. To v sobe možná bude mít kus technologie z tohoto speciálu, na kterej teď nadává.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 01. 2015 18:22

V podstatě souhlasím až na to, že za pár let budou elektromobily vyhrávat Dakar. Možná, ale jen v kategorii elektromobilů, bude-li za pár let... Na celkové vítězství to bude pár (ale možná spíš mnoho) desítek let trvat... Baterie, které se kapacitou energie vyrovnají 200litrové nádrži benzinu při cca stejné hmotnosti... to není jen tak... To si žádá naprosto přelomové objevy a úplně nové technologie, o kterých se nám zatím ani nesní...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A
Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překva…

Alespoň nějaké přiblížení cenové hladiny, na které se bude nové „ereso“ pohybovat…

22.  5.  2020 | | 126 N/A