Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

puk123  |  22. 12. 2014 14:22

Ano, přímo ideální využití elektromobilu je v pustých oblastech. Odhaduji, že baterky budou dobíjené převážně elektrocentrálou se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
joke  |  22. 12. 2014 14:26

Mohly by tam být i solární nabíječky pro dobíjení v noci v bivaku za svitu luny?

Odpovědět  |   | 
sdf  |  22. 12. 2014 14:53

Přesně. Aby to mohlo fungovat, tak zatím pojede kamion jak kráva s obří elektrocentrálou a hromadou náhradních baterií. Jinak ty přejezdy tohle auto nedá. BTW. možná se pletu, ale vypadá to, že jedna ta baterka váží 400 kg. Jsem zvědav, jak to tam budou měnit :D

Odpovědět  |   | 
joke  |  23. 12. 2014 09:04

Pokud to budou řídit dva vzpěrači, kteří zvednou v trhu (nebo nadhozu?) aspoň 200 kg, tak by tu výměnu 400 kg baterie asi zvládli sami. Nebo by to šlo řešit jako ve Formuli E - mít rozestaveno více vozidel podél trasy a po ujetí každých párset km přesedat do dalšího.

Odpovědět  |   | 
Zbyněk  |  09. 01. 2017 19:24

no, jako by pro spalovací auta nemusely jezdit doprovodné vozy s palivem a to nehovořím o servisu. Ten závod je přece o něčem jiném a to především o prověření a testování nových technologií a elektropohon má všechny předpoklady, aby spalováky brzy nahradil....

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 12. 2014 18:41

Toto je hovadina ist s baterkacom na zavody.

Odpovědět  |   | 
Stepica  |  02. 01. 2015 21:28

Praktické? Ne. Smysluplné? Ne. Ale jako ukázka, kam až tato technologie dospěla je to naprosto úžasný. Fandím jim, budou to mít hoši pořádně těžký (jakoby Dakar nebyl peklo i s "prověřenou" technikou). Já bych se asi nejvíc bál přehřívámí kontrolorů napětí, ale to asi řeší pár větráčků. Za pár let budou eketromobily vyhrávat Dakar, bude to standart a bude to tím pádem nuda. Ale tohle období, ty první krůčky, ty dětský bolesti, učení se za pochodu a zkoušení všemožných cest, než se najde ta mainstreamová, to je prostě vzrušující! A kdo toto nechápě je blbec. Blbec, kterej si za 15 let půjde koupit elektroauto. To v sobe možná bude mít kus technologie z tohoto speciálu, na kterej teď nadává.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 01. 2015 18:22

V podstatě souhlasím až na to, že za pár let budou elektromobily vyhrávat Dakar. Možná, ale jen v kategorii elektromobilů, bude-li za pár let... Na celkové vítězství to bude pár (ale možná spíš mnoho) desítek let trvat... Baterie, které se kapacitou energie vyrovnají 200litrové nádrži benzinu při cca stejné hmotnosti... to není jen tak... To si žádá naprosto přelomové objevy a úplně nové technologie, o kterých se nám zatím ani nesní...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 27 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A