Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Španělská společnost Acciona vyšle na dakarskou rallye 2015 čistě elektrický automobil. V historii této soutěže to bude vůbec poprvé, co se do závodu vydá elektrický vůz, který se musí spolehnout pouze na akumulátory a který si nepoveze žádný generátor.

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Základem elektrického speciálu je trubkový rám. Elektromotor nabízí výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, přičemž systém používá čtyři sady akumulátorů o celkové kapacitě 140 kWh. Každá z těchto čtyř částí může být vyměněna za plně dobitou. Dohromady zvládne tento elektromobil ujet v závodním tempu 350 km, nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h.

Hmotnost logicky závisí na tom, kolik akumulátorů v autě zrovna je. Při kapacitě 25 % váží vůz 1250 kg, pokud budou uvnitř všechny čtyři moduly, vyšplhá se váha na 2550 kg. Vůz lze nabíjet různými způsoby od klasické zásuvky po rychlodobíjecí stanici. Spotřeba se má pohybovat od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na terénu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků