Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Španělská společnost Acciona vyšle na dakarskou rallye 2015 čistě elektrický automobil. V historii této soutěže to bude vůbec poprvé, co se do závodu vydá elektrický vůz, který se musí spolehnout pouze na akumulátory a který si nepoveze žádný generátor.

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Základem elektrického speciálu je trubkový rám. Elektromotor nabízí výkon 220 kW (300 k) a 700 Nm, přičemž systém používá čtyři sady akumulátorů o celkové kapacitě 140 kWh. Každá z těchto čtyř částí může být vyměněna za plně dobitou. Dohromady zvládne tento elektromobil ujet v závodním tempu 350 km, nejvyšší rychlost je omezena na 150 km/h.

Hmotnost logicky závisí na tom, kolik akumulátorů v autě zrovna je. Při kapacitě 25 % váží vůz 1250 kg, pokud budou uvnitř všechny čtyři moduly, vyšplhá se váha na 2550 kg. Vůz lze nabíjet různými způsoby od klasické zásuvky po rychlodobíjecí stanici. Spotřeba se má pohybovat od 20 do 45 kWh/100 km v závislosti na terénu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků