AC Schnitzer vytunil BMW Z4. Má teď naftový motor, tři turba a 430 koní

Pokud jste vždycky toužili mít roadster BMW Z4 se silným naftovým motorem, zavolejte do AC Schnitzer, oni ho postaví. Ovšem bude to něco stát, protože tento tuningový koncept údajně přišel na 114 000 eur, tedy asi 3 080 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z4 se dočkalo poměrně zásadní proměny. Vpředu najdete hned třemi turby přeplňovaný naftový šestiválec, vzadu samosvor z M3 E92

Model ACZ4 5.0d je založen na BMW Z4 sDrive23i, tedy na modelu s posledním atmosférickým šestiválcem v nabídce automobilky. Je to trochu škoda, protože ten už stejně dneska nekoupíte. Na místo benzínového atmosférického šestiválce o objemu 2,5 l se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec se třemi turby z modelu BMW M550d.

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Ten byl ale ještě důkladně vytuněn, takže nyní odevzdává z klikové hřídele na osmistupňovou automatickou převodovku (ta také pochází z BMW 550d a nahrazuje šestistupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masivní točivý moment 840 Nm. Zadní poháněná kola tak budou mít spoustu práce a nadře se i samosvor z BMW M3 E92.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept vznikl na individuální objednávku, ale některé z karosářských dílů a například i odlehčená kola se objeví v nabídce tuningových doplňků na BMW Z4

Podle úpravce AC Schnitzer zvládne roadster ACZ4 5.0d zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost prý leží někde za 300 km/h. Závodní okruh Sachsenring zajel v testu Auto Bildu za 1:37,22 min a stal se nejrychlejším dieselem na tomto okruhu vůbec.

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

AC Schnitzer také BMW Z4 důkladně odlehčil. Sice na něj nalepil sem tam nějaký ten karbonový spoiler, ale třeba na mechanismu a konstrukci střechy ušetřil 90 kg, sériový výfuk o hmotnosti 23 kg nahradil vlastním s hmotností pouhé 4 kg a i speciální 19" kola uspořila celkem 25 kg.

Celkem se podařilo ušetřit 131 kg, nicméně těžký motor a převodovka stojí za hmotností 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na soukromou objednávku a není nyní na prodej. Aerodynamické komponenty, kola a další díly však budou v nabídce AC Schnitzer pro běžné roadstery BMW Z4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků