AC Schnitzer Tension: ještě brutálnější M6

Tuner AC Schnitzer, vrchní ladič automobilky BMW, přivezl do Frankfurtu koncept s názvem Tension. Jde o zajímavý koncept upraveného modelu M6, který má dvoubarevné lakování: magic-orange a carbon-grey, nové spoilery, 20palcová kola s pneumatikami 285/30 na přední nápravě a 325/25 vzadu. Nové nastavení podvozku, odpružení a snížení světlé výšky vozu o 30 milimetrů zlepší jízdní vlastnosti a když se k tomu přidá vyšší výkon pětilitrového desetiválce, sportovně laděným řidičům už svrbí ruce.

Za velkými disky se ukrývají velké brzdy, kotouče mají průměr 374 milimetry, které na přední nápravě svírají osmipístkové třmeny, vzadu mají třmeny čtyři pístky. U motoru AC Schnitzer přeprogramoval elektroniku a vyměnil výfukový systém. Výsledkem je výkon 406 kW (552 k), což je o 45 koní více než má sériová em-šestka. Maximální točivý moment vzrostl o 20 Nm na celkovou hodnotu 540 Nm. S těmito parametry zrychlí koncept Tension z nuly na stovku za 4,5 s a po vymontování elektronického omezovače rychlosti vůz atakuje hranici 325 km/h. Pro sběratele vozů má AC Schnitzer lákavou nabídku: koncept Tension je na prodej, cena byla stanovena na 266 tis. Euro (cca 8 mil. korun).

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků