AC Schnitzer BMW X1: nebylo co zkazit

Německý ladič AC Schnitzer dokončil přípravu své sady pro vylepšení modelu BMW X1. Kupodivu nevypadá nejhůře.

Svoji novinku představil Schnitzer poprvé na autosalonu v Ženevě, my se jí podíváme na zoubek nyní. První pohled je příjemným překvapením, neboť upravená X1 není až tak „přeplácaná”, jak bývá u tohoto ladiče zvykem. Na druhou stranu je ale třeba říci, že X1 není zrovna vrcholem krásy a elegance a tuningem se jí nedá příliš uškodit. Ale k vzhledovým úpravám se ještě dostaneme, při popisu změn začneme u vylepšených motorů.

Nabidka AC Schnitzer se týká široké škály tří vznětových čtyřválců a zážehového šestiválce, přičemž modifikace mají za úkol výrazné nárůsty dynamických parametrů. Například dvoudmychadlová dieselová verze BMW X1 xDrive23d byla posílena z původních 204 koní (150 kW) až na 240 koní. Podobných dílčích úprav doznala i provedení 2,0d a 1,8d, jejichž výkony vrcholí hodnotami 210 koní (154 kW), resp. 171 koní (126 kW), nezaleží přitom na tom, zda zvolíte soustavu pohonu všech kol xDrive, nebo standardní sDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci zážehových motorů však mohou být zklamaní, neboť parametry upraveného šestiválcového modelu X1 XDrive28i se standardním výkonem 258 koní (190 kW) nebyly dosud zveřejněny. Až na strohé konstatování, že se můžeme těšit na upravený tlumič výfuku a chromované koncovky. BMW X1 od AC Schnitzeru vyjíždí na devatenáctipalcových litých ráfcích Type VIII se zdánlivě zdvojenými paprsky a dvoubarevným lakováním, přičemž jsou k mání i kola řad Type IV a Type VI s průměry 18 a 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si na karosérii modifikovaného BMW X1 všimneme především instalace doplňkových nástavců předního a zadního spoileru, za pozornost stojí rovněž dnes již typické, specifickým způsobem zdobené výdechy na kapotě. Na palubě pak najdeme kromě jiného hliníkovou hlavici řadicí páky s možností zástavby digitálního displeje, hliníkové provedení ovladače i-Drive na středové konzoli (v designu připomínajícím použité lité ráfky), sportovní pedály nebo dekorační panely z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer BMW X1

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků