AC Schnitzer BMW X1: nebylo co zkazit

Německý ladič AC Schnitzer dokončil přípravu své sady pro vylepšení modelu BMW X1. Kupodivu nevypadá nejhůře.

Svoji novinku představil Schnitzer poprvé na autosalonu v Ženevě, my se jí podíváme na zoubek nyní. První pohled je příjemným překvapením, neboť upravená X1 není až tak „přeplácaná”, jak bývá u tohoto ladiče zvykem. Na druhou stranu je ale třeba říci, že X1 není zrovna vrcholem krásy a elegance a tuningem se jí nedá příliš uškodit. Ale k vzhledovým úpravám se ještě dostaneme, při popisu změn začneme u vylepšených motorů.

Nabidka AC Schnitzer se týká široké škály tří vznětových čtyřválců a zážehového šestiválce, přičemž modifikace mají za úkol výrazné nárůsty dynamických parametrů. Například dvoudmychadlová dieselová verze BMW X1 xDrive23d byla posílena z původních 204 koní (150 kW) až na 240 koní. Podobných dílčích úprav doznala i provedení 2,0d a 1,8d, jejichž výkony vrcholí hodnotami 210 koní (154 kW), resp. 171 koní (126 kW), nezaleží přitom na tom, zda zvolíte soustavu pohonu všech kol xDrive, nebo standardní sDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci zážehových motorů však mohou být zklamaní, neboť parametry upraveného šestiválcového modelu X1 XDrive28i se standardním výkonem 258 koní (190 kW) nebyly dosud zveřejněny. Až na strohé konstatování, že se můžeme těšit na upravený tlumič výfuku a chromované koncovky. BMW X1 od AC Schnitzeru vyjíždí na devatenáctipalcových litých ráfcích Type VIII se zdánlivě zdvojenými paprsky a dvoubarevným lakováním, přičemž jsou k mání i kola řad Type IV a Type VI s průměry 18 a 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si na karosérii modifikovaného BMW X1 všimneme především instalace doplňkových nástavců předního a zadního spoileru, za pozornost stojí rovněž dnes již typické, specifickým způsobem zdobené výdechy na kapotě. Na palubě pak najdeme kromě jiného hliníkovou hlavici řadicí páky s možností zástavby digitálního displeje, hliníkové provedení ovladače i-Drive na středové konzoli (v designu připomínajícím použité lité ráfky), sportovní pedály nebo dekorační panely z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer BMW X1
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 5 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků