AC Schnitzer ACS5 3,5d: silnější a ostřejší pětka

Tuner AC Schnitzer nezaváhal a vyladil jeden z nejlepších dieselových agregátů na současném trhu. Výkon se zvedl až na 228 kW a točivý moment vzrostl na 650 Nm. Sedan řady 5 dostal navíc karosářské doplňky, 20palcová kola a přišel o omezovač rychlosti...
AC Schnitzer ACS5 3,5d: silnější a ostřejší pětka

BMW přivedlo před nedávnem na svět současný vrchol dieselových motorů v podobě modelu 535d, kde se pod kapotou objevil třílitrový šestiválec s menším a větším turbodmychadlem. Agregát disponuje výkonem rovných 200 kW (272 k) a maximální točivý moment je úctyhodných 560 Nm ve 2 000 ot. Dvorní tuner vozu bavorské automobilky, firma AC Schnitzer, přeprogramoval řídící jednotku, lehce zvedl plnící tlak a doladil pár detailů, které zvedly celkový výkon na 228 kW (310 k) v 4 100 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočil o 90 Nm na 650 Nm, který je dostupný již od 2 500 ot/min.

Model ACS 3,5d zvládne sprint z nuly na stovku za 6,0 s, hranici 200 km/h pokoří za 23 s a nejvyšší rychlost je po odstranění elektronického omezovače 265 km/h. Vůz dostal i kompletní aerodynamický paket: nový je přední nárazník s integrovaným spoilerem, širší boční prahy, oplechování zádě, difuzor, chromované koncovky výfuku, decentní přítlačná lišta nad zadním sklem a na víku zavazadlového kufru.

BMW dostalo od vínku od AC Schnitzera ještě nové naladění podvozku, tužší odpružení vozu a 20palcové vícedílné disky s pneumatikami o rozměrech 255/30 vpředu a 295/30 vzadu. V interiéru je obložení z karbonu a po domluvě s tunerem i možnost namontování individuálních doplňků výbavy.

 
AC Schnitzer ACS 3,5d

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků