AC Schnitzer ACS4: nabroušená dvojka

Specialista na vozy z Mnichova si za své další „oběti” vybral obě eMkové Z4. Již od základu extrémní vozy se tak stávají ještě ostřejšími.

Dnes se podíváme na zoubek dvojici upravených „zet-čtyřek“ z divize M. Tuner AC Schnitzer byl ale přesvědčen, že dokáže z již nabroušených vozů vydolovat víc. Jak se mu to povedlo?

Kdo by čekal nějaké navyšování výkonu kompresorem či turbodmychadlem, má smůlu. Atmosférický šestiválec 3,2 l je sám o sobě mistrovským dílem a každý zásah by jeho agresivní charakter a návykové chování doslova zabil.

Zcela beze změn však dynamika nezůstane. U Schnitzera se rozhodli změnit stály převod z 3,62:1 na 3,91:1, co má sice za následek nižší dosažitelnou maximální rychlost, na druhou stranu ale poskytne lepší akceleraci a motor se bude jednodušeji dostávat do otáček, které tak neskutečně miluje.

Podvozek se dočkal jiných pružin, tlumičů a také silnějších stabilizátorů. Na rozbité okresky by tak pravděpodobně vhodný nebyl, již sériové naladění je vcelku tvrdým oříškem. K tomu se pochopitelně přidala nižší světlá výška a tuner se nechal slyšet, že již nyní chystá nekompromisní závodní podvozek. Ten si ale pořídí jen opravdový nadšenec, který stráví většinu času ježděním na okruhu.

Kromě tohoto tuner vyměnil výfukové potrubí, které dle jeho slov výkon navýší jen mírně, ale motor díky němu lépe reaguje na pokyny plynového pedálu. Koncovka zase má hrát ještě kvalitnější „hudbu“, i když po poslechu sériového naladění výfuku si ani prostor pro zlepšování představit neumím. Každému ale chutná něco jiného.

Na objednávku dodává Schnitzer až dvacetipalcové disky z lehkých slitin v různých designech. K dispozici jsou pochopitelně i ráfky menšího průměru (17-19 palců), zde úpravce meze neklade. Na největších jsou pak obuty pneumatiky s rozměrem 245/30 vpředu a 285/25 vzadu.

Součástí optického paketu jsou také modifikovaný přední karbonový spoiler, přispívající k dobré aerodynamice vozu a zadní difuzor zlepšující přítlak na zadní nápravě. Komu by tohle nestačilo, může si zvolit ze třech druhů přítlačných křídel. Pro někoho zase může být dobrou zprávou, že optipaket  a ráfky jsou k dispozici i pro základní verze.

Nedotčené nezůstalo ani řazení - dostalo AC Shnitzerem vyvinuté kratší dráhy, nazvané výstižně Short Shift. Ty jsou k dispozici pro verze M a také pro motorizace 3,0i a 3,0si s manuálním řazením.

A nakonec se zastavíme u brzd. Na objednávku mohou být ty přední vyměněny a nahrazeny výkonnějšími s kotouči o průměru 332 mm a třmeny s většími pístky. Tohle však neplatí pro „emkové“ verze, tam zůstane vše při starém.

Ačkoli tohle už pravděpodobně nikoho zajímat nebude, AC Schnitzer má připraveny také úpravy interiéru. Karbonové prvky, jemná kůže, leštěný hliník nebo sportovní pedály, tohle všechno vás může uvnitř obklopovat. Je to čistě na vás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Coupé


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Roadster

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků