AC Schnitzer ACS4: nabroušená dvojka

Specialista na vozy z Mnichova si za své další „oběti” vybral obě eMkové Z4. Již od základu extrémní vozy se tak stávají ještě ostřejšími.

Dnes se podíváme na zoubek dvojici upravených „zet-čtyřek“ z divize M. Tuner AC Schnitzer byl ale přesvědčen, že dokáže z již nabroušených vozů vydolovat víc. Jak se mu to povedlo?

Kdo by čekal nějaké navyšování výkonu kompresorem či turbodmychadlem, má smůlu. Atmosférický šestiválec 3,2 l je sám o sobě mistrovským dílem a každý zásah by jeho agresivní charakter a návykové chování doslova zabil.

Zcela beze změn však dynamika nezůstane. U Schnitzera se rozhodli změnit stály převod z 3,62:1 na 3,91:1, co má sice za následek nižší dosažitelnou maximální rychlost, na druhou stranu ale poskytne lepší akceleraci a motor se bude jednodušeji dostávat do otáček, které tak neskutečně miluje.

Podvozek se dočkal jiných pružin, tlumičů a také silnějších stabilizátorů. Na rozbité okresky by tak pravděpodobně vhodný nebyl, již sériové naladění je vcelku tvrdým oříškem. K tomu se pochopitelně přidala nižší světlá výška a tuner se nechal slyšet, že již nyní chystá nekompromisní závodní podvozek. Ten si ale pořídí jen opravdový nadšenec, který stráví většinu času ježděním na okruhu.

Kromě tohoto tuner vyměnil výfukové potrubí, které dle jeho slov výkon navýší jen mírně, ale motor díky němu lépe reaguje na pokyny plynového pedálu. Koncovka zase má hrát ještě kvalitnější „hudbu“, i když po poslechu sériového naladění výfuku si ani prostor pro zlepšování představit neumím. Každému ale chutná něco jiného.

Na objednávku dodává Schnitzer až dvacetipalcové disky z lehkých slitin v různých designech. K dispozici jsou pochopitelně i ráfky menšího průměru (17-19 palců), zde úpravce meze neklade. Na největších jsou pak obuty pneumatiky s rozměrem 245/30 vpředu a 285/25 vzadu.

Součástí optického paketu jsou také modifikovaný přední karbonový spoiler, přispívající k dobré aerodynamice vozu a zadní difuzor zlepšující přítlak na zadní nápravě. Komu by tohle nestačilo, může si zvolit ze třech druhů přítlačných křídel. Pro někoho zase může být dobrou zprávou, že optipaket  a ráfky jsou k dispozici i pro základní verze.

Nedotčené nezůstalo ani řazení - dostalo AC Shnitzerem vyvinuté kratší dráhy, nazvané výstižně Short Shift. Ty jsou k dispozici pro verze M a také pro motorizace 3,0i a 3,0si s manuálním řazením.

A nakonec se zastavíme u brzd. Na objednávku mohou být ty přední vyměněny a nahrazeny výkonnějšími s kotouči o průměru 332 mm a třmeny s většími pístky. Tohle však neplatí pro „emkové“ verze, tam zůstane vše při starém.

Ačkoli tohle už pravděpodobně nikoho zajímat nebude, AC Schnitzer má připraveny také úpravy interiéru. Karbonové prvky, jemná kůže, leštěný hliník nebo sportovní pedály, tohle všechno vás může uvnitř obklopovat. Je to čistě na vás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Coupé


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Roadster

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků