AC Schnitzer ACS4: nabroušená dvojka

Specialista na vozy z Mnichova si za své další „oběti” vybral obě eMkové Z4. Již od základu extrémní vozy se tak stávají ještě ostřejšími.

Dnes se podíváme na zoubek dvojici upravených „zet-čtyřek“ z divize M. Tuner AC Schnitzer byl ale přesvědčen, že dokáže z již nabroušených vozů vydolovat víc. Jak se mu to povedlo?

Kdo by čekal nějaké navyšování výkonu kompresorem či turbodmychadlem, má smůlu. Atmosférický šestiválec 3,2 l je sám o sobě mistrovským dílem a každý zásah by jeho agresivní charakter a návykové chování doslova zabil.

Zcela beze změn však dynamika nezůstane. U Schnitzera se rozhodli změnit stály převod z 3,62:1 na 3,91:1, co má sice za následek nižší dosažitelnou maximální rychlost, na druhou stranu ale poskytne lepší akceleraci a motor se bude jednodušeji dostávat do otáček, které tak neskutečně miluje.

Podvozek se dočkal jiných pružin, tlumičů a také silnějších stabilizátorů. Na rozbité okresky by tak pravděpodobně vhodný nebyl, již sériové naladění je vcelku tvrdým oříškem. K tomu se pochopitelně přidala nižší světlá výška a tuner se nechal slyšet, že již nyní chystá nekompromisní závodní podvozek. Ten si ale pořídí jen opravdový nadšenec, který stráví většinu času ježděním na okruhu.

Kromě tohoto tuner vyměnil výfukové potrubí, které dle jeho slov výkon navýší jen mírně, ale motor díky němu lépe reaguje na pokyny plynového pedálu. Koncovka zase má hrát ještě kvalitnější „hudbu“, i když po poslechu sériového naladění výfuku si ani prostor pro zlepšování představit neumím. Každému ale chutná něco jiného.

Na objednávku dodává Schnitzer až dvacetipalcové disky z lehkých slitin v různých designech. K dispozici jsou pochopitelně i ráfky menšího průměru (17-19 palců), zde úpravce meze neklade. Na největších jsou pak obuty pneumatiky s rozměrem 245/30 vpředu a 285/25 vzadu.

Součástí optického paketu jsou také modifikovaný přední karbonový spoiler, přispívající k dobré aerodynamice vozu a zadní difuzor zlepšující přítlak na zadní nápravě. Komu by tohle nestačilo, může si zvolit ze třech druhů přítlačných křídel. Pro někoho zase může být dobrou zprávou, že optipaket  a ráfky jsou k dispozici i pro základní verze.

Nedotčené nezůstalo ani řazení - dostalo AC Shnitzerem vyvinuté kratší dráhy, nazvané výstižně Short Shift. Ty jsou k dispozici pro verze M a také pro motorizace 3,0i a 3,0si s manuálním řazením.

A nakonec se zastavíme u brzd. Na objednávku mohou být ty přední vyměněny a nahrazeny výkonnějšími s kotouči o průměru 332 mm a třmeny s většími pístky. Tohle však neplatí pro „emkové“ verze, tam zůstane vše při starém.

Ačkoli tohle už pravděpodobně nikoho zajímat nebude, AC Schnitzer má připraveny také úpravy interiéru. Karbonové prvky, jemná kůže, leštěný hliník nebo sportovní pedály, tohle všechno vás může uvnitř obklopovat. Je to čistě na vás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Coupé


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS4 M Roadster

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků