AC Schnitzer ACS3 Cpe: pro milovníky nafty

Někdo nemůže naftu cítit ani v rodinném voze, jiný si ji dopřeje i do sportovního coupé. Pro takové AC Shnitzer vyladil BMW 330Cd.

To nejdůležitější, avšak nijak převratné, se odehrálo pod kapotou. Základnímu vznětovému šestiválci 3,0 l s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 Nm byla přeprogramována řídící jednotka, co z něho vydolovalo dalších 34 koní výkonu a 50 Nm točivého momentu. Agregát s výkonem celkových 195 kW (265 k) tak dokáže coupé roztáhnout na stovku o půl sekundy dříve, přesně za 6,1 s. A Schnitzer se rád chlubí tim, že to je rychleji než u modelu 335d, který brzdí o něco větší hmotnost a povinná automatická převodovka.

Nebyl by to AC Schnitzer, kdyby se nepodepsal i na úpravě vnějšího stylingu. Jiný je přední nárazník s integrovaným spoilerem, rozšíření se dočkaly boční prahy a nedotčen nezůstal ani nárazník zadní, pod kterým si našel místo difuzor. Na uhlazené karosérii trojkového coupé vynikne trochu zvláštně spoiler na víku zavazadlového prostoru. Příplatkový výfuk s dvěma koncovkami po stranách rovněž nepůsobí nejlépe, zvlášť, když je pod kapotou diesel s jediným výfukovým potrubím vedoucím od svodů výfuku pod celým vozem.

Zákazník si však může zvolit příslušenství podle svých přání, na výběr jsou kola s průměrem 18-20 palců. Podvozek AC Schnitzer snižuje na požádání o 25 mm, přičemž úprava zahrnuje kromě nových pružin také nové tlumiče a stabilizátory. Pro detailisty má tuner připraveno několik prvků do interiéru a pokud si necháte odstranit omezovač, dostanete nové cejchování do 300 km/h.

Pokud se nyní ptáte, proč si AC Shnitzer pro tuning vybral právě slabší diesel, odpověď je jednoduchá – pro vrcholné motorizace 335i a 335d se úpravy teprve chystají.

Tip: Přečtěte si o zajímavější úpravě Z4 M coupé i roadster od firmy AC Schnitzer.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
AC Schnitzer ACS3

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků