AC 378 GT Zagato: premiéra důležitá, ale tichá

Společnost AC ve své aktuální podobě v Ženevě představila svůj zcela nový sportovní model.

Jeho jméno zní AC 378 GT Zagato, takže je celkem jasné, že se o jeho vzhled postarala italská karosárna Zagato. A v historii to není poprvé, co se značky AC a Zagato setkaly, například již v roce 1958 odeslalo švýcarské dealerství značky AC podvozek modelu AC Ace s číslem BEX 477 do dílen Carrozzeria Zagato, kde na něj postavili krásnou uzavřenou karoserii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp AC Ace Bristol Zagato  z roku 1958

Vyrobena byla z hliníkových slitin a střecha nad sedadly nesla typické „bubliny“, jež charakterizují i řadu pozdějších kreací karosárny Zagato. Za zmínku stojí, že tento prototyp stále jezdí a je ozdobou nejen výstav a soutěží elegance, ale také se s úspěchy účastní různých závodů historických vozidel.

Než se dostaneme k ženevské novince, je třeba připomenout, že karosárna Zagato o sobě v poslední době dává vědět stále častěji. Vzpomeneme si třeba na loňský projekt Zagato TZ3 Stradale kombinující mechanické skupiny vozu Dodge Viper ACR s prvky typickými pro značku Alfa Romeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na loňském autosalonu v Ženevě byl představen také prototyp Fiat 500 Coupé Zagato (opět s „bublinami“ ve střeše!), přičemž hlavním letošním ženevským projektem Zagata se stal špičkový model Aston Martin Vantage V12 Zagato. Poněkud stranou zájmu stála premiéra modelu AC 378 GT Zagato, jež se navíc málem vůbec neudála…

Aston Martin Vantage V12 Zagato: bestie oficiálně!

Aston Martin Vantage V12 Zagato: bestie oficiálně!

Prototyp AC 378 GT Zagato byl totiž z blíže neuvedených důvodů pozdržen švýcarskými celními úřady. Vše ale nakonec dobře dopadlo, takže pokud se do Ženevy ještě chystáte, tento stroj si prohlédnete. Ihned si pak všimnete typicky odvážných, přesto ale vyvážených křivek a proporcí, jež odkazují na to nejlepší z historie Carrozzeria Zagato a vozu dodávají pocit pohybu i ve chvíli, kdy stojí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce základní koncepce zůstává novinka věrná legendární předloze v podobě Shelbyho AC Cobry, která mimochodem letos slaví své 50. výročí. Celá konstrukce je tedy i v tomto případě lehká a kompaktní a o pohon se stará velký americký osmiválec GM 6,2 l V8 o výkonu 434 koní (319 kW).    

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
AC 378 GT Zagato je novou a vážně míněnou nadějí automobilky AC

Společnost AC v posledních letech, podobně jako většina ostatních malosériových automobilek, strádala a prošla řadou přemetů, nicméně pod vedením nového předsedy představenstva Sira Jeremyho Mackenzie se zdá, že vykročila konečně tím správným směrem. AC má v současnosti svá konstrukční a výrobní střediska nejen ve Velké Británii, ale také v Německu a Jižní Africe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S vozy AC 378 GT Zagato se počítá také pro automobilové závody

Nový model AC 378 GT Zagato bude nabízen zatím pouze ne britském a německém trhu a jeho základní cena se má v přepočtu pohybovat okolo 2,7 mil. Kč. Vedení značky AC zároveň zvažuje zahájení omezené série replik v úvodu tohoto článku zmíněného prototypu AC Ace Bristol Zagato.

Klepněte pro větší obrázek
Repliky původního AC Ace v nabídce značky AC stále zůstávají

Výroba originálu, z kterého před půlstoletím vyšel Carroll Shelby při stavbě své Cobry, ve výrobě zůstává jako model AC Mk. II Classic.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků