ABT vyladil Audi S8. Velká limuzína má 700 koní a stovku dá za 3,4 sekundy!

Ani poslední rychlá limuzína od Audi neutekla úpravcům německé dílny ABT. Decentní byli tak maximálně na exteriéru.

Znáte to. Komu by nestačila již vskutku rychlá série, může samozřejmě kouknout po úpravcích. Tento scénář lze použít rovněž na poslední generaci rychlejší limuzíny Audi S8, na kterou nyní sáhl známý německý úpravce ABT. A vlastně tak zastává místo potencionálního a výkonnějšího modelu S8 plus, o jehož možném příchodu však samo Audi zatím mlčí.

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Černě lakovaná limuzína může působit vcelku nenápadně, pod kapotou se však děly věci. Původní čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly totiž ABT posunul na hodnoty rovných 700 koní (515 kW) a 880 N.m točivého momentu. Hezká dávka navíc oproti původním 571 koním (420 kW) a 800 N.m.

základní Audi S8 o hmotnosti 2,3 tuny zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h rychleji než nové Porsche 911 Carrera, tedy za 3,8 sekundy, speciál od ABTu nicméně tento čas dále seškrtává na 3,4 sekundy. Maximální rychlost se pak navyšuje z dřívějších 250 km/h na 270 km/h – pokud je auto ze série vybaveno karbon-keramickými brzdami.

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

ABT nakonec vyšperkoval i exteriér vozu, především nahodil svůj design 21palcových kol a na kufru se objevuje malinký karbonový spoiler. Uvnitř samozřejmě nechybí nějaká ta loga ABT, třeba na startovacím tlačítku či voliči převodovky.  

Za samostatný balíček úprav motoru ABT Power k dosažení sedmi set koní chce dílna 10.990 eur (asi 293.000 korun). Kola na fotkách přijdou na 4590 eur (asi 122.000 korun).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků