ABT VW Golf VI: první vlaštovka s 240 koňmi

Pokaždé, když koncern Volkswagen vypustí nový model, je ABT jedna z prvních společností, které přijdou s optickým a technickým vylepšením a jinak to není ani v případě šesté generace modelu Golf, která si svou premiéru odkroutila v Paříži. Jinak usedle vypadající model se po zásahu této společnosti trochu rozdivočil a to nejen navenek.

Nový Golf byl obdařen poměrně výstředním bodykitem, na jehož adresu se hodí mnoho různých přívlastků, ovšem slovo „decentní“ mezi nimi určitě nehledejte. Nicméně, proti gustu žádný dišputát a i tato kreace se může někomu zamlouvat. Osobitnou pozornost si pak vyžaduje zejména přední nárazník se zvětšenými průduchy, integrovanými mlhovkami a karbonovým spoilerem. Záď je zas zdobena nejen střešním spoilerem zlepšujícím přítlak, ale nepřehlédnutelným difuzorem. Z profilu pak nejvíce zaujmou 18-ti nebo 19-ti palcová kola, přičemž výběr rozměru je ponechán na zákazníka.

Co se týče technických úprav, ani zde lidé z ABT nešetřili. Novému Golfu dopřáli tužší sportovní pružení a účinnější brzdy, osobitnou kapitolou jsou pak změny výkonů pohonných jednotek. Po přeinstalování řídící jednotky u motoru 1,4 TSI se výkon tohoto přeplňovaného čtyřválce vyšplhal na 160 koní (117 kW), u dieselového dvoulitru vzrostl výkon o 30 koní (22 kW) na hodnotu 170 koní (125 kW) a vrcholem nabídky jsou úpravy pro benzínový dvoulitr FSI, který po modifikacích disponuje 240 plnokrevníky (175 kW). 

Takto „frajersky“ upravený Golf se veřejnosti představí na tuningshow v německém Essenu, která své brány otevře již 29 listopadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
ABT VW Golf VI
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků