Dvorní německý úpravce vozů koncernu Volkswagen, firma Abt, nenechala bez povšimnutí ani nejmenší městské vozítko z dílen VW. Upravený model Fox si právě odbýjí svou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu.
Úpravami prošel přední nárazník, který byl více „protažen“ k zemi. Sportovnější dojem auta oproti sérii dotvářejí nový zadní spoiler a zdvojená koncovka výfuku. Fox je posazen na efektních 16 nebo 17-palcových kolech z lehkých slitin.
Beze změn nezůstal ani podvozek, který byl snížen o celých 40 mm. Výsledkem jsou rychlejší a přesnější reakce na pokyny volantu, auto se ochotněji vrhá do zatáček. Tvrdším odpružením bylo eliminováno nežádoucí naklánění karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách.
Jako pohonnou jednotku si Abt vybral vyladit tříválcovou turbodieslovou jedna-čtyřku, která po úpravě dává výkon 70 kW (95 koní) a točivý moment 230 Nm (v sérii 51 kW a 155 Nm). To může být pro odpůrce nafty zklamáním, raději by pod kapotou viděli benzínový agregát. Abt ale neměl moc z čeho vybírat, protože pro Fox jsou k dispozici pouze tři motory (benzíny 1,2 a 1,4 l a diesel 1,4 TDI) a jedině úprava dieselu přinesla citelný nárůst výkonu bez větších investic.