ABT upravil Audi RS 6 Avant. Stovku za 2,9 sekundy doplňuje kousek kovadliny uvnitř

Nejde o ledajakou úpravu rychlého kombíku. Představuje rovněž oslavu 125. výročí německé dílny.

Standardnímu Audi RS 6 Avant byste zřejmě nepřáli ještě více koní a agresivnější design. Samo o sobě jde o naprosto dotaženou definici zatraceně rychlého kombíku. Od známého německého úpravce ABT však nyní přijíždí upravená varianta RS 6, která model posunuje zase o kus dále po stránce stylingu i techniky.

Edice Johann Abt Signature vznikne pouhých 64 kusů a funguje jako oslava 125 let od založení první dílny rodiny Abt v roce 1896. Styl úpravy se nicméně nese přítomností, kdy ABT dále staví na agresivním vzezření RS 6 a přichází s rozšiřujícím bodykitem z červeně stylizovaného karbonu, díky kterému vypadá kombík ještě zlověstněji.

Alpina XD3 a XD4 oficiálně: Čtyři turba, 800 N.m a dost práce pro sedlářství

Alpina XD3 a XD4 oficiálně: Čtyři turba, 800 N.m a dost práce pro sedlářství

Exteriér podtrhují i nová 22palcová kovaná kola, dále nechybí i nastavitelný podvozek a stabilizátory. Uvnitř pokračuje téma červeného karbonu na řadě míst, volant potažený Alcantarou a samozřejmě nespočet výročních plaket a rovněž dodatečné prošívání sedaček.

Hlavní věci se ale dějí pod kapotou. Výkon původního čtyřlitrového twin-turbo V8 totiž povýšil na rovných 800 koní (589 kW) a točivý moment 980 N.m. Pro srovnání, sériově pracuje RS 6 s hodnotami 600 koní (441 kW) a 800 N.m. Kombi od ABTu tak zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 2,91 sekundy, namísto dřívějších 3,6 sekundy. Maximálně pak dosáhne až 330 km/h (původně 305 km/h s příplatkově posunutým omezovačem).

Nestačí vám v BMW M3 Competiton 510 koní? Manhart má řešení, ale levné není

Nestačí vám v BMW M3 Competiton 510 koní? Manhart má řešení, ale levné není

ABT vybavil motor RS 6 novými, u sebe vyvinutými turbodmychadly, většími mezichladiči a také dodatečným systémem chlazení oleje. Použita je i nová řídící jednotka a výfukový systém s koncovkami o průměru 102 mm z nerezové oceli. 

Ve formě časové kapsle bude každé auto vybaveno i zaskleným kouskem kovadliny z původní dílny německé rodiny. Cenovku nové limitované stavby ABT nezveřejnil.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků