ABT TT-R: konečne ostré TéTéčko

Najsilnejšie sériové Audi TT má pod kapotou šesťvalec s výkonom 250 koní. Čo sa ale stane, keď k motoru pridáte kompresor?

Pokiaľ ste o tomto aute už počuli, máte pravdu. ABT sa ním „chválil“ na rôznych prezentáciách ešte v počiatkoch jeho vzniku. Teraz ale nastala tá chvíľa, kedy je dielo dokonané.

Audi nikdy neurobilo z malého coupé naozaj ostré auto. A to bol možno aj zámer, ponechať otvorené dvere firmám zaoberajúcim sa tuningom. Takmer dvorný ladič, firma ABT, si nenechala utiecť príležitosť postaviť naozaj rýchle TT. To nemohlo dostať iný názov, ako u DTM inšpirovanú skratku TT-R.

A čo že je na ňom tak špeciálneho? V prvom rade motor. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litru dáva v sériovom naladení výkon 184 kW (250 k). U ABTu sa ale s podobnými hodnotoami neuspokojili, a tak prišiel k slovu mechanický kompresor. Pridajte k tomu odladené výfukové potrubie, novú riadiacu jednotku a finále je úctyhodné – 261 kW (355 koní).

Výkon sa na cestu prenáša pochopiteľne pomocou všetkých kolies. TT-R zrýchli na stovku za výborných 5,1 sekundy a bez obmedzovaču by sa mala maximálna rýchlosť vytiahnuť až k hranici 280 km/h.

S úpravami ale nezostalo len pri motore. Prepracovaný a znížený podvozok dostal tvrdšie pružiny, tlmiče a pevnejšie stabilizátory. Nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi, pod zadným nárazníkom so štyrmi koncovkami výfuku si našiel miesto difúzor zlepšujúci prítlak pri vysokých rýchlostiach. K jeho práci mu pomáha pevný spojler. Letmému pohľadu neuniknú ani široké bočné prahy a veľké devätnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin, obuté do pneumatík 255/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT TT-R

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků