ABT TT-R: konečne ostré TéTéčko

Najsilnejšie sériové Audi TT má pod kapotou šesťvalec s výkonom 250 koní. Čo sa ale stane, keď k motoru pridáte kompresor?

Pokiaľ ste o tomto aute už počuli, máte pravdu. ABT sa ním „chválil“ na rôznych prezentáciách ešte v počiatkoch jeho vzniku. Teraz ale nastala tá chvíľa, kedy je dielo dokonané.

Audi nikdy neurobilo z malého coupé naozaj ostré auto. A to bol možno aj zámer, ponechať otvorené dvere firmám zaoberajúcim sa tuningom. Takmer dvorný ladič, firma ABT, si nenechala utiecť príležitosť postaviť naozaj rýchle TT. To nemohlo dostať iný názov, ako u DTM inšpirovanú skratku TT-R.

A čo že je na ňom tak špeciálneho? V prvom rade motor. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litru dáva v sériovom naladení výkon 184 kW (250 k). U ABTu sa ale s podobnými hodnotoami neuspokojili, a tak prišiel k slovu mechanický kompresor. Pridajte k tomu odladené výfukové potrubie, novú riadiacu jednotku a finále je úctyhodné – 261 kW (355 koní).

Výkon sa na cestu prenáša pochopiteľne pomocou všetkých kolies. TT-R zrýchli na stovku za výborných 5,1 sekundy a bez obmedzovaču by sa mala maximálna rýchlosť vytiahnuť až k hranici 280 km/h.

S úpravami ale nezostalo len pri motore. Prepracovaný a znížený podvozok dostal tvrdšie pružiny, tlmiče a pevnejšie stabilizátory. Nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi, pod zadným nárazníkom so štyrmi koncovkami výfuku si našiel miesto difúzor zlepšujúci prítlak pri vysokých rýchlostiach. K jeho práci mu pomáha pevný spojler. Letmému pohľadu neuniknú ani široké bočné prahy a veľké devätnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin, obuté do pneumatík 255/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT TT-R

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků