ABT TT-R: konečne ostré TéTéčko

Najsilnejšie sériové Audi TT má pod kapotou šesťvalec s výkonom 250 koní. Čo sa ale stane, keď k motoru pridáte kompresor?

Pokiaľ ste o tomto aute už počuli, máte pravdu. ABT sa ním „chválil“ na rôznych prezentáciách ešte v počiatkoch jeho vzniku. Teraz ale nastala tá chvíľa, kedy je dielo dokonané.

Audi nikdy neurobilo z malého coupé naozaj ostré auto. A to bol možno aj zámer, ponechať otvorené dvere firmám zaoberajúcim sa tuningom. Takmer dvorný ladič, firma ABT, si nenechala utiecť príležitosť postaviť naozaj rýchle TT. To nemohlo dostať iný názov, ako u DTM inšpirovanú skratku TT-R.

A čo že je na ňom tak špeciálneho? V prvom rade motor. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,2 litru dáva v sériovom naladení výkon 184 kW (250 k). U ABTu sa ale s podobnými hodnotoami neuspokojili, a tak prišiel k slovu mechanický kompresor. Pridajte k tomu odladené výfukové potrubie, novú riadiacu jednotku a finále je úctyhodné – 261 kW (355 koní).

Výkon sa na cestu prenáša pochopiteľne pomocou všetkých kolies. TT-R zrýchli na stovku za výborných 5,1 sekundy a bez obmedzovaču by sa mala maximálna rýchlosť vytiahnuť až k hranici 280 km/h.

S úpravami ale nezostalo len pri motore. Prepracovaný a znížený podvozok dostal tvrdšie pružiny, tlmiče a pevnejšie stabilizátory. Nový je predný nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi, pod zadným nárazníkom so štyrmi koncovkami výfuku si našiel miesto difúzor zlepšujúci prítlak pri vysokých rýchlostiach. K jeho práci mu pomáha pevný spojler. Letmému pohľadu neuniknú ani široké bočné prahy a veľké devätnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin, obuté do pneumatík 255/35.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT TT-R

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků