Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Audi TT druhé generace se prodává pár týdnů a Abt pro něj připravil hned 3 tuningové pakety. Vrcholná verze TT-R má 262 kW a nebojí se ani 911 Carrera S.
Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Nové Tétéčko se na trhu ani pořádně neohřálo a už se jím začal zabývat řada ladičských firem. Chybět samozřejmě nemůže specialista na vozy koncernu Volkswagen, společnost Abt Sportsline, který pro druhou generaci TT připravil optický styling a vyladil obě benzínové pohonné jednotky 2.0 TFSI a 3.2 FSI.

Karosářský paket obsahuje tradiční doplňky, jako je nová maska nebo širší boční prahy. Na zádi je difuzor, dvě dvojice chromovaných koncovek výfukového potrubí a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru. Do blatníků se vmáčkly 19palcová kola SP1 Titan, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 19. Vzhledem k výkonnějším agregátům se změnilo i odpružení vozu a nastavení podvozku.

Podstatnými změnami prošel přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI. První stupeň úprav zahrnuje technologii iS, kterou se Abt prezentovalo na loňském autosalonu v Essenu. Jde o inteligentní systém, který rozezná druh tankovaného paliva (Special 91, Natural 95 a 98) a s dalšími drobnými změnami přidá vozu výkon 30 kW na celkových 177 kW (240 k). Druhá verze úprav dvoulitru nese označení Sport a zážehový motor po ní má výkon 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm.

Top model TT-R dostal k benzínovému motoru 3.2 VR6 FSI mechanický kompresor, upravené sání, výfukový systém a  pochopitelně i řídící jednotku. Celkový výkon vzrostl o 78 kW (106 k) na konečných 262 kW (355 k) a sprint z nuly na stovku TT-R zvládne za pouhých 5,1 s. S těmito parametry v klidu vyzve na zteč BMW M3 nebo Porsche 911 Carrera S.

Tip: Podívejte se, jak nové TT upravil tuner JE Design.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt TT-R
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků