Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Audi TT druhé generace se prodává pár týdnů a Abt pro něj připravil hned 3 tuningové pakety. Vrcholná verze TT-R má 262 kW a nebojí se ani 911 Carrera S.
Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Nové Tétéčko se na trhu ani pořádně neohřálo a už se jím začal zabývat řada ladičských firem. Chybět samozřejmě nemůže specialista na vozy koncernu Volkswagen, společnost Abt Sportsline, který pro druhou generaci TT připravil optický styling a vyladil obě benzínové pohonné jednotky 2.0 TFSI a 3.2 FSI.

Karosářský paket obsahuje tradiční doplňky, jako je nová maska nebo širší boční prahy. Na zádi je difuzor, dvě dvojice chromovaných koncovek výfukového potrubí a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru. Do blatníků se vmáčkly 19palcová kola SP1 Titan, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 19. Vzhledem k výkonnějším agregátům se změnilo i odpružení vozu a nastavení podvozku.

Podstatnými změnami prošel přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI. První stupeň úprav zahrnuje technologii iS, kterou se Abt prezentovalo na loňském autosalonu v Essenu. Jde o inteligentní systém, který rozezná druh tankovaného paliva (Special 91, Natural 95 a 98) a s dalšími drobnými změnami přidá vozu výkon 30 kW na celkových 177 kW (240 k). Druhá verze úprav dvoulitru nese označení Sport a zážehový motor po ní má výkon 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm.

Top model TT-R dostal k benzínovému motoru 3.2 VR6 FSI mechanický kompresor, upravené sání, výfukový systém a  pochopitelně i řídící jednotku. Celkový výkon vzrostl o 78 kW (106 k) na konečných 262 kW (355 k) a sprint z nuly na stovku TT-R zvládne za pouhých 5,1 s. S těmito parametry v klidu vyzve na zteč BMW M3 nebo Porsche 911 Carrera S.

Tip: Podívejte se, jak nové TT upravil tuner JE Design.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt TT-R
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků