Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Audi TT druhé generace se prodává pár týdnů a Abt pro něj připravil hned 3 tuningové pakety. Vrcholná verze TT-R má 262 kW a nebojí se ani 911 Carrera S.
Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Nové Tétéčko se na trhu ani pořádně neohřálo a už se jím začal zabývat řada ladičských firem. Chybět samozřejmě nemůže specialista na vozy koncernu Volkswagen, společnost Abt Sportsline, který pro druhou generaci TT připravil optický styling a vyladil obě benzínové pohonné jednotky 2.0 TFSI a 3.2 FSI.

Karosářský paket obsahuje tradiční doplňky, jako je nová maska nebo širší boční prahy. Na zádi je difuzor, dvě dvojice chromovaných koncovek výfukového potrubí a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru. Do blatníků se vmáčkly 19palcová kola SP1 Titan, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 19. Vzhledem k výkonnějším agregátům se změnilo i odpružení vozu a nastavení podvozku.

Podstatnými změnami prošel přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI. První stupeň úprav zahrnuje technologii iS, kterou se Abt prezentovalo na loňském autosalonu v Essenu. Jde o inteligentní systém, který rozezná druh tankovaného paliva (Special 91, Natural 95 a 98) a s dalšími drobnými změnami přidá vozu výkon 30 kW na celkových 177 kW (240 k). Druhá verze úprav dvoulitru nese označení Sport a zážehový motor po ní má výkon 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm.

Top model TT-R dostal k benzínovému motoru 3.2 VR6 FSI mechanický kompresor, upravené sání, výfukový systém a  pochopitelně i řídící jednotku. Celkový výkon vzrostl o 78 kW (106 k) na konečných 262 kW (355 k) a sprint z nuly na stovku TT-R zvládne za pouhých 5,1 s. S těmito parametry v klidu vyzve na zteč BMW M3 nebo Porsche 911 Carrera S.

Tip: Podívejte se, jak nové TT upravil tuner JE Design.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt TT-R
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků