Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Audi TT druhé generace se prodává pár týdnů a Abt pro něj připravil hned 3 tuningové pakety. Vrcholná verze TT-R má 262 kW a nebojí se ani 911 Carrera S.
Abt TT-R: dalších 100 koní a stovka za 5,1 s

Nové Tétéčko se na trhu ani pořádně neohřálo a už se jím začal zabývat řada ladičských firem. Chybět samozřejmě nemůže specialista na vozy koncernu Volkswagen, společnost Abt Sportsline, který pro druhou generaci TT připravil optický styling a vyladil obě benzínové pohonné jednotky 2.0 TFSI a 3.2 FSI.

Karosářský paket obsahuje tradiční doplňky, jako je nová maska nebo širší boční prahy. Na zádi je difuzor, dvě dvojice chromovaných koncovek výfukového potrubí a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru. Do blatníků se vmáčkly 19palcová kola SP1 Titan, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/35 ZR 19. Vzhledem k výkonnějším agregátům se změnilo i odpružení vozu a nastavení podvozku.

Podstatnými změnami prošel přeplňovaný benzínový motor 2.0 TFSI. První stupeň úprav zahrnuje technologii iS, kterou se Abt prezentovalo na loňském autosalonu v Essenu. Jde o inteligentní systém, který rozezná druh tankovaného paliva (Special 91, Natural 95 a 98) a s dalšími drobnými změnami přidá vozu výkon 30 kW na celkových 177 kW (240 k). Druhá verze úprav dvoulitru nese označení Sport a zážehový motor po ní má výkon 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm.

Top model TT-R dostal k benzínovému motoru 3.2 VR6 FSI mechanický kompresor, upravené sání, výfukový systém a  pochopitelně i řídící jednotku. Celkový výkon vzrostl o 78 kW (106 k) na konečných 262 kW (355 k) a sprint z nuly na stovku TT-R zvládne za pouhých 5,1 s. S těmito parametry v klidu vyzve na zteč BMW M3 nebo Porsche 911 Carrera S.

Tip: Podívejte se, jak nové TT upravil tuner JE Design.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt TT-R
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků