ABT Sportsline pro KTM X-Bow: lehká váha a 300 koní

Německá ladičská společnost ABT, která se zabývá stylingovými i technickými úpravami především vozidel koncernu VW, se pustila i do trochu méně tradičního projektu. Dravou čtyřkolku od rakouské společnosti KTM se rozhodla pořádně nadopovat.

Lehký KTM X-Bow, který takřka hned po svém debutu v roce 2007 vzbudil obrovský zájem svým charakterem a provedením disponuje koncernovým dvoulitrem TFSI s výkonem 176 kW240 koní, což při celkové hmotnosti 790 kg rozhodně není málo. Tento fakt ještě potvrzuje i bleskové zrychlení z nuly na stovku, které X-Bow hravě zvládne za 3,9 vteřiny.
Hodnoty sériového modelu se však zřejmě klukům z ABT zdáli být nedostatečné, a tak se rozhodli tomuto motoru přidat ještě 60 koní navíc, takže po jejich úpravách se okruhová čtyřkolka může pochlubit výkonem až 220 kW/300 koní. V praxi to znamená, že tato malá bestie bude ještě divočejší, bližší technické specifikace a seznam technických zásahů si však společnost nechává pro sebe a k dispozici budou až po prvních oficiálních testovacích jízdách na okruhu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
KTM X-Bow od ABT Sportsline
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků