„Pětistovky koní nedosahovalo ani Audi R8, když se poprvé objevilo na trhu,“ mohl by někdo velice nostalgicky utrousit.
Najde se asi minimum lidí, kterým by nejnovější Audi RS 3 s jeho kultovním pětiválcem pod kapotou přišlo nedostatečně výkonné. Pro tu nesouhlasící hrstku lidí je tu nicméně ABT Sportsline. Německý úpravce se totiž rozhodl jeden z nejvýkonnějších kompaktů na trhu posunout na úroveň, kterou byste ještě vskutku nedávno čekali spíš u základních verzí supersportovních vozů.
Svou novinkou RS3-R překonává ABT vlastně i sám sebe, neboť staví na slabším základu, který ve formě RS3-S uvedl v loňském roce. Zatímco tehdy firma vyladila 2,5litrový pětiválec z původních 400 koní (294 kW) a 500 Nm na 485 koní (357 kW) a 560 Nm, nyní magickou hranici pěti stovek koní naplno překračuje. RS3-R tak produkuje výkon 510 koní (375 kW) a rovných 600 Nm točivého momentu. Akceleraci z nuly na 100 km/h se tímto podařilo srazit na působivých 3,3 sekundy (sériově 3,8 s).
Kompletní balíček úprav RS3-R obsahuje také upravený podvozek s pružinami ABT a novými stabilizátory, nehledě na lehčí kovaná 20palcová kola ABT High Performance HR20. Koneckonců pak nesmí vozu chybět ani pořádný aerokit s viditelně karbonovými díly včetně splitteru, prahů, výrazného difuzoru či krytů zrcátek a zadního spoileru. Uvnitř přidává firma vlastní čalounění sedadel nebo typické startovací tlačítko s logem ABT.
Sérii úprav RS3-R bude ABT limitovat na pouhých 125 vozů, přičemž zůstává volba mezi hatchbackem či sedanem. Cena kompletního paketu činí 39.900 eur (cca 1 milion korun), a to bez poplatku za montáž (5500 eur/cca 138.000 Kč). Tyhle peníze samozřejmě připočtěte k cenovce RS 3, která nyní v Česku začíná od 1.649.900 Kč.