| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R | Zdroj: ABT Sportsline

| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline
| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline
| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline
| ABT RS3-R Zdroj: ABT Sportsline
16
Fotogalerie

ABT si znovu pohrál s Audi RS 3. Z kompaktu teď vymáčkl 510 koní, za úpravu chce milion

„Pětistovky koní nedosahovalo ani Audi R8, když se poprvé objevilo na trhu,“ mohl by někdo velice nostalgicky utrousit.

Najde se asi minimum lidí, kterým by nejnovější Audi RS 3 s jeho kultovním pětiválcem pod kapotou přišlo nedostatečně výkonné. Pro tu nesouhlasící hrstku lidí je tu nicméně ABT Sportsline. Německý úpravce se totiž rozhodl jeden z nejvýkonnějších kompaktů na trhu posunout na úroveň, kterou byste ještě vskutku nedávno čekali spíš u základních verzí supersportovních vozů.

Svou novinkou RS3-R překonává ABT vlastně i sám sebe, neboť staví na slabším základu, který ve formě RS3-S uvedl v loňském roce. Zatímco tehdy firma vyladila 2,5litrový pětiválec z původních 400 koní (294 kW) a 500 Nm na 485 koní (357 kW) a 560 Nm, nyní magickou hranici pěti stovek koní naplno překračuje. RS3-R tak produkuje výkon 510 koní (375 kW) a rovných 600 Nm točivého momentu. Akceleraci z nuly na 100 km/h se tímto podařilo srazit na působivých 3,3 sekundy (sériově 3,8 s).

Kompletní balíček úprav RS3-R obsahuje také upravený podvozek s pružinami ABT a novými stabilizátory, nehledě na lehčí kovaná 20palcová kola ABT High Performance HR20. Koneckonců pak nesmí vozu chybět ani pořádný aerokit s viditelně karbonovými díly včetně splitteru, prahů, výrazného difuzoru či krytů zrcátek a zadního spoileru. Uvnitř přidává firma vlastní čalounění sedadel nebo typické startovací tlačítko s logem ABT.

Sérii úprav RS3-R bude ABT limitovat na pouhých 125 vozů, přičemž zůstává volba mezi hatchbackem či sedanem. Cena kompletního paketu činí 39.900 eur (cca 1 milion korun), a to bez poplatku za montáž (5500 eur/cca 138.000 Kč). Tyhle peníze samozřejmě připočtěte k cenovce RS 3, která nyní v Česku začíná od 1.649.900 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud