Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Co je malé, to je milé. Nyní toto rčení může platit i pro malé motory Volkswagen TSI a TDI po zásahu německého Abt Sportsline.
Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Nízký objem válců, přímé vstřikování a přeplňování. To jsou atributy, jež mají pomoci moderním motorům s vnitřním spalováním pomoci vyhovět bruselským parametrům pro spotřebu paliva a limity objemu provozem vypouštěného CO2. Zářným příkladem využívání tohoto receptu jsou motory Volkswagen 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ladičská společnost Abt Sportsline se nyní zaměřila na ladění právě těchto „nutných zel“, jež se objevují pod kapotami vozů Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Její nový program potěší zejména ty zákazníky, kteří naletěli papírovým hodnotám, ale skutečná dynamika jejich vysněných vozů neplní jejich požadavky.

Pro zážehový čtyřválec 1,2 TSI se standardním výkonem 105 koní (77 kW), který najdeme nejen ve Fabii nebo Octavii, ale také ve Volkswagenech Polo, Golf a Scirocco, je připravena sada úprav vedoucích ke špičce ležící až na hodnotě 140 koní (103 kW). Motor 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem najdeme pod kapotami většiny současných modelů koncernu Volkswagen Group zpravidla ve výkonových verzích 122 a 125 koní (90, resp. 92 kW). U Abt Sportsline z něj vydolují plných 160 koní (118 kW). Tatáž pohonná jednotka, opatřená ovšem dvojitým přeplňováním, dává v sérii 180 koní (132 kW), ale ani to pánům od Abt nebylo dost, takže například Seat Ibiza Cupra nebo Volkswagen Polo GTI dosáhnou s výkonem 210 koní (154 kW prakticky na úroveň Golfu GTI.

Stranou zájmu pochopitelně nezůstal ani malý „ropák“ 1,6 TDI se vstřikováním common rail. Ve svém standardním naladění dává 105 koní (77 kW) a Abt Sportsline zvýší tuto hodnotu na 116 koní (85 kW), nebo až na 125 koní (92 kW). O tom, jakým způsobem se německým ladičům podařilo těchto zlepšení dosáhnout ani o dopadech na spotřebu paliva, se oficiální anály nezmiňují. Také ceny těchto konverzí jsou nám zatím neznámé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úpravy malých motorů TDI a TSI nabízí Abt pro všechny koncernové vozy
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků