Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Co je malé, to je milé. Nyní toto rčení může platit i pro malé motory Volkswagen TSI a TDI po zásahu německého Abt Sportsline.
Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Nízký objem válců, přímé vstřikování a přeplňování. To jsou atributy, jež mají pomoci moderním motorům s vnitřním spalováním pomoci vyhovět bruselským parametrům pro spotřebu paliva a limity objemu provozem vypouštěného CO2. Zářným příkladem využívání tohoto receptu jsou motory Volkswagen 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ladičská společnost Abt Sportsline se nyní zaměřila na ladění právě těchto „nutných zel“, jež se objevují pod kapotami vozů Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Její nový program potěší zejména ty zákazníky, kteří naletěli papírovým hodnotám, ale skutečná dynamika jejich vysněných vozů neplní jejich požadavky.

Pro zážehový čtyřválec 1,2 TSI se standardním výkonem 105 koní (77 kW), který najdeme nejen ve Fabii nebo Octavii, ale také ve Volkswagenech Polo, Golf a Scirocco, je připravena sada úprav vedoucích ke špičce ležící až na hodnotě 140 koní (103 kW). Motor 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem najdeme pod kapotami většiny současných modelů koncernu Volkswagen Group zpravidla ve výkonových verzích 122 a 125 koní (90, resp. 92 kW). U Abt Sportsline z něj vydolují plných 160 koní (118 kW). Tatáž pohonná jednotka, opatřená ovšem dvojitým přeplňováním, dává v sérii 180 koní (132 kW), ale ani to pánům od Abt nebylo dost, takže například Seat Ibiza Cupra nebo Volkswagen Polo GTI dosáhnou s výkonem 210 koní (154 kW prakticky na úroveň Golfu GTI.

Stranou zájmu pochopitelně nezůstal ani malý „ropák“ 1,6 TDI se vstřikováním common rail. Ve svém standardním naladění dává 105 koní (77 kW) a Abt Sportsline zvýší tuto hodnotu na 116 koní (85 kW), nebo až na 125 koní (92 kW). O tom, jakým způsobem se německým ladičům podařilo těchto zlepšení dosáhnout ani o dopadech na spotřebu paliva, se oficiální anály nezmiňují. Také ceny těchto konverzí jsou nám zatím neznámé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úpravy malých motorů TDI a TSI nabízí Abt pro všechny koncernové vozy

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků