Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Co je malé, to je milé. Nyní toto rčení může platit i pro malé motory Volkswagen TSI a TDI po zásahu německého Abt Sportsline.
Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Nízký objem válců, přímé vstřikování a přeplňování. To jsou atributy, jež mají pomoci moderním motorům s vnitřním spalováním pomoci vyhovět bruselským parametrům pro spotřebu paliva a limity objemu provozem vypouštěného CO2. Zářným příkladem využívání tohoto receptu jsou motory Volkswagen 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ladičská společnost Abt Sportsline se nyní zaměřila na ladění právě těchto „nutných zel“, jež se objevují pod kapotami vozů Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Její nový program potěší zejména ty zákazníky, kteří naletěli papírovým hodnotám, ale skutečná dynamika jejich vysněných vozů neplní jejich požadavky.

Pro zážehový čtyřválec 1,2 TSI se standardním výkonem 105 koní (77 kW), který najdeme nejen ve Fabii nebo Octavii, ale také ve Volkswagenech Polo, Golf a Scirocco, je připravena sada úprav vedoucích ke špičce ležící až na hodnotě 140 koní (103 kW). Motor 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem najdeme pod kapotami většiny současných modelů koncernu Volkswagen Group zpravidla ve výkonových verzích 122 a 125 koní (90, resp. 92 kW). U Abt Sportsline z něj vydolují plných 160 koní (118 kW). Tatáž pohonná jednotka, opatřená ovšem dvojitým přeplňováním, dává v sérii 180 koní (132 kW), ale ani to pánům od Abt nebylo dost, takže například Seat Ibiza Cupra nebo Volkswagen Polo GTI dosáhnou s výkonem 210 koní (154 kW prakticky na úroveň Golfu GTI.

Stranou zájmu pochopitelně nezůstal ani malý „ropák“ 1,6 TDI se vstřikováním common rail. Ve svém standardním naladění dává 105 koní (77 kW) a Abt Sportsline zvýší tuto hodnotu na 116 koní (85 kW), nebo až na 125 koní (92 kW). O tom, jakým způsobem se německým ladičům podařilo těchto zlepšení dosáhnout ani o dopadech na spotřebu paliva, se oficiální anály nezmiňují. Také ceny těchto konverzí jsou nám zatím neznámé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úpravy malých motorů TDI a TSI nabízí Abt pro všechny koncernové vozy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků