Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Co je malé, to je milé. Nyní toto rčení může platit i pro malé motory Volkswagen TSI a TDI po zásahu německého Abt Sportsline.
Abt se pustil do malých motorů Volkswagenu

Nízký objem válců, přímé vstřikování a přeplňování. To jsou atributy, jež mají pomoci moderním motorům s vnitřním spalováním pomoci vyhovět bruselským parametrům pro spotřebu paliva a limity objemu provozem vypouštěného CO2. Zářným příkladem využívání tohoto receptu jsou motory Volkswagen 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ladičská společnost Abt Sportsline se nyní zaměřila na ladění právě těchto „nutných zel“, jež se objevují pod kapotami vozů Volkswagen, Audi, Seat i Škoda. Její nový program potěší zejména ty zákazníky, kteří naletěli papírovým hodnotám, ale skutečná dynamika jejich vysněných vozů neplní jejich požadavky.

Pro zážehový čtyřválec 1,2 TSI se standardním výkonem 105 koní (77 kW), který najdeme nejen ve Fabii nebo Octavii, ale také ve Volkswagenech Polo, Golf a Scirocco, je připravena sada úprav vedoucích ke špičce ležící až na hodnotě 140 koní (103 kW). Motor 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem najdeme pod kapotami většiny současných modelů koncernu Volkswagen Group zpravidla ve výkonových verzích 122 a 125 koní (90, resp. 92 kW). U Abt Sportsline z něj vydolují plných 160 koní (118 kW). Tatáž pohonná jednotka, opatřená ovšem dvojitým přeplňováním, dává v sérii 180 koní (132 kW), ale ani to pánům od Abt nebylo dost, takže například Seat Ibiza Cupra nebo Volkswagen Polo GTI dosáhnou s výkonem 210 koní (154 kW prakticky na úroveň Golfu GTI.

Stranou zájmu pochopitelně nezůstal ani malý „ropák“ 1,6 TDI se vstřikováním common rail. Ve svém standardním naladění dává 105 koní (77 kW) a Abt Sportsline zvýší tuto hodnotu na 116 koní (85 kW), nebo až na 125 koní (92 kW). O tom, jakým způsobem se německým ladičům podařilo těchto zlepšení dosáhnout ani o dopadech na spotřebu paliva, se oficiální anály nezmiňují. Také ceny těchto konverzí jsou nám zatím neznámé. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Úpravy malých motorů TDI a TSI nabízí Abt pro všechny koncernové vozy
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků