ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

Německý úpravce ABT je sice známý pro šílené úpravy vozů Audi a dalších koncernových značek, ale tentokrát se opravdu překonal. Na svět totiž uvádí Audi RS 6 Avant, které poprvé využívá hybridního ústrojí a vyprodukuje přes tisícovku koní.

Novinka ve flotile upravených vozů ABT je označena jednoduše jako RS6-E a některé fanoušky bohužel zklame – k prodeji totiž určena není. Prozatím se jedná o prototyp pro účely testování schopností německé firmy na poli hybridního pohonu.

Kromě drsnějšího bodykitu, zeleno-černého pruhování a speciálních 21palcových aerodynamických kol tak RS6-E zaujme hlavně technikou pod kapotou. Původní čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby už nenabízí pěkných 412 kW (560 koní), ale vyladěním povýšil na ještě hezčích 537 kW (730 koní).

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Nově však ke spalovacímu motoru přibyl ještě pomocný elektromotor situovaný v převodovce, který dokáže vyprodukovat dalších 213 kW (288 koní). Sečteno, podtrženo, tato hybridní RS 6 umí disponovat kombinovaným výkonem 750 kW (1018 koní) a točivým momentem 1290 Nm.

Kompletní porci síly má ovšem řidič k dispozici jen po stisknutí takzvaného „kouzelného tlačítka“ na volantu, a to v rychlosti nad 100 km/h. I proto mohl ABT použít akumulátory o relativně malé kapacitě jen 13,6 kWh, takže ani konečná hmotnost vozu nebyla natolik kompromitována. Přesné hodnoty ale ABT neuvádí. Standardně model váží kolem 2025 kg.

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Zrychlení z nuly na 100 km/h každopádně kleslo z původních 3,9 sekundy na 3,3 sekundy, zatímco dříve omezená maximální rychlost 250 km/h teď narostla na docela skromných 320 km/h. Bohužel, pružné zrychlení nad hranicí 100 km/h zatím neznáme.

Nyní je tedy RS6-E pouhou demonstrací schopností firmy ABT. Zájemci o podobné monstrum mohou jen doufat, že techniku úpravce zavede do své nabídky. Dle spekulací by přitom mohlo hybridní ústrojí použít u nové generace RS 6 Avant i samotné Audi. V tom případě je ABT o krok napřed a získané zkušenosti v ladění se mu budou určitě hodit.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků