ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

Německý úpravce ABT je sice známý pro šílené úpravy vozů Audi a dalších koncernových značek, ale tentokrát se opravdu překonal. Na svět totiž uvádí Audi RS 6 Avant, které poprvé využívá hybridního ústrojí a vyprodukuje přes tisícovku koní.

Novinka ve flotile upravených vozů ABT je označena jednoduše jako RS6-E a některé fanoušky bohužel zklame – k prodeji totiž určena není. Prozatím se jedná o prototyp pro účely testování schopností německé firmy na poli hybridního pohonu.

Kromě drsnějšího bodykitu, zeleno-černého pruhování a speciálních 21palcových aerodynamických kol tak RS6-E zaujme hlavně technikou pod kapotou. Původní čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby už nenabízí pěkných 412 kW (560 koní), ale vyladěním povýšil na ještě hezčích 537 kW (730 koní).

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Nově však ke spalovacímu motoru přibyl ještě pomocný elektromotor situovaný v převodovce, který dokáže vyprodukovat dalších 213 kW (288 koní). Sečteno, podtrženo, tato hybridní RS 6 umí disponovat kombinovaným výkonem 750 kW (1018 koní) a točivým momentem 1290 Nm.

Kompletní porci síly má ovšem řidič k dispozici jen po stisknutí takzvaného „kouzelného tlačítka“ na volantu, a to v rychlosti nad 100 km/h. I proto mohl ABT použít akumulátory o relativně malé kapacitě jen 13,6 kWh, takže ani konečná hmotnost vozu nebyla natolik kompromitována. Přesné hodnoty ale ABT neuvádí. Standardně model váží kolem 2025 kg.

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Zrychlení z nuly na 100 km/h každopádně kleslo z původních 3,9 sekundy na 3,3 sekundy, zatímco dříve omezená maximální rychlost 250 km/h teď narostla na docela skromných 320 km/h. Bohužel, pružné zrychlení nad hranicí 100 km/h zatím neznáme.

Nyní je tedy RS6-E pouhou demonstrací schopností firmy ABT. Zájemci o podobné monstrum mohou jen doufat, že techniku úpravce zavede do své nabídky. Dle spekulací by přitom mohlo hybridní ústrojí použít u nové generace RS 6 Avant i samotné Audi. V tom případě je ABT o krok napřed a získané zkušenosti v ladění se mu budou určitě hodit.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků