ABT postavil Audi RS 6 s výkonem Bugatti Veyron. Má hybridní techniku

Německý úpravce ABT je sice známý pro šílené úpravy vozů Audi a dalších koncernových značek, ale tentokrát se opravdu překonal. Na svět totiž uvádí Audi RS 6 Avant, které poprvé využívá hybridního ústrojí a vyprodukuje přes tisícovku koní.

Novinka ve flotile upravených vozů ABT je označena jednoduše jako RS6-E a některé fanoušky bohužel zklame – k prodeji totiž určena není. Prozatím se jedná o prototyp pro účely testování schopností německé firmy na poli hybridního pohonu.

Kromě drsnějšího bodykitu, zeleno-černého pruhování a speciálních 21palcových aerodynamických kol tak RS6-E zaujme hlavně technikou pod kapotou. Původní čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby už nenabízí pěkných 412 kW (560 koní), ale vyladěním povýšil na ještě hezčích 537 kW (730 koní).

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Nově však ke spalovacímu motoru přibyl ještě pomocný elektromotor situovaný v převodovce, který dokáže vyprodukovat dalších 213 kW (288 koní). Sečteno, podtrženo, tato hybridní RS 6 umí disponovat kombinovaným výkonem 750 kW (1018 koní) a točivým momentem 1290 Nm.

Kompletní porci síly má ovšem řidič k dispozici jen po stisknutí takzvaného „kouzelného tlačítka“ na volantu, a to v rychlosti nad 100 km/h. I proto mohl ABT použít akumulátory o relativně malé kapacitě jen 13,6 kWh, takže ani konečná hmotnost vozu nebyla natolik kompromitována. Přesné hodnoty ale ABT neuvádí. Standardně model váží kolem 2025 kg.

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Zrychlení z nuly na 100 km/h každopádně kleslo z původních 3,9 sekundy na 3,3 sekundy, zatímco dříve omezená maximální rychlost 250 km/h teď narostla na docela skromných 320 km/h. Bohužel, pružné zrychlení nad hranicí 100 km/h zatím neznáme.

Nyní je tedy RS6-E pouhou demonstrací schopností firmy ABT. Zájemci o podobné monstrum mohou jen doufat, že techniku úpravce zavede do své nabídky. Dle spekulací by přitom mohlo hybridní ústrojí použít u nové generace RS 6 Avant i samotné Audi. V tom případě je ABT o krok napřed a získané zkušenosti v ladění se mu budou určitě hodit.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků