Abt Octavia RS: 270 koní pro český sporťák

Škoda Octavia RS druhé generace má pod kapotou koncernový motor 2,0 TFSI a dalo se předpokládat, že když tuner Abt vyladil Golf GTI i nový Seat Leon, Octavia RS nezůstane stranou. Abt eReSku přidal novou technologii iS a upravil výkon až na 199 kW (270 k).
Abt Octavia RS: 270 koní pro český sporťák

Nový systém iS představila ladičská firma Abt u modelu Seat Leon vloni na podzim na tuningové autoshow v německém Essenu. Přepracovaný čtyřválec 2,0 TFSI u Octavie disponuje v základní úpravě výkonem 176 kW (240 k) a tuner Abt předeslal údaj o spotřebě: díky nové technologii by mohla Octavia RS při úsporné jízdě snížit spotřebu naturalu až o 4 litry na 100 km.

Druhý stupeň ladění výkonu obsahuje mimo jiné i nový mezichladič plnícího vzduchu, který motoru přidá dalších 22 kW (30 k). Abt Octavia RS díky celkovému výkonu 199 kW (270 k) a kroutícímu momentu 350 Nm zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 6,5 s a nejvyšší rychlost činí 251 km/h. Kompletní tuning motoru v této podobě stojí 3 500 eur.

Optický kit obsahuje možnost výběru ze 17, 18 nebo 19palcových ráfků z lehkých slitin s pneumatikami o maximálních rozměrech 225/35 R19. Zákazník má možnost zlepšit jízdní vlastnosti vozu tím, že si nechá vyměnit odpružení vozu a snížit světlou výšku vozu o 25 milimetrů.


Abt Octavia RS

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků