ABT nabízí tuningové doplňky pro nový Golf VI

Dvorní úpravce automobilky Volkswagen, v jehož portfoliu najdeme některé více či méně vkusné doplňky pro každý model Wolfsburgské automobilky, uvolnil do světa další podrobnější informace o výkonnostních úpravách a nabízených doplňcích. Co přesně si teda pro nový Golf páni z ABT přichystali?

Jako první určitě zaujme kompletní nový bodykit, vyznačující se charakteristickým vzhledem, který však právě ne každému musí sedět. Vhodnost nárazníků, bočních prahů, krytu v masce, spoileru a podobných velice potřebných individualizačních prostředků je tak velice relativní. Nicméně, rozhodnete-li se „vylepšení“ zevnějšku řešit jiným způsobem, můžete si být jisti, že tím ušetříte na případné výkonnostní úpravy a ty už rozhodně stojí za pozornost.
ABT se při úpravách motoru zaměřilo především na benzínové jednotky. Očekává se, že nejžádanější přitom bude úprava základního agregátu 1,4 TSI, který v sérii disponuje výkonem 90 kW/122 koní. Po jemném doladění se však už jeho výkon okupuje hodnotu 125 kW/170 koní. Silnější verze toho samého agregátu se oproti sériové 160 koňové verzi, posílila o celkem 40 koní, takže finální výkon dosahuje 147 kW/200 koní. Stranou však nezůstanou ani fanoušci dieselů, kteří svému „černému“ dvoulitru můžou dopřát dalších 30 koní k dobru, čímž se výkon vyšplhá na 125 kW/170 koní. Absolutním vrcholem je pak benzínový dvoulitrový čtyřválec TSI, jehož výkon po úpravách dosahuje 176 kW/240 koní.
Z dalších technických úprav můžeme dále jmenovat třeba tužší tlumiče a silnější brzdy. Opomenout nesmíme ani široký výběr 18-ti a 19-ti palcových kol. Nový Golf se teda po vzoru svých předchůdců stává miláčkem téměř všech tuningových dílen...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT VW Golf VI
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků