ABT nabízí tuningové doplňky pro nový Golf VI

Dvorní úpravce automobilky Volkswagen, v jehož portfoliu najdeme některé více či méně vkusné doplňky pro každý model Wolfsburgské automobilky, uvolnil do světa další podrobnější informace o výkonnostních úpravách a nabízených doplňcích. Co přesně si teda pro nový Golf páni z ABT přichystali?

Jako první určitě zaujme kompletní nový bodykit, vyznačující se charakteristickým vzhledem, který však právě ne každému musí sedět. Vhodnost nárazníků, bočních prahů, krytu v masce, spoileru a podobných velice potřebných individualizačních prostředků je tak velice relativní. Nicméně, rozhodnete-li se „vylepšení“ zevnějšku řešit jiným způsobem, můžete si být jisti, že tím ušetříte na případné výkonnostní úpravy a ty už rozhodně stojí za pozornost.
ABT se při úpravách motoru zaměřilo především na benzínové jednotky. Očekává se, že nejžádanější přitom bude úprava základního agregátu 1,4 TSI, který v sérii disponuje výkonem 90 kW/122 koní. Po jemném doladění se však už jeho výkon okupuje hodnotu 125 kW/170 koní. Silnější verze toho samého agregátu se oproti sériové 160 koňové verzi, posílila o celkem 40 koní, takže finální výkon dosahuje 147 kW/200 koní. Stranou však nezůstanou ani fanoušci dieselů, kteří svému „černému“ dvoulitru můžou dopřát dalších 30 koní k dobru, čímž se výkon vyšplhá na 125 kW/170 koní. Absolutním vrcholem je pak benzínový dvoulitrový čtyřválec TSI, jehož výkon po úpravách dosahuje 176 kW/240 koní.
Z dalších technických úprav můžeme dále jmenovat třeba tužší tlumiče a silnější brzdy. Opomenout nesmíme ani široký výběr 18-ti a 19-ti palcových kol. Nový Golf se teda po vzoru svých předchůdců stává miláčkem téměř všech tuningových dílen...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT VW Golf VI
 
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků