Abt Ibiza: kit pro 1,8 T a 1,9 TDI

Španělský temperamentní vůz Seat Ibiza dostal od německé ladičské firmy Abt spoustu síly na rozdávání, posuďte sami.

Kdo by měl zájem o výkony ostré Ibizy Cupra R, ale v garáži mu stojí standardní sériová verze, může se obrátit na tunera vozů koncernu Volkwagen - společnost Abt Sportsline. Ladičská firma si pohrála s výkonem motorů 1,8 T a 1,9 TDI.

Dvacetiventilový čtyřválec 1,8 Turbo patřil řadu let mezi výborné motory VW. Na konci své éry se objevil ve sportovních verzích menších hatchbacků, jako Polo GTI nebo právě v Seatu Ibiza Cupra R. U verze od Abta je výkon tohoto motoru zvýšen o 37 kW na celkových 142 kW (193 k) a maximální točivý moment poskočil o 55 Nm na 265 Nm v 3 200 ot/min.

Naftový agregát 1.9 TDI produkuje v sériové podobě 96 kW (130 k) a 310 Nm. Po úpravě od inženýrů společnosti Abt motor disponuje výkonem 114 kW (155 k) a maximální točivý moment 360 nastupuje v 2 100 ot.

Silnějším motorům byl přizpůsoben i podvozek, nové odpružení je tužší a snížilo světlou výšku vozu.

Abt zasahoval i do střihu šatiček, které Ibiza nosí. Na voze se změnil přední a zadní nárazník, na bocích jsou širší prahy a na konci střechy je malé přítlačné křídlo. Tuner samozřejmě nabízí 16- a 17-palcové disky z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 205/45 R16 resp. 205/40 R17.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt Ibiza
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků