Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Nová verze tuningu pro Golf GTI od společnosti ABT Sportsline nese označení VS4-R. O nadstandardní jízdní vlastnosti se postará snížený podvozek, nové odpružení, 19palcová kola a hlavně motor 2,0 TFSI vyladěný na 199 kW (270 k).
Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Dvorní tuner vozů koncernu Volkswagen, firma ABT Sportsline, pátou generaci Golfu GTI již ladila. Stalo se tak při příležitosti loňské Motor Show v Essenu, kdy pohonná jednotka 2,0 TFSI byla vyladěna na 170 kW (230 k) a maximální kroutící moment na 310 Nm. Další verze se objevila na výstavě Tuning World Bodensee, kde ABT přidal pár vychytávek, jako je karbonové víko od motoru, 19palcová kola nebo výklopné dveře směrem nahoru, často označované jako „křídla“.

Nejnovější úprava nese označení GTI VS4-R. Karosářský kit je stejný jako u výše zmiňovaných úprav, Golf po optickém tuningu vypadá hezky dravě, předělávky z karbonového materiálu můžete vidět na masce, širší jsou boční prahy a jiné je i oplechování zádě vozu. Tu správnou akustiku při nastartovaném motoru vytváří sportovní tlumič se čtyřmi chromovanými koncovkami výfukového systému.

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou vozu: nové turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem, úprava řídící jednotky a přepracovaný výfukový systém zvednou výkon kompaktního hatchbacku o 51 kW na celkových 199 kW (270 k). Maximální kroutící moment povyskočí na 350 Nm. Zvýšené parametry dodají vozu také novou dynamiku, GTI VS4-R zvládne stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost dosáhne 244 km/h.

O lepší jízdní vlastností při sportovní jízdě se postará snížený podvozek o 40 milimetrů a 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/35. V interiéru jsou klasické doplňky z leštěného hliníku a koberečky s logem tunera.


Abt GTI VS4-R
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků