Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Nová verze tuningu pro Golf GTI od společnosti ABT Sportsline nese označení VS4-R. O nadstandardní jízdní vlastnosti se postará snížený podvozek, nové odpružení, 19palcová kola a hlavně motor 2,0 TFSI vyladěný na 199 kW (270 k).
Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Dvorní tuner vozů koncernu Volkswagen, firma ABT Sportsline, pátou generaci Golfu GTI již ladila. Stalo se tak při příležitosti loňské Motor Show v Essenu, kdy pohonná jednotka 2,0 TFSI byla vyladěna na 170 kW (230 k) a maximální kroutící moment na 310 Nm. Další verze se objevila na výstavě Tuning World Bodensee, kde ABT přidal pár vychytávek, jako je karbonové víko od motoru, 19palcová kola nebo výklopné dveře směrem nahoru, často označované jako „křídla“.

Nejnovější úprava nese označení GTI VS4-R. Karosářský kit je stejný jako u výše zmiňovaných úprav, Golf po optickém tuningu vypadá hezky dravě, předělávky z karbonového materiálu můžete vidět na masce, širší jsou boční prahy a jiné je i oplechování zádě vozu. Tu správnou akustiku při nastartovaném motoru vytváří sportovní tlumič se čtyřmi chromovanými koncovkami výfukového systému.

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou vozu: nové turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem, úprava řídící jednotky a přepracovaný výfukový systém zvednou výkon kompaktního hatchbacku o 51 kW na celkových 199 kW (270 k). Maximální kroutící moment povyskočí na 350 Nm. Zvýšené parametry dodají vozu také novou dynamiku, GTI VS4-R zvládne stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost dosáhne 244 km/h.

O lepší jízdní vlastností při sportovní jízdě se postará snížený podvozek o 40 milimetrů a 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/35. V interiéru jsou klasické doplňky z leštěného hliníku a koberečky s logem tunera.


Abt GTI VS4-R
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků