Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Nová verze tuningu pro Golf GTI od společnosti ABT Sportsline nese označení VS4-R. O nadstandardní jízdní vlastnosti se postará snížený podvozek, nové odpružení, 19palcová kola a hlavně motor 2,0 TFSI vyladěný na 199 kW (270 k).
Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Dvorní tuner vozů koncernu Volkswagen, firma ABT Sportsline, pátou generaci Golfu GTI již ladila. Stalo se tak při příležitosti loňské Motor Show v Essenu, kdy pohonná jednotka 2,0 TFSI byla vyladěna na 170 kW (230 k) a maximální kroutící moment na 310 Nm. Další verze se objevila na výstavě Tuning World Bodensee, kde ABT přidal pár vychytávek, jako je karbonové víko od motoru, 19palcová kola nebo výklopné dveře směrem nahoru, často označované jako „křídla“.

Nejnovější úprava nese označení GTI VS4-R. Karosářský kit je stejný jako u výše zmiňovaných úprav, Golf po optickém tuningu vypadá hezky dravě, předělávky z karbonového materiálu můžete vidět na masce, širší jsou boční prahy a jiné je i oplechování zádě vozu. Tu správnou akustiku při nastartovaném motoru vytváří sportovní tlumič se čtyřmi chromovanými koncovkami výfukového systému.

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou vozu: nové turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem, úprava řídící jednotky a přepracovaný výfukový systém zvednou výkon kompaktního hatchbacku o 51 kW na celkových 199 kW (270 k). Maximální kroutící moment povyskočí na 350 Nm. Zvýšené parametry dodají vozu také novou dynamiku, GTI VS4-R zvládne stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost dosáhne 244 km/h.

O lepší jízdní vlastností při sportovní jízdě se postará snížený podvozek o 40 milimetrů a 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/35. V interiéru jsou klasické doplňky z leštěného hliníku a koberečky s logem tunera.


Abt GTI VS4-R
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků