Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Nová verze tuningu pro Golf GTI od společnosti ABT Sportsline nese označení VS4-R. O nadstandardní jízdní vlastnosti se postará snížený podvozek, nové odpružení, 19palcová kola a hlavně motor 2,0 TFSI vyladěný na 199 kW (270 k).
Abt GTI VS4-R: 270 koní a stovka za 6,4 s

Dvorní tuner vozů koncernu Volkswagen, firma ABT Sportsline, pátou generaci Golfu GTI již ladila. Stalo se tak při příležitosti loňské Motor Show v Essenu, kdy pohonná jednotka 2,0 TFSI byla vyladěna na 170 kW (230 k) a maximální kroutící moment na 310 Nm. Další verze se objevila na výstavě Tuning World Bodensee, kde ABT přidal pár vychytávek, jako je karbonové víko od motoru, 19palcová kola nebo výklopné dveře směrem nahoru, často označované jako „křídla“.

Nejnovější úprava nese označení GTI VS4-R. Karosářský kit je stejný jako u výše zmiňovaných úprav, Golf po optickém tuningu vypadá hezky dravě, předělávky z karbonového materiálu můžete vidět na masce, širší jsou boční prahy a jiné je i oplechování zádě vozu. Tu správnou akustiku při nastartovaném motoru vytváří sportovní tlumič se čtyřmi chromovanými koncovkami výfukového systému.

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou vozu: nové turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem, úprava řídící jednotky a přepracovaný výfukový systém zvednou výkon kompaktního hatchbacku o 51 kW na celkových 199 kW (270 k). Maximální kroutící moment povyskočí na 350 Nm. Zvýšené parametry dodají vozu také novou dynamiku, GTI VS4-R zvládne stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost dosáhne 244 km/h.

O lepší jízdní vlastností při sportovní jízdě se postará snížený podvozek o 40 milimetrů a 19palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/35. V interiéru jsou klasické doplňky z leštěného hliníku a koberečky s logem tunera.


Abt GTI VS4-R
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků