ABT Golf GTI: karbon a křídla

Firma ABT se již řadu let specializuje na tuning vozů koncernu Volkswagen. Loni na podzim představila kit pro pátou generaci Golfu GTI na tuningové show v německém Essenu. Golf po optickém tuningu vypadá hezky dravě, předělávky z karbonového materiálu můžete vidět na masce, širší jsou boční prahy a jiné je i oplechování zádě vozu. Tu správnou akustiku při nastartovaném motoru vytváří sportovní tlumič se čtyřmi chromovanými koncovkami výfukového systému.

Medicínu na výkon dostal motor 2.0 TFSI v podobě zvýšeného kompresního tlaku turbodmychadla a síla povyskočila o 30 koní na nynějších 170 kW (230 k) a maximální kroutící moment na 310 Nm. Upraveny byly i brzdy a podvozek dostal plně polohovatelné tlumiče. Nápravy jsou osazeny koly s disky z lehkých slitin o rozměrech 8,5x19 palců. V interiéru najdete sportovní sedačky od firmy Recaro a pár doplňků s logem firmy ABT, jako je například volant nebo koberečky.

Pro právě probíhající výstavu Tuning World Bodensee ABT přidal pár vychytávek, jako je karbonové víko od motoru nebo výklopné dveře směrem nahoru, často označované jako „křídla“. S devatenáctipalcovými koly s pneumatikami o šířce 225 mm a šestirychlostním manuálem zrychlí ABT Golf GTI z nuly na stovku za 6,7 s, což je o 0,5 s rychleji než sériová verze. Maximální rychlost dosahuje hranice 241 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Golf GTI na autoshow v Essenu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Golf GTI na Tuning World Bodensee

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků