Abt Eos, tuner se opět vyřádil

Známý tuner Abt si často a rád hraje s vozy automobilky Volkswagen. Bylo jen otázkou času, kdy přijde na řadu i nový Eos.
Abt Eos, tuner se opět vyřádil

Německý úpravce Abt, který se specializuje na vozy koncernu Volkswagen přišel s novým dílem. Na řadu přišlo nové coupé cabrio Eos. Jako základ posloužila verze s motorem 2,0 TFSI, se kterým má úpravce velmi mnoho zkušeností.

Tip: Jaký je nový VW Eos? Přečtěte si náš první test.

Dalo by se říci, že Eos nepřinesl nic nového, protože technické úpravy, které Eos dostal, lze najít na všech koncernových vozech s motorem 2,0 TFSI. Abt nabízí dva stupně úpravy výkonu. První zvýší sériový výkon 147 kW (200 k) na 176 kW (240 k) a druhá evoluce vyladí agregát na 199 kW (270 k). Pro tento model si tuner připravil i úpravu naftové verze s motorem 2,0 TDI o sériovém výkonu 103 kW (140 k). V tomto případě se výkon zvýšil na 125 kW (170 k). Ze zkušeností ovšem víme, že pro Abt není problém vyladit motor 2,0 TFSI až na výborných 221 kW (300 k).

Tip2: Přečtěte si o upravené Octavii RS o výkonu 270 koní, Golfu GTI o výkonu 270 koní nebo Audi A3 o výkonu 300 koní z dílny Abt.

Abt se však nezabývá pouhou úpravou výkonu, ale vždy dodá i nový styling. Ten je u Eos tvořen novým předním a zadním nárazníkem, dále duplexovým výfukem a dle přání zákazníka 18, nebo 19" koly z lehké slitiny. V interiéru se pak nacházejí nové hliníkové dekorace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Eos od Abt

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků