Abt Eos, tuner se opět vyřádil

Známý tuner Abt si často a rád hraje s vozy automobilky Volkswagen. Bylo jen otázkou času, kdy přijde na řadu i nový Eos.
Abt Eos, tuner se opět vyřádil

Německý úpravce Abt, který se specializuje na vozy koncernu Volkswagen přišel s novým dílem. Na řadu přišlo nové coupé cabrio Eos. Jako základ posloužila verze s motorem 2,0 TFSI, se kterým má úpravce velmi mnoho zkušeností.

Tip: Jaký je nový VW Eos? Přečtěte si náš první test.

Dalo by se říci, že Eos nepřinesl nic nového, protože technické úpravy, které Eos dostal, lze najít na všech koncernových vozech s motorem 2,0 TFSI. Abt nabízí dva stupně úpravy výkonu. První zvýší sériový výkon 147 kW (200 k) na 176 kW (240 k) a druhá evoluce vyladí agregát na 199 kW (270 k). Pro tento model si tuner připravil i úpravu naftové verze s motorem 2,0 TDI o sériovém výkonu 103 kW (140 k). V tomto případě se výkon zvýšil na 125 kW (170 k). Ze zkušeností ovšem víme, že pro Abt není problém vyladit motor 2,0 TFSI až na výborných 221 kW (300 k).

Tip2: Přečtěte si o upravené Octavii RS o výkonu 270 koní, Golfu GTI o výkonu 270 koní nebo Audi A3 o výkonu 300 koní z dílny Abt.

Abt se však nezabývá pouhou úpravou výkonu, ale vždy dodá i nový styling. Ten je u Eos tvořen novým předním a zadním nárazníkem, dále duplexovým výfukem a dle přání zákazníka 18, nebo 19" koly z lehké slitiny. V interiéru se pak nacházejí nové hliníkové dekorace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Eos od Abt

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků