U německého ladiče je tovární vrchol RS Q8 po stránce výkonu nedostatečný a po stránce vzhledu málo přísný. Klasicky.
Do modelové řady Audi Q8 se nyní společnost ABT Sportsline pouští dalším projektem. Tentokrát ladí nejnovější vrcholnou tovární variantu RS Q8 performance. Novinka s dodatkem Legacy Edition završuje trilogii obdobných staveb RS6-LE a RS7-LE, jež mají oslavovat a ztělesňovat podstatu více než 125leté historie německého úpravce.
Dosud nejsilnější spalovací model v nabídce Audi se od ABTu jakožto RSQ8-LE dočkalo samozřejmě dalších koní navíc. Dvakrát přeplňovaný V8 o objemu čtyř litrů nyní produkuje výkon celkem 760 koní (559 kW) a točivý moment 980 Nm (oproti standardu s 640 k/471 kW a 850 Nm). Nové maximum bylo zajištěno balíčkem ABT Power R s přeprogramováním řídící jednotky, novým mezichladičem a rovněž nerezovým výfukovým systémem.
V paketu Legacy Edition má RS Q8 performance navíc specifické nastavení adaptivního vzduchového odpružení a masivní, avšak lehčí 23palcová kola Legacy Edition Flowforming. Aerokit pak zaujme veškerými díly z matného karbonu, přičemž otvory na kapotě zajišťují také lepší chlazení vyladěného motoru.
Snímky interiéru zatím ABT neukazuje, i zde však pokračuje na vlně dílů z uhlíkových vláken, a to včetně pádel řazení, obložení palubní desky, řadicí páky nebo zadní strany sedadel. Sportovní volant je potažen Alcantarou a nakonec v kabině nechybí ani celá řada znaků ABT a emblémů zdůrazňujících limitovanou edici.
Modelu RSQ8-LE vznikne příhodně jen 125 kousků. Za kompletní paket úprav si ABT účtuje 95.900 eur (cca 2,4 milionu korun), a to bez poplatku za montáž. Novinku firma ukazuje teprve v rámci předpremiéry (fotky jsou pouhou vizualizací). Živé představení prvního exempláře je plánováno na letošní březen.