ABT Audi TT RS: je libo 500 koní?

Malé, ale ostré Audi TT v provedení RS si se svým dvoupaůllitrovým přeplňovaným pětiválcem o další zvyšování výkonu vyloženě říká. Ne snad že by jeho standardní výkon 340 koní byl tak nízký, díky přeplňování a jistě dobře dimenzované konstrukci jej lze snadno navýšit.

Firma ABT tak není zdaleka jediná, která se do hrátek s výkonem TT RS pustila, dotáhla to ale nejdále. Nově totiž nabízí úpravy Power a Power S, které posunují parametry vozu do pozoruhodných výšin.

Úprava s označením Power šponuje výkon motoru na 420 koní (309 kW), což vozu dodá zrychlení na stovku za 4,3 sekundy (standard 4,6 s) a maximální rychlost až 282 km/h (standard 250 nebo 280 km/h dle nastavení omezovače)

Varianta úpravy Power S pak dostává z motoru výkon rovných 500 koní (368 kW). Stovka se pak stane historií za 4 sekundy a maximální rychlost činí 292 km/h.

V prvním případě je vyššího výkonu dosaženo pouze modifikace softwaru řídící jednotky a výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu a cena úpravy činí 3 800 Eur (cca 95 000 Kč). V druhém případě pak ke slovu přijde i větší turbo a cena povyskočí na 8 900 Eur (cca 220 000 Kč). Obě modifikace vám za 245 resp. 735 Eur zprovozní i přímo u ABTu.

ABT nabízí i lehké modifikace vzhledu jako vlastní 20" kola nebo větší zadní přítlačné křídlo. Vedle úprav motoru ale působí poněkud všedně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi TT RS

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků