ABT Audi TT RS: je libo 500 koní?

ABT Audi TT RS: je libo 500 koní?

Malé, ale ostré Audi TT v provedení RS si se svým dvoupaůllitrovým přeplňovaným pětiválcem o další zvyšování výkonu vyloženě říká. Ne snad že by jeho standardní výkon 340 koní byl tak nízký, díky přeplňování a jistě dobře dimenzované konstrukci jej lze snadno navýšit.

Firma ABT tak není zdaleka jediná, která se do hrátek s výkonem TT RS pustila, dotáhla to ale nejdále. Nově totiž nabízí úpravy Power a Power S, které posunují parametry vozu do pozoruhodných výšin.

Úprava s označením Power šponuje výkon motoru na 420 koní (309 kW), což vozu dodá zrychlení na stovku za 4,3 sekundy (standard 4,6 s) a maximální rychlost až 282 km/h (standard 250 nebo 280 km/h dle nastavení omezovače)

Varianta úpravy Power S pak dostává z motoru výkon rovných 500 koní (368 kW). Stovka se pak stane historií za 4 sekundy a maximální rychlost činí 292 km/h.

V prvním případě je vyššího výkonu dosaženo pouze modifikace softwaru řídící jednotky a výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu a cena úpravy činí 3 800 Eur (cca 95 000 Kč). V druhém případě pak ke slovu přijde i větší turbo a cena povyskočí na 8 900 Eur (cca 220 000 Kč). Obě modifikace vám za 245 resp. 735 Eur zprovozní i přímo u ABTu.

ABT nabízí i lehké modifikace vzhledu jako vlastní 20" kola nebo větší zadní přítlačné křídlo. Vedle úprav motoru ale působí poněkud všedně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Audi TT RS

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 11 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků