Abt Audi Q7: velký silniční expres

I když působí Audi Q7 trochu jako terénní auto, patří do kategorie silničních expresů. A úprava tunera Abt tento charakter jen podtrhla.

Abt si hraje s německými vozy velmi rád. V podstatě pro všechny modely koncernu Volkswagen nabízí nějakou tu úpravu a hodně těží z toho, že koncernové vozy si navzájem půjčují motory a techniku. Pak stačí upravit motor v jednom voze a tuto úpravu lze pak přenést i na další modely.

Abt tak i pro Audi Q7 nabídnul několik úprav, které čítají i navýšení výkonu. Úpravu pro základní naftový šestiválec 3,0 TDI má v nabídce poměrně dlouho, a tak bylo jasné, jakého výsledku dosáhne. Základních 171 kW (233 k) navýšil pomocí přeprogramování řídící jednotky, upraveného sání a výfuku na rovných 200 kW (272 K).

Větší osmiválcová nafta 4,2 TDI se pak dočkala navýšení výkonu na 294 kW (400 k), což je o 54 kW více, než ve standardu. Točivý moment se pak vyšplhal na 840 Nm, z původních 760 Nm. To vše se podařilo stejným způsobem jako u menšího šestiválce.

U stylingu to již tak jednoduché není. Tam je třeba příjit pokaždé s něčím novým. Pro Audi Q7 má Abt připraven kompletní balík, který upraví vnější vzhled. Nová je u tohoto vozu ochrana podvozku, boční ochrany prahů, spoiler na střeše a koncovky výfuku. Jakékoli terénní dispozice pak zabila 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami 305/30 R22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt Audi Q7

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků