ABT AS8: první tuning pro nové Audi A8 TDI

Německý ladič ABT představuje vůbec první sadu úprav pro nové Audi A8 modelového roku 2011. Začal u verze V8 TDI.

Když u ABT mluví o Audi A8, nijak netají své přesvědčení o tom, že se jedná o sportovně střižené auto již ve své původní, sériové podobě. Proto má jejich paket AS8 spíše jen „podtrhnout“ výsledek snažení ingolstadtských konstruktérů, kterým se podařilo skutečně postavit i přes ohromné rozměry karoserie funkční sportovně-cestovní sedan. Podle svých vlastních slov ABT nezměnil elegantní cesťák v závodničku, ale s citem jej proměil v důvěryhodnost vzbuzující superlimuzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U ABT si do parády vzali vznětové provedení V8 TDI, jež bude zřejmě patřit v úvodu výroby alespoň v Evropě  k nejprodávanějším. Ve své sériové podobě dává vidlicový osmiválec s objemem 4 134 ccm slušných 350 koní (257 kW), ale sada úprav ABT Power (ve skutečnosti se však soustředící na program řídicí jednotky) jej zvýšila na 385 koní (283 kW). To by mělo tovární hodnotu zrychlení z klidu na 96 km/h ve výši 5,5 s snížit až na hranici 5 s, což není na takto velké a těžké a k tomu ještě naftu tankující auto nijak špatný výsledek.

Bylo by pošetilé ponechat modifikace jen pod povrchem karoserie, jak by pak vaši kolegové z golfového klubu poznali, že jste přijeli „poladěným“ strojem? Z tohoto důvodu u ABT vyvinuli pro AS8 také nový bodykit, který spočívá v instalaci specifického předního nárazníku s „lízátkem“, prahových spoilerů, trojdílné odtrhové hrany v úrovni víka zavazadlového prostoru a zadního nárazníku hostícího dva páry nově tvarovaných koncovek výfuků. Celkový dojem pak podtrhují nové ráfky ABT CR s průměrem 21 palců a pěti zdvojenými paprsky.

I přes docela dlouhý seznam úprav zůstává AS8 decentní limuzínou, přesto je otázkou, jak mnoho zákazníků bude po jakékoli individualizaci takového vozu tužit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS8 2011
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků