ABT AS8: první tuning pro nové Audi A8 TDI

Německý ladič ABT představuje vůbec první sadu úprav pro nové Audi A8 modelového roku 2011. Začal u verze V8 TDI.

Když u ABT mluví o Audi A8, nijak netají své přesvědčení o tom, že se jedná o sportovně střižené auto již ve své původní, sériové podobě. Proto má jejich paket AS8 spíše jen „podtrhnout“ výsledek snažení ingolstadtských konstruktérů, kterým se podařilo skutečně postavit i přes ohromné rozměry karoserie funkční sportovně-cestovní sedan. Podle svých vlastních slov ABT nezměnil elegantní cesťák v závodničku, ale s citem jej proměil v důvěryhodnost vzbuzující superlimuzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U ABT si do parády vzali vznětové provedení V8 TDI, jež bude zřejmě patřit v úvodu výroby alespoň v Evropě  k nejprodávanějším. Ve své sériové podobě dává vidlicový osmiválec s objemem 4 134 ccm slušných 350 koní (257 kW), ale sada úprav ABT Power (ve skutečnosti se však soustředící na program řídicí jednotky) jej zvýšila na 385 koní (283 kW). To by mělo tovární hodnotu zrychlení z klidu na 96 km/h ve výši 5,5 s snížit až na hranici 5 s, což není na takto velké a těžké a k tomu ještě naftu tankující auto nijak špatný výsledek.

Bylo by pošetilé ponechat modifikace jen pod povrchem karoserie, jak by pak vaši kolegové z golfového klubu poznali, že jste přijeli „poladěným“ strojem? Z tohoto důvodu u ABT vyvinuli pro AS8 také nový bodykit, který spočívá v instalaci specifického předního nárazníku s „lízátkem“, prahových spoilerů, trojdílné odtrhové hrany v úrovni víka zavazadlového prostoru a zadního nárazníku hostícího dva páry nově tvarovaných koncovek výfuků. Celkový dojem pak podtrhují nové ráfky ABT CR s průměrem 21 palců a pěti zdvojenými paprsky.

I přes docela dlouhý seznam úprav zůstává AS8 decentní limuzínou, přesto je otázkou, jak mnoho zákazníků bude po jakékoli individualizaci takového vozu tužit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS8 2011
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků