ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

Do jedné z prvních modifikací nového modelu Audi A5 Sportback se pustil Christian Abt. I tentokrát zůstal na decentní notě.
ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

U společnosti ABT Sportline vždy s napětím očekávají každou novinku z Ingolstadtu a patří mezi první, kteří připraví vlastní sadu úprav (nemluvě o tom, že se jedná co do počtu vyráběných vozů o vůbec největšího úpravce vozů koncernu Volkswagen). Po vozech Audi A5 s karosériemi kupé a kabriolet nyní přichází „čtyřdvéřové kupé“ s označením Sportback (představili jsme vám je na tomto místě), a ABT Sportline reaguje okamžitě.

Modifikace nazvaná ABT AS5 přichází s takřka zcela černou karosérií, z chromovaných ozdob zbyly jen rámečky okolo oken. Novinka se vyznačuje speciální přídí s typickou maskou ABT a upravenými nárazníky. Z toho zadního vystupují dva páry kulatých chromovaných koncovek, jež se mají jakožto součást přepracovaného výfukového traktu podílet na „chlapáčtějším“ zvuku motoru. Lité ráfky ABT nebo BR jsou opracovávány diamantem a nakonec lakovány či leštěny do vysokého lesku, dodávají se v rozměrech 18, 19 a 20 palců. Pro zlepšení jízdních vlastností sáhli u ABT k instalaci tužších pružin i tlumičů pérování. K mání jsou i výkonnější brzdy v několika modifikacích, ta vrcholná se na přední nápravě vyznačuje kotouči s průměrem 380 mm a osmipístkovými třmeny. 

Jak je známo, společnost ABT Sportline disponuje bohatou závodní historií, takže se ani v případě stroje AS 5 nebáli posílit pohonné jednotky. Nabídka začíná u čtyřválce 2,0 TFSI, jehož výkon poskočil ze 180 koní (132 kW) až na 275 koní (202 kW) a točivý moment činí 320 Nm. I u ABT si jsou vědomi současného vkusu zákazníku, proto připravili i modifikace populárního třílitrového „dieselu“, a to hned ve dvou stupních. První z nich nese název ABT Power a vyznačuje se hodnotami 282 koní (207 kW) a 560 Nm, druhý se jmenuje ABT Power S a nabízí výkon plných 310 koní (228 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 610 Nm. Podrobné údaje o jízdních výkonech však zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že silnější z dieselů zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS5
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků