ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

Do jedné z prvních modifikací nového modelu Audi A5 Sportback se pustil Christian Abt. I tentokrát zůstal na decentní notě.
ABT AS5: variace na téma Audi A5 Sportback

U společnosti ABT Sportline vždy s napětím očekávají každou novinku z Ingolstadtu a patří mezi první, kteří připraví vlastní sadu úprav (nemluvě o tom, že se jedná co do počtu vyráběných vozů o vůbec největšího úpravce vozů koncernu Volkswagen). Po vozech Audi A5 s karosériemi kupé a kabriolet nyní přichází „čtyřdvéřové kupé“ s označením Sportback (představili jsme vám je na tomto místě), a ABT Sportline reaguje okamžitě.

Modifikace nazvaná ABT AS5 přichází s takřka zcela černou karosérií, z chromovaných ozdob zbyly jen rámečky okolo oken. Novinka se vyznačuje speciální přídí s typickou maskou ABT a upravenými nárazníky. Z toho zadního vystupují dva páry kulatých chromovaných koncovek, jež se mají jakožto součást přepracovaného výfukového traktu podílet na „chlapáčtějším“ zvuku motoru. Lité ráfky ABT nebo BR jsou opracovávány diamantem a nakonec lakovány či leštěny do vysokého lesku, dodávají se v rozměrech 18, 19 a 20 palců. Pro zlepšení jízdních vlastností sáhli u ABT k instalaci tužších pružin i tlumičů pérování. K mání jsou i výkonnější brzdy v několika modifikacích, ta vrcholná se na přední nápravě vyznačuje kotouči s průměrem 380 mm a osmipístkovými třmeny. 

Jak je známo, společnost ABT Sportline disponuje bohatou závodní historií, takže se ani v případě stroje AS 5 nebáli posílit pohonné jednotky. Nabídka začíná u čtyřválce 2,0 TFSI, jehož výkon poskočil ze 180 koní (132 kW) až na 275 koní (202 kW) a točivý moment činí 320 Nm. I u ABT si jsou vědomi současného vkusu zákazníku, proto připravili i modifikace populárního třílitrového „dieselu“, a to hned ve dvou stupních. První z nich nese název ABT Power a vyznačuje se hodnotami 282 koní (207 kW) a 560 Nm, druhý se jmenuje ABT Power S a nabízí výkon plných 310 koní (228 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 610 Nm. Podrobné údaje o jízdních výkonech však zatím nebyly zveřejněny, víme jen, že silnější z dieselů zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT AS5
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků