Abt AS5: trochu jiné kupé

Kdo jiný, než Abt by měl přijít s prvním tuningovým paketem pro nové Audi A5. Abt byl odvážnější než obvykle, ale neselhal.

Být obecně považován za dvorního tunera není zrovna lehké. Vozy takového úpravce jesou přece jen pod větším drobnohledem a jen tak něco se mu neodpustí. Abt si na to za ty roky již zvykl a své umění prokázal u nového modelu Audi A5.

Na první pohled zaujme zcela nové pojetí, kterému kraluje dvoubarevné provedení vozu. Zákazník si bude moci vybrat z mnoha barevných variant, ovšem všechny se drží jasné linie. Mřížka chladiče a prolisy na přední kapotě ohraničují barevné plochy a střech s víkem zavazedelníku vytyčují také jisté mantinely.

Pozornosti znalce Audi neunikne ani modifikovaný přední nárazník se spoilerem, zadní nárazník s novými koncovkami výfuku a také prahové nástavce. Abt připravil pro model A5 i novou sadu kol a můžete si tak vybrat od osmnácti do dvaceti palců.

Po technické stránce je prozatím Abt zdrženlivý a nabízí jen to, co má již v nabídce dlouho. Přeci jenom je u Audi výhodou, že těží z koncernové nabídky motorů, pro které má Abt různé typy úprav dlouhodobě k dispozici.

Zveřejněny byly ovšem jen úpravy pro naftový šestiválec 3,0 TDI. Sériový výkon 176 kW (240 k) lze pomocí prostého přehrání map v řídící jednotce navýšit na 200 kW (272 k), nebo při stejném postupu, ovšem doplněném o výměnu turba a mezichladiče, dosáhnout výkonu až 220 kW (300 k).

Jelikož má ovšem Abt v nabídce úpravy pro všechny koncernové agregáty, lze mít za hotové, že v blízké budoucnosti budou výkony modelu A5 dosahovat nových výšin. Pokud se v nabídce opět objeví i kompresorový kit pro osmiválec 4,2, který již v základu dosahuje téměř 360 koní, můžeme se těšit na opravdové peklo na silnici, které bude přímo konkurovat i chystané RS5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Abt AS5
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků