ABT AS3-R Sportback: kombi se závodními geny

Protože Audi zatím nepostavilo nový model S3, vrchní tuner vozu koncernu Volkswagen vycítil příležitost a vzal si do parády A3 Sportback se zážehovým turbomotorem 2.0 TFSI.

O tom, že model AS3-R je nefalšovaný sportovní vůz, svědčí typové označení R. Pod přední kapotou je nové silnější turbodmychadlo, vyladěná pohonná jednotka, přeprogramovaná řidící jednotka a nové výfukové potrubí se čtveřicí chromovaných koncovek. Díky všem úpravám povyskočil celkový výkon o 100 koní na 221 kW (rovných 300 k). Vůz vystřelí z nuly na stovku za 5,9 s a nejvyšší rychlost je 260 km/h.

Lepší jízdní vlastnosti má zajistit snížení světlé výšky vozu o 40 milimetrů, nové odpružení vozu a naladění podvozku. Karosářský kit obsahuje přední spoiler, širší boční prahy, oplechování zádě a zadní přítlačnou lištu. Image exteriéru je doplněna 19palcovými koly s disky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 225/35.

Tip: Porovnejte tuning vozu A3 Sportback od firmy Abt a konkurenční firmy B&B.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků