ABT A4 Avant: půjde to i lépe

Příchod nové generace modelu A4 Avant znamená, že téměř tovární úpravce musí přijít s novými vlastními produkty. Jaké budou?
ABT A4 Avant: půjde to i lépe

Německý Abt nabízí tradičně řadu různých úprav pro všechny koncernové vozy. K dispozici jsou změny stylingu, ale také výrazně změny výkonu a jízdních vlastností instalací nových podvozků, brzd apod.

U nyní představené úpravy se jedná o kombinaci všeho. A4 Avant dostal nový přední a robustnější přední nárazník, nová kola z lehké slitiny, upravný zadní nárazník s duplexovým provedením koncovek výfuku a další drobnosti, které vůz odliší od sériového provedení.

Za koly z lehké slitiny lze pak najít větší a výkonnější brzdy a také upravený podvozek v podobě nových tlumičů a pružin.

Větší výkony

Co se týká výkonnostních úprav, má ABT v nabídce poměrně široké spektrum navýšení. U něho ale lze říci, že je dostupné již delší dobu u jiných modelů a díky koncernové politice stejných agregátů, tak bylo vcelku zřejmé, co se u A4 Avant objeví. Navýšení výkonu se pak týká pouze přeplňovaných agregátů.

U motoru 1,8 TSI o sériovém výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 250 Nm jsou v nabídce dva stupně navýšení. První na 147 kW (200 k) a 280 Nm a druhý na 177 kW (240 k) a 310 Nm.

U motoru 2,0 TDI o výkonu 105 kW (143 k) a točivém momentu 320 Nm, lze výkon navýšit na 125 kW (170 k) a 370 Nm, případně na 147 kW (200 k) a 400 Nm.

U motoru 2,7 TDI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 400 Nm je pouze jeden stupeň úpravy a to na 162 kW (230 k) a 450 Nm.

U motoru 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm jsou k dispozici úpravy na 207 kW (282 k) a 550 Nm, případně na 228 kW (310 k) a 610 Nm.

Jednotlivé úpravy se týkají buď pouze výměny řídící jednotky, nebo větší úpravy, která počítá s výměnou mezichladiče, ECU, výfukového systému, sání a dalších drobnějších úpravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt A4 Avant
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků