ABT A4 Avant: půjde to i lépe

Příchod nové generace modelu A4 Avant znamená, že téměř tovární úpravce musí přijít s novými vlastními produkty. Jaké budou?
ABT A4 Avant: půjde to i lépe

Německý Abt nabízí tradičně řadu různých úprav pro všechny koncernové vozy. K dispozici jsou změny stylingu, ale také výrazně změny výkonu a jízdních vlastností instalací nových podvozků, brzd apod.

U nyní představené úpravy se jedná o kombinaci všeho. A4 Avant dostal nový přední a robustnější přední nárazník, nová kola z lehké slitiny, upravný zadní nárazník s duplexovým provedením koncovek výfuku a další drobnosti, které vůz odliší od sériového provedení.

Za koly z lehké slitiny lze pak najít větší a výkonnější brzdy a také upravený podvozek v podobě nových tlumičů a pružin.

Větší výkony

Co se týká výkonnostních úprav, má ABT v nabídce poměrně široké spektrum navýšení. U něho ale lze říci, že je dostupné již delší dobu u jiných modelů a díky koncernové politice stejných agregátů, tak bylo vcelku zřejmé, co se u A4 Avant objeví. Navýšení výkonu se pak týká pouze přeplňovaných agregátů.

U motoru 1,8 TSI o sériovém výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 250 Nm jsou v nabídce dva stupně navýšení. První na 147 kW (200 k) a 280 Nm a druhý na 177 kW (240 k) a 310 Nm.

U motoru 2,0 TDI o výkonu 105 kW (143 k) a točivém momentu 320 Nm, lze výkon navýšit na 125 kW (170 k) a 370 Nm, případně na 147 kW (200 k) a 400 Nm.

U motoru 2,7 TDI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 400 Nm je pouze jeden stupeň úpravy a to na 162 kW (230 k) a 450 Nm.

U motoru 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm jsou k dispozici úpravy na 207 kW (282 k) a 550 Nm, případně na 228 kW (310 k) a 610 Nm.

Jednotlivé úpravy se týkají buď pouze výměny řídící jednotky, nebo větší úpravy, která počítá s výměnou mezichladiče, ECU, výfukového systému, sání a dalších drobnějších úpravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abt A4 Avant
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků