ABS slaví čtyřicátiny. Začalo to u letadel, povinné je však teprve 12 let

9 komentářů

Stanislav Brož
7. února • 0:43

ono ABS není v autě kvůli brzdění ale to snad už dneska většina šoférů ví.

Jakub
6. února • 16:20

Tak ono hlavně je potřeba si uvědomit, že obecná rada směrovaná hlavně majoritní laické části řidičů je, že v případě krizové situace bourat čelně. Proto je potřeba brzdit s abs, proto je potřeba nedotáčivých aut a proto jsou všechna auta nejbezpečnější při čelním nárazu. Až při návštěvě pokročilejšího kurzu jsou rady jak zvládnout smyk, jak brzdit na hranici adheze a tak dále.

asdf
6. února • 14:23

další blbost do auta vždy vytahuju pojistky abs a airbagu nenecham se zabit jen ja vim jak nejlip ridit ne elektronika

Joe Doe
6. února • 14:51

1. Nevies.
2. Tvoje auto nepatri na cesty, pretoze ma nelegalne upravy.
3. Airbag ta v jazde nemoze obmedzovat. Ale je dobre vediet, ze ked budes mat nehodu, za volant, kam aj tak nepatris, si uz nesadnes.

Sinuhet
26. března • 14:59

1. Kdo jste, abyste věděl lépe, než on, co umí?
2. A co jako? Tak se nesmí prohánět na pozemních komunikacích na Slovensku. Tady v ČR se s nelegálními úpravami jezdí běžně. Stejně jako se tu stáčejí tachometry a neplatí dluhy. Zákony platí jen pro ty, co v ně věří.
3. Pokud se za volantem nepoutá, tak deaktivace airbagu není vůbec špatný nápad. Krom toho kdo jste, abyste věděl, co je pro něj nejlepší?!Žij a nech žít...

Neurotic
6. února • 11:22

Ať se nemusíte hádat jestli zastaví dřív auto s ABS nebo bez tak tady to máte ukázané https://www.youtube.com/watch... V zatáčce vám to sice možná pomůže, ale když ten pedál zmáčknete na doraz tak se stejně i s ABS budete klouzat:-D

JirkaK
6. února • 23:56

Zajímavé je, že když se u Mercedesů v těch zmíněných 80. letech ABS zavádělo, tak se brzdná dráha zkrátila a uvádělo se to i jako jedna z výhod. Dokonce se uvažovalo i o povinném označení vozů s ABS varovnou nálepkou nebo štítkem, aby si řidiči obyčejných aut bez ABS raději drželi větší odstup.
Ještě na jedničkovém "céčku" z devadesátých let se při razantním zašlápnutí brzdy auto postaví na čumák a pneumatiky kvílí skoro stejně jako u auta bez ABS, přesto že ABS funguje a pedál brzdy vibruje.
Zato dnes se při aktivním ABS brzdná dráha prodlouží a gumy skoro ani nekviknou.... Proč? Katování kostů, nebo zase někdo něco blbě naprogramoval?

PeterL
7. února • 14:17

Jasné. A preto mám na obyčajnom hatchbacku podľa auto motor und sport 36m brzdnú dráhu....

Net
6. února • 9:45

"Jenže, pokud bude každá strana kol na jiném typu povrchu, například levá na asfaltu a pravá na nahrnutém štěrku, pak se to nejspíše nepodaří ani těmto špičkovým závodním jezdcům"
Rozhodně se jim to nepodaří pokud nebudou mít brzdu na každé kolo, nebo alespoň na levou a pravou stranu auta.

Doporučujeme

Články odjinud